Boeing îl demite pe şeful programului 737 Max în urma incidentelor de siguranţă

  • Boeing l-a demis pe directorul executiv Ed Clark, şeful programului său de avioane 737 Max.
  • Problemele de la Boeing au amânat certificarea a două noi versiuni ale avionului, Max 7 şi Max 10.
174 afișări
Imaginea articolului Boeing îl demite pe şeful programului 737 Max în urma incidentelor de siguranţă

Boeing îl demite pe şeful programului 737 Max în urma incidentelor de siguranţă

Boeing l-a demis pe directorul executiv Ed Clark, şeful programului său de avioane 737 Max, după ce o explozie dramatică – şi terifiantă – în aer, în luna ianuarie, a subliniat problemele curente ale avionului, scrie CNN, citat de Aleph News.

737 Max este cel mai bine vândut avion al Boeing, dar a fost o sursă de probleme repetate în ultimii cinci ani, începând cu o reţinere la sol de 20 de luni în 2019 şi 2020, în urma a două accidente care au ucis în total 346 de persoane. Recent, un dop de uşă de la un Boeing 737 Max pilotat de Alaska Airlines a explodat la scurt timp după decolare, lăsând o gaură imensă în partea laterală a avionului.

Un raport preliminar al Consiliului Naţional pentru Siguranţa Transporturilor a constatat că cele patru şuruburi care ar fi trebuit să ţină în poziţie uşa, lipseau atunci când avionul a părăsit fabrica Boeing.

Raportul NTSB nu a evaluat vina pentru şuruburile lipsă şi pentru accident, dar într-o declaraţie către investitori, înainte de publicarea concluziilor, directorul general al Boeing, Dave Calhoun, şi-a asumat responsabilitatea pentru incident.

„Noi am cauzat problema şi înţelegem acest lucru”, a declarat el investitorilor în timpul unei convorbiri telefonice după ce a raportat cea mai recentă pierdere trimestrială a companiei. „Oricare ar fi concluziile la care se ajunge, Boeing este responsabilă pentru ceea ce s-a întâmplat”.

Clark, , care lucra la Boeing de 18 ani, era responsabil de programul Max doar din martie 2021, preluând această funcţie după ce avioanele au fost repuse în funcţiune în urma accidentelor. Dar el deţinuse anterior roluri legate de 737 Max, inclusiv ca inginer şef şi mecanic şef al 737.

Dincolo de problemele care au dus la blocarea la sol a 737 Max 8 şi Max 9 în urma incidentelor, problemele de la Boeing au amânat şi certificarea a două noi versiuni ale avionului, Max 7 şi o versiune alungită, Max 10.

Directorii executivi a trei clienţi cheie ai Boeing – United Airlines, Southwest şi Delta Air Lines – au declarat recent că nu mai speră să primească noile versiuni ale avioanelor pe care le-au comandat. CEO-ul United, Scott Kirby, s-a referit la incidentul de la Alaska Air ca fiind „picătura carea umplut paharul” în ceea ce priveşte ipotezele de planificare ale companiei sale aeriene pentru Max 10.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici