Motivul pentru care Primăria Târgu-Jiu renunţă la bradul plătit cu 100.000 de euro

Primăria Târgu-Jiu renunţă la amplasarea bradului artificial, confecţionat din aluminiu şi oţel, achiziţionat cu 100.000 de euro în urmă cu doi ani, actualul edil dorind ca în centrul oraşului să fie pus, de Crăciun, un brad natural, transmite corespondentul MEDIAFAX.

433 afișări
Imaginea articolului Motivul pentru care Primăria Târgu-Jiu renunţă la bradul plătit cu 100.000 de euro

Motivul pentru care Primăria Târgu-Jiu renunţă la bradul artificial plătit cu 100.000 de euro

În urmă cu doi ani, Primăria Târgu-Jiu a plătit, în rate, 406.866,61 de lei, fără TVA, pentru achiziţionarea bradului de Crăciun, confecţionat din aluminiu şi oţel, pe care ar fi urmat să îl folosească timp de 12 ani, însă după doi ani, actualul primar, Marcel Romanescu a decis că vrea un brad natural în centrul oraşului.

„În zona centrală, în faţa Prefecturii va fi un brad natural şi urmează să stabilim exact unde vom amplasa bradul vechi, într-o altă zonă a municipiului Târgu-Jiu. Ne gândim la cartiere sau, dacă nu, pe insuliţă, acolo unde ne permite, în momentul de faţă, amplasarea acestui brad. Ideea este să schimbăm puţin faţa oraşului şi să facem aşa încât, pe de-o parte să se bucure de bradul vechi cei dintr-o anumită zonă, iar cei din centrul oraşului să aibă un brad natural. Sunt foarte mulţi oameni care mi-au cerut să avem şi noi în zona centrală un brad natural. Nu-l vindem pe cel vechi, rămâne tot bradul municipalităţii, dar cred că pentru o mai bună imagine în zona centrală e bine să mai şi schimbăm acest brad. Oamenii aşteaptă şi altceva, vom încerca să găsim un brad frumos pentru zona centrală. Nu poţi să pui un brad foarte mic, noi încercăm să găsim cel mai frumos şi cel mai înalt brad pe care am putea să-l aducem", a declarat, corespondentului MEDIAFAX, Marcel Romanescu, primarul municipiului Târgu-Jiu.

Consilierul local ALDE, Eduard Lădaru, susţine că schimbarea bradului nu ar fi trebuit să reprezinte o prioritate pentru autorităţile locale.

„Este ultimul lucru pe care eu m-aş fi gândit să îl fac, în condiţiile în care aş fi fost primar. Consider că mai întâi trebuia să rezolvăm cu locurile de parcare, să rezolvăm cu canalizarea în oraş, acolo unde sunt probleme şi este ultimul lucru, sincer să vă spun, la care m-aş fi gândit să investim în evenimentul acesta de sărbători, de Crăciun, având în vedere faptul că există, sigur, nici mie nu îmi place bradul vechi, modalitatea aceea, il consider un kitsch, nu-mi place, trebuia schimbat, dar sincer, dacă aş fi fost primar, era ultima investiţie pe care aş fi făcut-o în municipiul Târgu-Jiu. Este şi o greşeală a autorităţilor, atunci când l-au cumpărat, pentru că aşa ce ar însemna să cumpărăm un brad sau să cumpărăm nu ştiu ce pentru sărbătorile de Paşte, să dăm un milion de euro pe bunul respectiv şi să spunem că va fi folosit pentru următorii 100 de ani”, a precizat, pentru MEDIAFAX, Eduard Lădaru.

Decizia primarului de a amplasa un brad natural în centrul oraşului a generat păreri împărţite în rândul celor care locuiesc în Târgu-Jiu.

„Este strigător la cer. Mai întâi să cumperi un brad atât de scump şi acum să renunţi la el, doar pentru orgoliul lor. Vechiul primar era de la PSD, actualul de la PNL şi probabil de aici a pornit decizia de schimbare. Nu mi se pare corect!", a declarat Ioana Sava, o femeie din Târgu-Jiu.

„Este foarte bine că vom avea un brad natural, dar nu înţeleg de ce s-au cheltuit atâţia bani pe vechiul pom de Crăciun. Nici măcar nu poate fi vândut, că nu îl cumpără nimeni. Dar este foarte bine că va fi adus unul natural", a spus o altă femeie.

În 2016, reprezentanţii Primăriei Târgu-Jiu susţineau că structura metalică sub formă de brad, care are o înălţime de 22 de metri, va fi folosită de sărbători, în următorii 12 ani.

Vechiul brad este confecţionat din aluminiu şi oţel, fiind prevăzut cu o structură metalică, ornamente şi instalaţii de lumini, 81.000 de leduri, sistem audio, senzori şi un sistem de autoridicare.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici