- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (21.09.2012, 15:32)
- Laura Mitran ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Licenii promovează mersul la şcoală pe bicicletă, timp de un an, în Bucureşti
Cincisprezece elevi vor promova mersul la şcoală pe bicicletă, timp de un an, în cadrul proiectului "BikeMyWay to School", punând Bucureştiul pe harta oraşelor participante la Săptămâna Europeană a Mobilităţii.
198 afișări
Licenii promovează mersul la şcoală pe bicicletă, timp de un an, în Bucureşti (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Proiectul "BikeMyWay to School", demarat de Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis, o organizaţie neguvernamentală de mediu, prin programul Tineret în Acţiune al Uniunii Europene, îşi propune să mobilizeze elevi de liceu să găsească şi să promoveze soluţii practice care să transforme mersul la şcoală pe bicicletă într-o obişnuinţă, încurajată de o infrastructură solidă.
Elevii incluşi în programul "BikeMyWay to School" vor deveni amabsadori ai mersului pe bicicletă şi promotori ai măsurilor necesare pentru o infrastructură de transport alternativ corectă. Lipsa unui sistem de piste coerent este unul dintre motivele pentru care Bucureştiul nu este un oraş afiliat European Mobiliy Week 2012, care a debutat la începutul acestei săptămâni.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Hamas acceptă propunerea de încetare a focului prezentată de Egipt și Qatar / Israelul începe ofensiva în Rafah
-
Preşedintele Iohannis se întâlneşte cu Joe Biden la Casa Albă
-
BREAKING NEWS Israelul a început o operaţiune în Rafah / Netanyahu: Propunerea Hamas este departe de a satisface cererile Israelului
-
Polonia verifică dacă judecătorul care a cerut azil în Belarus a fost spion
Proiectul "BikeMyWay to School" îşi doreşte să implice, în intervalul octombrie 2012 - septembrie 2013, 30 de elevi de liceu din două oraşe europene (Bucureşti şi Lovech, Bulgaria) într-un proces continuu de conştientizare a beneficiilor mobilităţii durabile, implicare civică şi advocacy.
"BikeMyWay" împrumută şi dezvoltă o temă europeană - bicicleta ca alternativă de transport durabil - şi îşi propune să activeze tinerii participanţi în două direcţii: implicarea civică, prin dezvoltarea capacităţii de advocacy în relaţie cu autorităţile locale şi centrale, şi conştientizarea şi promovarea beneficiilor transportului durabil pentru oraş şi mediu.
În cadrul proiectului, participanţii vor cartografia şi analiza infrastructura velo din Bucureşti, vor propune un plan pentru îmbunătăţirea ei şi vor încerca să implementeze acel plan prin atragerea sprijinului comunităţii şi prin metode de advocacy în faţa autorităţilor relevante. Proiectul va atrage elevii într-un proces continuu de învăţare prin metode non-formale (blogging, cartare, fotografiere, brainstorming, prezentări interactive, traininguri) şi coaching de la experţi în advocacy şi politici de mediu.
În 2012, 21 de oraşe din România, afiliate Săptămânii Europene a Mobilităţii, au bifat implementarea unor măsuri permanente noi în direcţia trecerii de la automobilul personal la mijloace de transport durabile. Bucureştiul nu se număra printre ele. Capitala nu a adoptat nici în anii trecuţi (2011, 2010) măsuri permanente pentru favorizarea transportului durabil, potrivit organizaţiei.
Bucureştiul este a doua cea mai poluată capitală europeană, cu un aer periculos pentru sănătatea locuitorilor săi, iar principalul generator de poluare atmosferică este traficul auto, a precizat sursa citată.
Conform studiului Ecopolis din 2011 "Calitatea aerului în Bucureşti. Efecte asupra sănătaţii", limitele pulberilor în suspensie (PM), a căror principală sursă este traficul rutier, sunt depăşite constant în toate zonele Capitalei. În acelaşi timp, studiul comparativ Ecopolis despre calitatea vieţii în capitalele UE arată că Bucureştiul este codaş în privinţa utilizării bicicletei ca alternativă la transportul cu maşina, cu doar 0,7% transport uzual cu bicicleta faţă de 59,6% în Copenhaga.
European Mobility Week este o campanie a Comisiei Europene, desfăşurată pentru a încuraja autorităţile europene să promoveze mijloacele de transport alternativ şi durabil. De la debutul iniţiativei, în 2002, peste 7.000 de măsuri locale permanente au fost implementate în oraşele europene pentru a încuraja şi susţine mersul pe bicicletă, de la infrastructură velo la calmarea traficului şi îmbunătăţirea accesului la mijloace de transport durabil.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Școala de stat nu îi pregătește pe elevi pentru viitor. Elevii trebuie să învețe la privat
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Democrația reală înseamnă că tu, cetățeanul, ai putere decizională. Monopolul partidelor din România trebuie spart
Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Povestea unui miliardar controversat. Cum a ajuns acesta dintr-un criminal cu acte în regula un afacerist de succes ce învârtea miliarde, iar acum este falimentar şi aproape să ajungă la puşcărie
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Manechinul a simțit că trebuie să atragă atenția între burlacii milionari de la Miami și a apărut așa în public, dar a fost întrebată imediat: „Ești bolnavă?”
PROSPORT.RO
Ce salariu are o farmacistă de la Dr. Max sau Catena, acum, în 2024. De necrezut câți lei primește lunar, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe