Incidentul Alaska: cât de sigur mai este să zbori cu avionul. Ţările care au în dotare Boeing 737 Max

  • După accidentul suferit de Boeing 737 Max, lumea se întreabă justificat dacă mai este sigur să zbori.
  • S-a stabilit câte companii aeriene sunt implicate, în condiţiile în care Boeing 737 Max 9 este folosit în principal în America.
  • În 2023 au fost, în total, două accidente aeriene mortale, cu 86 de victime: medie de 0,09 pentru fiecare milion de zboruri.
2483 afișări
Imaginea articolului Incidentul Alaska: cât de sigur mai este să zbori cu avionul. Ţările care au în dotare Boeing 737 Max

După accidentul cu Boeing 737 Max, FAA a ordonat punerea la sol a avioanelor Boeing 737 Max 9 pentru inspecţii imediate, în urma evenimentelor petrecute pe zborul Alaska Airlines.

Pentru toate Boeing 737 Max 9 utilizate de companiile americane şi cele care zboară pe teritoriul SUA. În acest moment există 171 de exemple (din 209 operaţionale în lume).

Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a adoptat aceeaşi directivă ca şi FAA, precizând că „nicio companie aeriană dintr-un stat membru nu utilizează în prezent o aeronavă cu acea configuraţie”, adică „plafonul” de pe ieşirea de urgenţă.

Conform datelor furnizate Curierului de către platforma ch-aviation, aeronava este folosită în special în America. United Airlines are 75, apoi urmează Alaska Airlines (65), după care compania panameză Copa Airlines (29), cea mexicană Aeroméxico (18), Kazakh Scat Airlines şi Turkish Turkish Airlines (ambele 5 ), Icelandic Icelandair (4), Emirates Flydubai (3), Dutch Corendon (2), Indonesian Lion Air (2) şi African Air Tanzania (1).

2023, cel mai sigur an în aviaţia civilă

«Max» sunt versiunea modernă a clasicelor 737. Ele poluează mai puţin, consumă mai puţin combustibil şi parcurg distanţe ceva mai mari, precizează specialiştii. 

737 Max 9 este una dintre cele patru variante realizate de Boeing din „familia Max”. Este mai lung şi mai încăpător decât Max 7 şi Max 8, dar puţin mai mic decât Max 10. Cei care s-au prăbuşit în 2018 şi 2019 - 346 victime - aparţineau variantei Max 8.

În zborul Alaska Airlines, o uşă sigilată pe fuzelaj a explodat. În cele două dezastre din 2018-2019, prăbuşirile au fost cauzate au fost altele. În cele două zboruri prăbuşite - ale Lion Air şi Ethiopian Airlines -, imediat după decolare, datele incorecte trimise de senzorii externi au determinat „MCAS” să împingă nasul aeronavei în jos de fiecare dată când piloţii o ridicau înapoi.

2023 a egalat recordul istoric al anului 2017, cel mai sigur an vreodată pentru aviaţia civilă. Conform calculelor To70, anul trecut s-au înregistrat doar 2 accidente mortale (86 de victime) - ambele pe turbopropulsoare -, adică 0,09 accidente la un milion de zboruri.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici