Fiecare copil, din fiecare şcoală, contează!   Scoala Încrederii, cel mai mare program de transformare a educaţiei din ţară, începe o „Revoluţie în Educaţie” şi încurajează românii să spună „STOP” bullyingului şi violenţei în şcoli

  • Aproape 10.000 de acte de violenţă au fost semnalate de inspectoratele şcolare judeţene în ultimul an şcolar, conform documentelor Ministerului Educaţiei;
  • 1 din 2 elevi este ameninţat, umilit sau agresat fizic, iar 4 din 5 copii asistă la situaţii de bullying, conform studiilor organizaţiei Salvaţi Copiii România;
  • Proiectul de Lege a Educaţiei nu conţine suficiente informaţii care să rezolve problemele alarmante pentru toţi părinţii din ţară;
  • Şcoala Încrederii face apel la începerea unei „Revoluţii în Educaţie” şi invită românii să-şi împărtăşească experienţele de violenţă sau bullying la: http://www.scoalaincrederii.spunestop.ro
213 afișări
Imaginea articolului Scoala Încrederii, cel mai mare program de transformare a educaţiei din ţară, începe o „Revoluţie în Educaţie” şi încurajează românii să spună „STOP” bullyingului şi violenţei în şcoli

Şcolile din România sunt mai periculoase ca niciodată

Conform Ministerului Educaţiei, în ultimul an şcolar au fost semnalate cu aproape o treime mai multe acte de violenţă faţă de anul precedent. Mai mult, potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, România se află pe locul 3 în UE în ceea ce priveşte bullyingul şcolar, iar studiile organizaţiei Salvaţi Copiii spun că 1 elev din 2 este ameninţat, umilit sau agresat fizic.

Şcoala Încrederii, cel mai mare program de educaţie din România, face apel la începerea unei „Revoluţii în Educaţie” pentru a ne menţine copiii în siguranţă. Ruxandra Mercea, fondatoarea Şcolii Încrederii, lucrează în educaţie de peste 15 ani.

În calitate de CEO al Transylvania College din Cluj-Napoca, o şcoală recunoscută la nivel internaţional, a conceput un nou model de a face educaţie în care fiecare copil, din fiecare şcoală, contează.

„Sunt în educaţie de suficient de mult timp încât să văd că şcolile noastre publice nu fac faţă acestui subiect dureros. Când eram elevă, îmi amintesc că băieţii mă loveau în stomac atât de tare încât nu mai puteam respira sau vorbi.

Fetele se batjocoreau una pe cealaltă, lăsând cicatrici emoţionale adânc întipărite.

Şi nimeni nu era pregătit să intervină, să le ofere sprijin. La fel se întâmplă şi acum, 20 de ani mai târziu. Cred că niciun copil nu ar trebui să sufere aşa cum am suferit eu şi mulţi alţii. De aceea, fac apel pentru o revoluţie în sistemul nostru de învăţământ. Acum, pentru copiii noştri”, spune Ruxandra

Cum vă puteţi alătura Revoluţiei în Educaţie?


Şcoala Încrederii face apel la toţi românii să se alăture Revoluţiei în Educaţie şi să îşi împărtăşească experienţele de agresiune, hărţuire, intimidare şi violenţă prin care au trecut în şcoală. 

Poveştile pot fi nominale sau anonime şi pot fi trimise accesând linkul:
www.scoalaincrederii.spunestop.ro

„Este responsabilitatea noastră, a tuturor, să facem în aşa fel încât fiecare copil, din fiecare şcoală, să conteze. Împărtăşindu-vă povestea, susţineţi că toţi trebuie să facem mai mult pentru a ne proteja copiii şi spuneţi «nu» bullyingului şi violenţei în şcolile noastre. Ulterior, noi vom face tot posibilul ca şcolile înscrise în program să devină un loc sigur, iar prin cursurile şi trainingurile oferite ne asigurăm că mesajul nostru ajunge la toţi profesorii, părinţii şi elevii”, adaugă Ruxandra.

Specialiştii care studiază fenomenul şi care lucrează cu victimele violenţei şi bullyingului spun că traumele suferite în copilărie vor avea urmări majore în dezvoltarea ulterioară ca adult, chiar şi peste zeci de ani. 

“Bullyingul are multe forme şi multe faţete. Noi vorbim, de obicei, despre aceste forme agresive, unde există violenţă, bătăi între copii. Dar bullyingul este o formă de abuz care are drept consecinţă umilinţa, o emoţie foarte profundă în sistemul nervos. Bullyingul apare pentru că noi nu ştim cum să fim alături unii de ceilalţi în comunităţile noastre. El apare inclusiv între cadrele didactice.

Dacă am fi invizibili şi am merge în şcoli sau instituţii publice, ne-am înspăimânta! Nu ştim să ne comportăm unii cu alţii, nu ştim să transmitem ceea ce nu ne place, ce nu înţelegem sau nu cunoaştem. Discrepanţa între ce ştim că se întâmplă şi ce se raportează este foarte, foarte mare”, completează Dr. Raluca Anton, psiholog.

Petronela Petrea, director al unei şcoli din judeţul Iaşi, s-a alăturat programului Şcoala Încrederii şi spune că este foarte important rolul părinţilor şi profesorilor în ruperea unui lanţ bolnăvicios al abuzurilor. Adulţii de azi sunt, uneori, copiii de ieri, care au fost victime ale violenţei şi bullyingului şi nu ar trebui să perpetueze acelaşi fenomen către generaţiile actuale.

„Mă doare foarte mult când văd părinţi care îşi ceartă copiii în public sau profesori care le spun copiilor că trebuie să înveţe <<de ruşine>>. E clar că aceşti oameni au, la rândul lor, traume din trecut. Ar trebui să îi facem să conştientizeze acest lucru, să oprească la ei această armă, a ruşinii, sub formă de educaţie. Pentru că aceasta nu este o formă de educaţie. Este un alt mod de a traumatiza o generaţie. Iar noi avem nevoie să creştem copii buni, care să aibă încredere în ei şi care să poată să îşi afirme unicitatea în faţa celorlalţi”, adaugă Petronela Petrea – director Şcoala Gimnazială „Profesor Mihai Dumitriu”, Valea Lupului, jud. Iaşi. 

Teama de consecinţe, indiferenţa şi individualismul, minimizarea gravităţii situaţiei şi a efectelor şi identificarea deficitară a formelor agresiunii, rămân principalele motive pentru care elevii şi profesorii  nu raportează cazurile de violenţă şcolară la care sunt martori.

Violenţa şi bullyingul nu mai pot fi considerate de către şcoli, directori, profesori, părinţi şi mai ales elevi, drept ceva ce nu poate fi nici prevenit, nici combătut. Legislaţie în domeniu există, însă nu este suficientă, pentru că nu este o lege care să se transpună, drept dovadă numărul mic al unităţilor de învăţământ care o aplică şi care văd impactul ei pozitiv.

Cum contribuie Şcoala Încrederii la schimbare?

● Scade bullyingul, pentru că se schimbă strategia de gestionare a conflictelor din abordarea
punitivă în una reparatorie.
● Dezvoltă competenţele de leadership ale directorului şi ale echipei de management a şcolii.
● Ajută profesorii să găsească cele mai potrivite metode pentru a preda diferenţiat.
● Ajută echipa şcolii să schimbe mediul fizic (elevii sunt implicaţi în modificarea aspectului clasei/
şcolii).
● Elevii îşi asumă procesul de învăţare prin experienţe cum ar fi şedinţe cu părinţii conduse de
elevi.
● Ajută şcoala să îşi asume un rol activ de educare a părinţilor în cunoaşterea şi înţelegerea
copilului, prin întâlniri 1:1 cu familiile.
● Contribuie la crearea de relaţii sănătoase între membrii comunităţii şcolare.

 
Campania iniţiată de Şcoala Încrederii este derulată în cadrul proiectului „POVESTEA merge mai departe—Creşterea capacităţii de fundraising pentru schimbare în educaţie.

Proiectul este derulat de Asociaţia Şcoala Încrederii, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanţat de Islanda, Liechtenstein şi Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021.

Scopul proiectului este creşterea capacităţii de atragere de fonduri şi asigurare a sustenabilităţii Asociaţiei Şcoala Încrederii din Cluj-Napoca, într-o perioada de 15 luni, având ca impact pe termen lung îmbunătăţirea situaţiei beneficiarilor noştri finali.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici