- Home
- Social
- SLATINA, (01.12.2016, 08:00)
- Ionut Jifcu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
FOCUS: Revitalizarea unui oraş feroviar din Olt, legată de o fabrică olandeză
Construirea, în acest an, a unei fabrici a producătorului de structuri metalice uşoare Prolyte România, la Piatra-Olt, ar putea să revitalizeze şi Depoul CFR din localitate, aflat în pragul colapsului. Cândva, întreg sectorul CFR din oraşul Piatra-Olt avea peste 5.000 de angajaţi.
67 afișări
FOCUS: Revitalizarea unui oraş feroviar din Olt, legată de o fabrică olandeză (Imagine: Gabriel Petrescu/ Arhiva Mediafax Foto)
Reprezentanţii companiei au declarat că cele mai multe dintre produsele finite care vor ieşi pe poarta fabricii din Piatra-Olt vor fi exportate pe calea ferată. Compania vrea să compenseze, astfel, lipsa unei infrastructuri rutiere în zonă, decizia ducând la revitalizarea Depoului CFR din localitate.
În prezent, planul firmei cu capital olandez este aproape de a fi pus în aplicare, o a doua facilitate Prolyte fiind gata de dat în uz chiar în primăvară.
"La baza strategiei noastre, în momentul în care am ales Piatra-Olt, a stat faptul că aici există un mare nod feroviar, care a fost folosit, în trecut, pentru exportul de mărfuri. Având în vedere că am ales această localitate, ne-am gândit că în timp, în legătură cu transportul rutier va fi şi o problemă de mediu şi încercăm să dezvoltăm, pe parcurs - având în vedere că va creşte şi partea de producţie - o colaborare cu reprezentanţii CFR Mărfuri. Asta înseamnă că vor pleca containere şi vor exista noi locuri de muncă”, a declarat, pentru MEDIAFAX, unul dintre directorii Prolyte România, Mihai Hlihor.
Primarul oraşului Piatra-Olt, Tudor Udrescu, şi-a exprimat speranţa că planurile celor de la Prolyte vor deveni realitate. El s-a oferit să intermedieze discuţiile dintre cei de la Prolyte şi reprezentanţii CFR.
"Transportul reprezintă o problemă. Au fost câteva discuţii pentru dezvoltarea rampei CFR de la Piatra-Olt pentru că cei de la Prolyte intenţionează, pe viitor, să asigure transportul pe calea ferată. Viitorul ne va demonstra în ce măsură aceste intenţii se vor concretiza sau nu. Transportul rutier creează probleme atât cu distrugerea drumurilor, cât şi în ceea ce priveşte mediul înconjurător. Mă gândesc că şi autorităţile, în viitor, vor încerca să transfere transportul mare pe calea ferată. E mult mai uşor, mai economic şi mai ecologic. Atunci când se vor hotărî, vom purta discuţii şi cu structurile CFR şi sperăm şi în revitalizarea punctului de la Piatra-Olt”, a declarat, pentru MEDIAFAX, primarul.
Investiţia celor de la Prolyte se întinde pe două hectare, pe locul fostului CAP Piatra-Olt. O importantă parte a fabricii a fost construită cu finanţare europeană. Din totalul de peste 18 milioane lei, aproximativ 5,4 milioane lei reprezintă fonduri structurale, iar aproape un milion lei vine de la Guvern. Investiţia va genera aproximativ 500 de noi locuri de muncă, atunci când fabrica va produce la capacitate maximă. Între timp, o nouă fabrică a fost ridicată lângă primul amplasament.
"Ne-am propus ca anul acesta să construim încă o fabrică la Piatra-Olt, în parametrii investiţiei din anul 2015. Avem discuţii în derulare, aflate încă în faza de proiect, pentru extinderea ofertei de produse în domeniile energetic, respectiv aerospaţial. Clienţii noştri sunt din numeroase domenii, precum industria entertainmentului, sectorul industrial, arhitectural, platforme maritime, hoteluri, teatre, parcuri de amuzament, advertising, studiouri TV”, declara pentru zf.ro, Ioana Rândunică, project manager în cadrul companiei Prolyte Industry.
Cândva, întreg sectorul CFR din oraşul Piatra-Olt avea peste 5.000 de angajaţi, majoritatea localnici, care deserveau depoul, triajul, departamentele pentru călători şi marfă. Astăzi, mai există doar câţiva angajaţi, după ce, ultima dată, nu mai puţin de 23 dintre ei au fost disponibilizaţi, în urmă cu doi ani. Depoul CFR a fost înfiinţat în anul 1987, iar câţiva ani mai târziu aici lucrau 3.000 de angajaţi, majoritatea localnici.
Nodul de cale ferată de la Piatra-Olt există astăzi doar fizic, pentru că traficul a scăzut foarte mult din cauza situaţiei economice generale. Dacă oamenii mai apelează la călătoria cu trenul, traficul de marfă prin Gara Piatra-Olt a scăzut drastic. Surse din cadrul CFR au declarat, corespondentului MEDIAFAX, că efectele traficului de marfă s-au redus simţitor din cauza dispariţiei marilor producători industriali din perioada comunistă şi a lipsei producţiilor mari agricole.
La călători, numărul trenurilor nu a scăzut foarte mult, dar s-a redus numărul de vagoane, pentru că a apărut concurenţa auto. Astăzi, prin gara de la Piatra-Olt mai trec doar 30 de perechi de trenuri.
Piatra-Olt are aproximativ 6.300 de locuitori.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Emma Stone vrea să fie strigată după numele real. Cum o cheamă, de fapt, pe actriță
-
Ciolacu, declaraţie bizară: "Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi"
-
Se construieşte un nou aeroport internaţional în România. Proiectul a primit acordul ROMATSA
-
NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
Citește pe alephnews.ro: O avocată în vârstă de 60 de ani a intrat în istorie. Alejandra Rodríguez a fost încoronată Miss Univers Buenos Aires
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cod roșu la Casa Regală a Marii Britanii! Starea Regelui Charles e din ce în ce mai rea, s-a avansat cu planurile de înmormântare
CANCAN.RO
Refrenul manelei „Made in Romania”, din vestiarul lui Inter, este copiat de la un compozitor român celebru: „Nu mi s-a cerut voie”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 15:00
Fiica de 16 ani a doi miliardari din Silicon Valley a dispărut în California
-
astăzi, 14:50
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 793. Moscova avertizează că va reacţiona dacă activele ruseşti îngheţate vor fi confiscate / Stoltenberg: Nu este prea târziu pentru ca Ucraina să învingă / Blinken: Rusia ar întâmpina probleme în Ucraina dacă nu ar fi ajutată de China