Festivalul Naked Man îşi deschide uşa femeilor pentru prima dată în 1250 de ani

  • Numele său oficial este Festivalul Hadaka Matsuri, dar mulţi din Japonia îl numesc „festivalul omului gol”.
  • Este o tradiţie veche acum în jur de 1250 de ani, pur masculină, dar, anul acesta, pentru prima dată, îşi deschide porţile şi femeilor.
  • Evenimentul, care anul acesta se deschide pe 22 februarie, are loc la Templul Konomiya, în oraşul Inazawa din prefectura Aichi, pe coasta de est a Japoniei şi la sud de Tokyo.
465 afișări
Imaginea articolului Festivalul Naked Man îşi deschide uşa femeilor pentru prima dată în 1250 de ani

După cum explică presa japoneză, rădăcinile sărbătorii datează din vremea când populaţia locală superstiţioasă dorea să-şi asigure norocul pentru anul următor, în special într-o perioadă de ciume şi alte boli comune. Bărbaţii din localitate se adunau la altar, într-un oraş altfel liniştit, dimineaţa devreme, pentru a începe ritualurile zilei.

Bărbaţii poartă doar şerveţele albe şi bandane colorate în timp ce defilează prin oraş, aruncând peste ei găleţi cu apă îngheţată, bând sake pentru a se încălzi şi purtând altare portabile pe stâlpi lungi de bambus, împodobiţi cu panglici. Când petrecăreţii ajung în sfârşit la altar, la sfârşitul după-amiezii, ei îndeamnă la apariţia shin-otoko, sau „om-zeu” în japoneză.

Bărbat ţinut la izolare

Este un bărbat diferit în fiecare an, desemnat pentru rol, şi care apare complet gol. Potrivit presei locale, bărbatul ales este ţinut în singurătate câteva zile înainte de eveniment, petrecând timpul în rugăciune. În ziua festivalului, este bărbierit din cap până în picioare, dezbrăcat şi trimis în cele din urmă în mulţimea din jurul altarului.

Sanctuarul Konomiya, pentru prima dată în istoria sa, va permite femeilor să participe la ritualurile sale.

Cu toate acestea, femeilor încă nu li se va permite să participe la punctul culminant al festivalului, cel pentru care este cel mai faimos: un corp la corp violent în care bărbaţii purtând doar pânză încearcă să atingă un bărbat complet gol, desemnat ca shin-otoko, sau „om-zeu” în japoneză, pentru a obţine noroc pentru anul următor.

Mitsugu Katayama, un oficial al comitetului de organizare, a declarat că, pentru această săptămână, aproximativ 10.000 de localnici sunt aşteptaţi să participe la festival, plus un număr similar de spectatori.

„În ultimii trei ani nu am reuşit să organizăm festivalul ca până acum din cauza pandemiei şi, între timp, am primit multe solicitări de participare de la femeile oraşului”, a explicat Katayama.

Ritualul riscă să dispară

Probabil că există un alt motiv în spatele deciziei sanctuarului de a acorda femeilor un rol mai mare în festival, a adăugat ea: Multe comunităţi rurale se micşorează pe măsură ce tinerii se mută în oraşele mari în căutarea unui loc de muncă, lăsând oraşele populate în mare parte de bătrâni şi bolnavi. Oraşele locale ştiu aşadar că trebuie să încerce să implice nu doar bărbaţii, ci şi femeile, în iniţiativele lor.

Templul Katsube din oraşul Moriyama organizează de 800 de ani Festivalul Focului Katsube. Festivalul provine dintr-o legendă din perioada timpurie Kamakura, conform căreia, atunci când oamenii s-au rugat la Altarul Katsube pentru ca împăratul Tsuchimikado să-şi revină după o boală, un şarpe uriaş a apărut pe terenul altarului. După ce l-a ucis şi ars, împăratul şi-a revenit.

În timpul festivalului tradiţional, 12 torţe uriaşe, fiecare de aproximativ 16 picioare lungime şi asemănătoare cu un şarpe enorm, sunt aprinse pe terenul altarului, iar bărbaţi locali, de la elevi de gimnaziu la cei de 34 de ani, dansează sălbatic şi se roagă pentru avere, sănătate şi o recoltă bogată. 

Apariţia femeilor este un pas înainte spre egalitatea de gen într-o ţară care este încă foarte tradiţională şi conservatoare precum Japonia, dar mai ales o modalitate de a încerca supravieţuirea unor evenimente şi ritualuri care riscă să dispară.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici