Criza educaţiei, după un an de pandemie. Efectele şcolii online în rândul elevilor defavorizaţi

  • 40% din elevii din mediile defavorizate nu au făcut şcoală online
  • Doar 70% din elevii de clasa a VIII-a din comunităţile vulnerabile au participat la Evaluarea Naţională
  • 50% din elevii care au participat la examenul de Evaluare Naţională au obţinut note sub 5 la matematică
503 afișări
Imaginea articolului Criza educaţiei, după un an de pandemie. Efectele şcolii online în rândul elevilor defavorizaţi

De un an de zile, educaţia din România a trecut în mediul online. În momentul de faţă, aproape un milion de copii înscrişi în învăţământul preuniversitar din mediul rural se află în faţa unui moment critic. Sondajele arată că cel mai probabil vom asista la creşterea abandonului şcolar şi, în viitor, la rate-record ale şomajului. Organizaţia World Vision, care se ocupă de susţinerea copiilor din medii defavorizate de aproape 30 de an în România, vine în întimpinarea acestor elevi.

„De 10 ani de zile, noi ne axamăm exclusiv pe educaţia şi facilitarea accesului la educaţie pentru copiii vulnerabili din mediul rural. Asta înseamnă programe cu profesorii de pregătire, tot felul de programe care să faciliteze educaţia copiilor. De la educaţia remedială până la orientarea în carieră, până la dezvoltarea personală”, spune Eliza Drob, PR World Vision.

Pe fondul crizei din învăţământ din ultimul an, World Vision România a realocat fonduri pentru a susţine peste 24.000 de copii din programele sale cu laptopuri, tablete, alimente, produse de igienă, burse şi programe de educaţie remedială, pentru recuperarea materiei pierdute. Peste 5.000 de copiii au primit tablete pentru a învăţa online, iar 4.000 de elevi susţinuţi de World Vision au recuperat în curtea şcolii o parte dintre orele pierdute. 

„Atunci când a început pandemia ne-am pus pe poziţii şi am oferit sprijin şi consiliere psihologică şi emoţională, telefonică, offline, prin portofolii. Am avut colegi care au fost pe teren şi le-au oferit sprijin atât copiilor cât şi familiile lor”, adaugă Eliza Drob.

Programele de educaţie ale fundaţiei au condus la o rată de promovare la examenul de Bacalaureat a elevilor susţinuţi de World Vision România de 95%, iar peste 50% din copiii din programele lor de educaţie remedială şi-au îmbunătăţit rezultatele şcolare, spune profesorul de matematică Simona Grigoraş

„Pentru noi sunt un beneficiu aceste activităţi de educaţie remedială pentru că elevii pot veni din anumite medii în care nu au foarte multă susţinere şi atunci, prin aceste activităţi de educaţie remedială, ei reuşesc să-şi îmbunătăţească rezultatele şcolare, să îşi acopere anumite lacune pe care le au, mai ales că venim după o perioadă grea pentru că s-a împlinit un an de când lucrăm în mediul online”,  explică Simona Grigoraş, profesor de matematică la Şcoala Gimnazială Ivăneşti, judeţul Vaslui.

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici