FOCUS: Revitalizarea unui oraş feroviar din Olt, legată de o fabrică olandeză

Construirea, în acest an, a unei fabrici a producătorului de structuri metalice uşoare Prolyte România, la Piatra-Olt, ar putea să revitalizeze şi Depoul CFR din localitate, aflat în pragul colapsului. Cândva, întreg sectorul CFR din oraşul Piatra-Olt avea peste 5.000 de angajaţi.

52 afișări
Imaginea articolului FOCUS: Revitalizarea unui oraş feroviar din Olt, legată de o fabrică olandeză

FOCUS: Revitalizarea unui oraş feroviar din Olt, legată de o fabrică olandeză (Imagine: Gabriel Petrescu/ Arhiva Mediafax Foto)

Reprezentanţii companiei au declarat că cele mai multe dintre produsele finite care vor ieşi pe poarta fabricii din Piatra-Olt vor fi exportate pe calea ferată. Compania vrea să compenseze, astfel, lipsa unei infrastructuri rutiere în zonă, decizia ducând la revitalizarea Depoului CFR din localitate.

În prezent, planul firmei cu capital olandez este aproape de a fi pus în aplicare, o a doua facilitate Prolyte fiind gata de dat în uz chiar în primăvară.

"La baza strategiei noastre, în momentul în care am ales Piatra-Olt, a stat faptul că aici există un mare nod feroviar, care a fost folosit, în trecut, pentru exportul de mărfuri. Având în vedere că am ales această localitate, ne-am gândit că în timp, în legătură cu transportul rutier va fi şi o problemă de mediu şi încercăm să dezvoltăm, pe parcurs - având în vedere că va creşte şi partea de producţie - o colaborare cu reprezentanţii CFR Mărfuri. Asta înseamnă că vor pleca containere şi vor exista noi locuri de muncă”, a declarat, pentru MEDIAFAX, unul dintre directorii Prolyte România, Mihai Hlihor.

Primarul oraşului Piatra-Olt, Tudor Udrescu, şi-a exprimat speranţa că planurile celor de la Prolyte vor deveni realitate. El s-a oferit să intermedieze discuţiile dintre cei de la Prolyte şi reprezentanţii CFR.

"Transportul reprezintă o problemă. Au fost câteva discuţii pentru dezvoltarea rampei CFR de la Piatra-Olt pentru că cei de la Prolyte intenţionează, pe viitor, să asigure transportul pe calea ferată. Viitorul ne va demonstra în ce măsură aceste intenţii se vor concretiza sau nu. Transportul rutier creează probleme atât cu distrugerea drumurilor, cât şi în ceea ce priveşte mediul înconjurător. Mă gândesc că şi autorităţile, în viitor, vor încerca să transfere transportul mare pe calea ferată. E mult mai uşor, mai economic şi mai ecologic. Atunci când se vor hotărî, vom purta discuţii şi cu structurile CFR şi sperăm şi în revitalizarea punctului de la Piatra-Olt”, a declarat, pentru MEDIAFAX, primarul.

Investiţia celor de la Prolyte se întinde pe două hectare, pe locul fostului CAP Piatra-Olt. O importantă parte a fabricii a fost construită cu finanţare europeană. Din totalul de peste 18 milioane lei, aproximativ 5,4 milioane lei reprezintă fonduri structurale, iar aproape un milion lei vine de la Guvern. Investiţia va genera aproximativ 500 de noi locuri de muncă, atunci când fabrica va produce la capacitate maximă. Între timp, o nouă fabrică a fost ridicată lângă primul amplasament.

"Ne-am propus ca anul acesta să construim încă o fabrică la Piatra-Olt, în parametrii investiţiei din anul 2015. Avem discuţii în derulare, aflate încă în faza de proiect, pentru extinderea ofertei de produse în domeniile energetic, respectiv aerospaţial. Clienţii noştri sunt din numeroase domenii, precum industria entertainmentului, sectorul industrial, arhitectural, platforme maritime, hoteluri, teatre, parcuri de amuzament, advertising, studiouri TV”, declara pentru zf.ro, Ioana Rândunică, project manager în cadrul companiei Prolyte Industry.

Cândva, întreg sectorul CFR din oraşul Piatra-Olt avea peste 5.000 de angajaţi, majoritatea localnici, care deserveau depoul, triajul, departamentele pentru călători şi marfă. Astăzi, mai există doar câţiva angajaţi, după ce, ultima dată, nu mai puţin de 23 dintre ei au fost disponibilizaţi, în urmă cu doi ani. Depoul CFR a fost înfiinţat în anul 1987, iar câţiva ani mai târziu aici lucrau 3.000 de angajaţi, majoritatea localnici.

Nodul de cale ferată de la Piatra-Olt există astăzi doar fizic, pentru că traficul a scăzut foarte mult din cauza situaţiei economice generale. Dacă oamenii mai apelează la călătoria cu trenul, traficul de marfă prin Gara Piatra-Olt a scăzut drastic. Surse din cadrul CFR au declarat, corespondentului MEDIAFAX, că efectele traficului de marfă s-au redus simţitor din cauza dispariţiei marilor producători industriali din perioada comunistă şi a lipsei producţiilor mari agricole.

La călători, numărul trenurilor nu a scăzut foarte mult, dar s-a redus numărul de vagoane, pentru că a apărut concurenţa auto. Astăzi, prin gara de la Piatra-Olt mai trec doar 30 de perechi de trenuri.

Piatra-Olt are aproximativ 6.300 de locuitori.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici