Drumul care va conecta noul pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră cu DN 39, deschis traficului

Şoseaua de conectare a noului pod rutier ce traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră cu DN 39 Constanţa - Mangalia, prevăzută a prelua traficul greu, este gata pentru a fi deschisă traficului rutier, a anunţat CN Administraţia Porturilor Maritime SA, transmite corespondentul MEDIAFAX.

573 afișări
Imaginea articolului Drumul care va conecta noul pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră cu DN 39, deschis traficului

Drumul care va conecta noul pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră cu DN 39, deschis traficului

Breteaua rutieră de conectare cu DN 39, obiectul 2 al proiectului de investiţii „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră“, este finalizată şi întruneşte condiţiile deschiderii circulaţiei traficului rutier, potrivit unui comunicat al companiei.

„Aceasta va prelua traficul rutier, inclusiv traficul greu, pe o variantă alternativă şi va conecta Autostrada 4 cu DN 39A şi, în continuare, cu DN 39, până la intrarea spre Eforie Nord”, spun reprezentanţii CN APM SA.

Au fost realizate elementele de siguranţa circulaţiei - marcaje, parapete, un nou sens giratoriu, semnalizare rutieră etc, iar pe segmentul de drum care traversează localitatea Agigea, breteaua rutieră a fost dotată pe ambele laturi cu panouri fonoabsorbante pentru protecţia fonică a locuitorilor din cartierele apropiate.

Din noiembrie 2015, Obiectul 2 Bretea rutieră de conectare cu DN 69 al proiectului „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră“ se află în procedura de recepţie la terminarea lucrărilor.

Noul pod rutier care traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră la Agigea şi face legătura între DN 39 şi A4, evitând trecerea prin localităţile Lazu şi Agigea, cel mai mare pod rutier de tip hobanat din România, a fost deschis circulaţiei în luna octombrie a anului trecut.

Podul, care traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră, la Agigea, la câteva sute de metri în aval de cel vechi - cel care făcea legătura cu DN 39 Constanţa - Mangalia, este o investiţie finanţată prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.

Podul are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului este de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe 4 benzi.

Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.

Valoarea totală a contractului de finanţare al întregului proiect „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” a fost de 191.797.112 lei.

Din acest proiect face parte şi obiectivul „Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe DN 39, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre - Marea Neagră şi joncţiunea cu DN 39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord.

Proiectul a fost finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.

Lucrările au început în vara anului 2010 (iulie), după ce au fost întârziate mai bine de jumătate de an de la data programată din cauza contestaţiilor depuse la procedurile de atribuire a lucrărilor şi a selectării consultantului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici