Fedorca: După primul semestru decidem dacă clasa pregătitoare rămâne la şcoală sau trece la grădiniţă

Secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar, Stelian Fedorca, a anunţat luni, la deschiderea anului şcolar, că după primul semestru se va decide dacă clasa pregătitoare va rămâne la şcoală sau va trece la grădiniţă, precizând însă că nu va dispărea această clasă.

511 afișări
Imaginea articolului Fedorca: După primul semestru decidem dacă clasa pregătitoare rămâne la şcoală sau trece la grădiniţă

Fedorca: După primul semestru decidem dacă clasa pregătitoare rămâne la şcoală sau trece la grădiniţă (Imagine: Arhiva MediafaxFoto)

Secretarul de stat a declarat că debutul clasei pregătitoare are loc după un efort susţinut pe toată perioada verii, într-un timp relativ scurt, care a presupus pregătirea a peste 8.000 de cadre didactice la nivelul întregii ţări, achiziţionarea mobilierului special pentru cei mici, crearea materialelor didactice necesare învăţării, informează, luni, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Fedorca a apreciat că şi şcoala a făcut eforturi considerabile pentru ca toţi elevii să înveţe în condiţii cât mai bune, "sacrificând de multe ori laboratoare sau săli de sport", iar părinţii au încercat să găsească soluţii convenabile celor mici pentru orele de după şcoală.

"Ministerul propune extinderea programului after-school sau, acolo unde este posibil, integrarea celor mici în regim de semi-internat. Vă pot asigura că după primul semestru vom avea o analiză clară a punctelor slabe şi a celor pozitive, pentru a putea decide dacă această clasă pregătitoare va rămâne în şcoală sau va trece la grădiniţă. Un lucru este cert însă: ea nu va dispărea!", a declarat Stelian Fedorca.

În opinia sa, cu cât copiii sunt integraţi de timpuriu în sistemul de educaţie, cu atât le cresc şansele unei adaptări adecvate la viaţa socială, cu atât le cresc şansele la o utilizare corectă şi productivă a propriei inteligenţe.

Secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar a vorbit şi de bacalaureatul profesional, precizând că acesta este gândit ca o şansă în plus pentru ca toţi cei care doresc să se angajeze să poată fi primiţi cu mai multă deschidere pe piaţa muncii.

"Elevii care vor opta pentru această formă de examinare - indiferent de la ce profil provin (teoretic, vocaţional sau tehnic) - vor susţine toate probele de competenţe, asemeni celor care susţin Bacalaureatul naţional, dar vor avea două probe de profil specifice şi un examen care va evalua competenţele antreprenoriale. Am gândit la nivelul ministerului şi posibilitatea ca elevii care vor susţine Bacalaureatul profesional să dea, dacă doresc, şi Bacalaureatul naţional, care le dă dreptul de a-şi construi mai departe o carieră academică", a mai spus Fedorca.

Demnitarul a explicat că decizia de a ajusta actuala formă de examinare naţională la sfârşitul celor douăsprezece clase de studiu a venit în urma unei analize legate de rezultatele înregistrare în ultimii doi ani la Bacalaureat.

"Am constatat cu mâhnire că elevii de la profilul tehnologic au fost discriminaţi în mod constant şi cu bună ştiinţă. În timp ce la profilurile vocaţional şi teoretic rata de promovare a depăşit 80 la sut, la profilul tehnologic abia a atins 25 la sută. Un răspuns clar al acestei situaţii este dat de gradul de dificultate ridicat al subiectelor în raport cu pregătirea elevilor de la profilul tehnologic. Aceştia fac foarte puţine ore de matematică sau fizică, de pildă, dar fac 513 ore din materiile de specialitate. Nici măcar una dintre aceste materii nu se regăsea în lista disciplinelor pe care puteau să le susţină la Bacalaureat", a mai declarat Stelian Fedorca.

În opinia sa, eşecul din ultimul an al bacalaureatului este "un exemplu despre ce înseamnă să iei decizii de sus, arbitrare şi politice, uitând să ţii cont sau nepăsându-ţi de ceea ce se întâmplă, pe termen lung, cu aceşti copii care finalizează un ciclu de studii".

Fedorca a transmis, în prima zi de şcoală, că actuala echipă din MECTS doreşte să construiască pe termen lung şi solid programe adaptate la realitatea lumii în care copiii vor deveni adulţi, evaluări corecte, raportate la un progres educaţional bazat pe reformă adevărată, cadre didactice respectate şi respectabile, şcoli adecvate şi moderne.

"Aici e mai ales treaba ministerului. Pentru ca lucrurile astea să se regăsească, însă, palpabil în viaţa de zi cu zi a comunităţii şcolare, avem nevoie de elevi bine pregătiţi, de cadre didactice dedicate, de părinţi implicaţi. Vreau să urez tuturor un an plin de realizări, succes în examenele şi evaluările pe care le veţi parcurge", a mai spus secretarul de stat în prima zi a noului an şcolar.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici