Care va fi zona din Bucureşti unde maşinile sub Euro 3 nu vor avea acces/ Cât costă vinieta pentru Capitală şi de unde se poate cumpăra | Care sunt excepţiile

Reprezentanţii Primăriei Capitalei au prezentat, miercuri, zona din centrul Capitalei unde pentru accesul cu maşina se va plăti o vinietă, iar pentru maşinile sub Euro 3, accesul va fi interzis. Vinieta se va putea cumpăra prin SMS sau de la benzinării, iar sistemul va fi monitorizat video.

11709 afişări
Imaginea articolului Care va fi zona din Bucureşti unde maşinile sub Euro 3 nu vor avea acces/ Cât costă vinieta pentru Capitală şi de unde se poate cumpăra | Care sunt excepţiile

Care va fi zona din Bucureşti unde maşinile sub Euro 3 nu vor avea acces/ Cât costă vinieta pentru Capitală şi de unde se poate cumpăra

CITEŞTE ŞI: Toate maşinile fără număr de Bucureşti şi Ilfov ar putea plăti o taxă pe zi pentru intrarea în Capitală. Autoturismele fără Euro 3, INTERZISE în centru | VIDEO

„Cercul vinietei C este limitat prin Planul de Calitate a aerului începând din PiaţaVictoriei – Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărăşeşti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan – str. Berzei – str. Buzeşti şi P-ţa Victoriei, inclusiv limitele acestuia. În acest interval, zilnic în intervalul 7 – 22 va fi interzis accesul fără achiziţionarea acestei viniete de către cei care au intenţia să tranziteze oraşul şi nu sunt înmatriculaţi în Bucureşti, cât şi de cei care sunt în Municipiul Bucureşti şi Ifov”, a anunţat, miercuri, Mihai Teodorescu, directorul Direcţiei Transporturi din cadrul PMB.

Aşa cum a precizat miercuri Gabriela Firea, în zona menţionată mai sus, autoturismele care sunt sub Euro 3 nu vor avea acces în această zonă, indiferent unde sunt înmatriculate.

Monitorizarea acestui sistem se va face cu camere video, a precizat Teodorescu.

„Vinietea va fi electronică şi se va achiziţiona prin intermediul unei aplicaţii, prin sms şi de la fiecare benzinărie. Acest sistem de monitorizare în ambele zone va cuprinde peste 194 de camere. Zona Centrală va avea 58 de camere în 28 de intersecţii, iar zona B va avea 49 de intersecţii cu 136 de camere”, a prezentat, miercuri, Mihai Teodorescu, directorul Direcţiei Transporturi din cadrul PMB.

„La fiecare intrare, la fiecare penetraţie din Municipiul Bicureşti vor fi montate camere, conectate la un sistem electronic, care va monitoriza întreg traficul din oraş, şi va indentifica numere de autoturisme care vor fi transmise către Poliţia Locală, într-un sistem centralizat. Amenzile pot veni acasă, la proprietar”, a explicat şi Sorin Chiriţă, city manager.

Gabriela Firea a anunţat, miercuri, un proiect prin care, de la 1 ianuarie 2020, maşinile care nu sunt înmatriculate în Bucureşti sau Ilfov vor putea intra în Capitală doar după plata unei viniete. Maşinile sub Euro 3, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor avea acces în centrul Capitalei.

"Astăzi vă voi prezenta un proiect pe care îl lansăm în dezbatere publică, în consultare publică, de astăzi va fi publicat şi pe site-ul Primăriei Generale, dar mi s-a părut normal ca primarul general să explice ideile principale ale acestui proiect, care vizează reducerea poluării. Aşa cum ştiţi, ne aflăm pe un loc neonorant în ceea ce priveşte poluarea, la nivelul ţărilor Uniunii Europene suntem pe locul 6, este un fapt îngrijorător", a declarat Gabriela Firea.

Primarul a anunţat introducerea unei viniete pentru maşinile care nu sunt înmatriculate în Bucureşti sau Ilfov.

"Autoturismele care nu sunt înmatriculate în Bucureşti şi zona metropolitană, adică judeţul Ilfov, la momentul pătrunderii în Capitală, vor trebui să facă dovada că şi-au achiziţionat o vinietă pe Bucureşti, Oxigen B unde B vine de la Bucureşti, care va costa pentru o zi 10 lei, pentru un an 19 milioane (1900 lei noi). Celelalte intervale vor fi prezentate de către directorii de specialitate. Mă refer la maşini înmatriculate în celelalte judeţe şi în alte ţări, inclusiv Bulgaria", a spus Gabriela Firea.

Totodată, maşinile sub Euro 3, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor avea acces în centrul Capitalei.

"Cât priveşte aceste autoturisme neînmatriculate în Bucureşti sau Ilfov, dar care au un grad mare de poluare, adică Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, acestea nu vor avea acces în centrul Capitalei. Directorul Direcţiei Transporturi va prezenta perimetrul la care mă refer, zona care este cea mai poluată şi care ne aduce cele mai multe neplăceri din punct de vedere al sănătăţii populaţiei. În ceea ce priveşte autoturismele înmatriculate în Bucureşti şi în zona metropolitană Ilfov, acestea vor avea accesul interzis dacă sunt poluante de asemenea în zona centrală începând cu 1 ianuarie 2020, adică peste câteva luni, şi mă refer la maşinile Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, iar autoturismele Euro 3, chiar dacă sunt înmatriculate în Bucureşti şi Ilfov, vor trebui să plătească o vignetă, vigneta Oxygen C, acest C- de la Centru", a completat edilul.

Weekendurile, nopţile şi sărbătorile legale, exceptate de la măsurile privind vinieta în Bucureşti

Gabriela Firea a precizat, miercuri, că proiectul privind interzicerea maşinilor sub Euro 3 în centrul Capitalei va fi extins pentru tot oraşul. Interzicarea accesului precum şi plata unei viniete pentru intrare în oraş nu se vor impune în weekend, noaptea şi în zilele de sărbătoare legală.

„Aceste maşini nu vor mai avea ce căuta în Bucureşti şi într-o zi nu vor mai avea ce căuta. Începem cu zona centrală pentru că aşa este normal, aşa este european, şi aşa s-a întâmplat în toate capitalele. Dar dacă noi acum căutăm unde vor parca cei care au maşini care ne omoară, adică non Euro, 1 şi 2, şi noi să le găsim lor loc de parcare (...) Eu zic că nu ăsta este sensul. Sensul este de a da un avertisment celor care au aceste autoturisme, că azi nu mai pot să intre în centru, dar uşor- uşor, făcând atât de rău oraşului, lor, şi semenilor, nu prea mai au voie să circule”, a precizat, miercuri, Gabriela Firea.

Gabriela Firea a anunţat, miercuri, un proiect prin care, de la 1 ianuarie 2020, maşinile care nu sunt înmatriculate în Bucureşti sau Ilfov vor putea intra în Capitală doar după plata unei viniete. Maşinile sub Euro 3, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor avea acces în centrul Capitalei.

Reprezentanţii Primăriei Capitalei au prezentant, miercuri, zona din centrul Capitalei unde pentru accesul cu maşina se va plăti o vinietă, iar pentru maşinile sub Euro 3, accesul va fi interzis. Vinieta se va putea cumpăra prin SMS sau de la benzinării, iar sistemul va fi monitorizat video.

„Cercul vinietei C este limitat prin Planul de Calitate a aerului începând din PiaţaVictoriei – Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărăşeşti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan – str. Berzei – str. Buzeşti şi P-ţa Victoriei, inclusiv limitele acestuia. În acest interval, zilnic în intervalul 7 – 22, de luni până vineri, va fi interzis accesul fără achiziţionarea acestei viniete de către cei care au intenţia să tranziteze oraşul şi nu sunt înmatriculaţi în Bucureşti, cât şi de cei care sunt în Municipiul Bucureşti şi Ifov”, a anunţat, miercuri, Mihai Teodorescu, directorul Direcţiei Transporturi din cadrul PMB.

Mihai Teodorescu a precizat pentru MEDIAFAX că restricţiile din proiect nu vor fi impuse în zilele de weekend şi în zilele de sărbătoare legală, dar nici noaptea, între orele 22.00 şi 7 dimineaţa.

Peste un milion de maşini înmatriculate în Capitală

Datele pentru anul trecut arată că în Bucureşti există 1.256.691 de autovehicule înmatriculate, dintre care 1.003.738 autoturisme. Din total, 134.322 au o vechime de maxim 2 ani, 139.987 au între 3-5 ani, 346.954 au între 6-10 ani, 301.648 au între 11-15 ani, 135.474 au între 16-20 ani, iar 195.666 au peste 20 de ani vechime.

În ceea ce priveşte autoturismele, 104.068 au o vechime de maxim 2 ani, 109.132 au între 3-5 ani, 280.523 au între 6-10 ani, 251.350 au între 11-15 ani, 107.754 au între 16-20 ani, iar 150.911 au peste 20 de ani vechime.

Normele de poluare pentru autoturisme obligatorii pentru constructori sunt următoarele: Euro 1 începând cu 1993, Euro 2 începând cu 1996, Euro 3 începând cu 2000, Euro 4 începând cu 2005, Euro 5 începând cu 2009/9 şi Euro 6 începând cu 2014.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici