- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (14.08.2014, 16:28)
- Aurelia Alexa
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ONG-uri şi universităţi cer Guvernului să menţină şi să dezvolte calea ferată din România
Mai multe organizaţii neguvernamentale şi universităţi au transmis un memoriu, în contextul adoptării de către Guvern a Memorandumului privind eficientizarea sectorului de transport feroviar, prin care cer modificarea unor prevederi, astfel încât calea ferată să fie dezvoltată, nu redusă.
195 afișări
ONG-uri şi universităţi cer Guvernului să menţină şi să dezvolte calea ferată din România
Principalele organizaţii non-guvernamentale din mediul academic, de afaceri, tehnic feroviar şi ingineresc din România au transmis, către autorităţile publice centrale şi locale din România, dar şi Comisiei Europene, un memoriu privind rolul căii ferate şi viitorul acestei industrii în România.
Semnatarii precizează că documentul a fost emis în contextul adoptării de către Guvern a Memorandumului Guvernamental privind eficientizarea sectorului de transport feroviar, care prevede printre altele, reducerea reţelei feroviare din România cu 4.000 km, reducerea scopului serviciilor sociale pe calea ferată, dar şi înfiinţarea unei noi Autorităţi de Reformă Feroviară.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum poți deveni milionar? Christian Louboutin îți oferă răspunsul
-
Războiul din Ucraina, ziua 790. Ucraina şi SUA au ,,finalizat” acordurile pentru rachetele cu rază lungă de acţiune / Atacuri asupra Kievului din timpul nopţii, respinse / Marea Britanie va propune un ajutor militar majorat pentru Ucraina
-
Ucraina a primit aproape 400 de obuziere de 155 mm. Militarii ruşi se tem de obuzierele franceze CAESAR: sunt un coşmar
-
Blinken: Sunt crime împotriva umanităţii în provincia Xinjiang
Autorii spun că au identificat câteva argumente în favoarea menţinerii şi dezvoltării căii ferate şi în România, dar şi câteva măsuri care vin să completeze sau să înlocuiască propunerile din Memorandumul Guvernamental.
Iniţiatorii documentului arată că reţeaua feroviară actuală a României se află sub media europeană, în timp ce infrastructura rutieră de drumuri europene şi autostrăzi o depăşeşte din punct de vedere al accesibilităţii, dar şi că statul şi-a asumat promovarea transportului feroviar printr-o serie de strategii care vizează dezvoltarea durabilă şi reducerea emisiilor poluante, cum ar fi "Strategia Naţională pentru Dezvoltare Durabilă a României Orizonturi 2013-2020-2030" sau "Strategia Naţională a României privind Schimbările Climatice 2013 - 2020".
Alte argumente se referă la faptul că această modalitate de transport prezintă cel mai mic impact asupra mediului din punct de vedere al emisiilor de gaze cu efect de seră, dar şi asupra populaţiei din punct de vedere al zgomotului produs, precum şi cel mai bun raport de utilizare a materiilor prime.
"Calea ferată prezintă cel mai bun raport dintre modurile de transport terestre privind siguranţa călătorilor şi mărfurilor, este un bun contribuitor la bugetul central şi bugetele locale, creează locuri de muncă pentru cetăţenii români şi doar lipsa cronică a fondurilor pentru investiţii şi întreţinere conduce la imaginea falsă a unui sistem aparent ineficient", se arată în memoriu.
Semnatarii documentului solicită Guvernului să renunţe la instituirea unei Autorităţi de Reformă Feroviară şi să înfiinţeze un departament de reformă feroviară în cadrul Ministerului Transporturilor sau a Autorităţii Feroviare din România, precum şi o Autoritate de Transport.
De asemenea, Guvernului i se solicită reevalurea importanţei rutelor secundare pentru asigurarea conectivităţii comunităţilor umane şi de afaceri, renunţarea la politica de închidere a celor 4.000 de km de cale ferată, asigurarea finanţării adecvate a serviciilor sociale de pe rutele secundare şi actualizarea legislaţiei naţionale pentru a permite autorităţilor publice locale implicarea în întreţinerea, dezvoltarea şi derularea operaţiunilor de transport pe calea ferată.
Semnatarii mai cer înfiinţarea unor companii/agenţii de investiţii în material rulant pentru transportul de călători şi în infrastructuri de transport, dar şi pregătirea adecvată a obiectivelor, scopului şi conţinutului contractelor de servicii publice, în concordanţă cu legislaţia naţională şi europeană.
"Implementarea adecvată a propunerilor grupului de lucru vor conduce la creşterea economiei României şi la ameliorarea condiţiilor de viaţă a locuitorilor acestei ţări, contribuind la alinierea la standardele europene inclusiv în domeniul mobilităţii persoanelor şi mărfurilor", spun autorii memoriului.
Semnatarii documentului sunt: Academia de Ştiinţe Tehnice din România, Asociaţia EU Concept R&D, Asociaţia Generală a Inginerilor din România, Asociaţia Industriei Feroviare din România, Asociaţia Inginerilor Feroviari din România, Asociaţia pentru Mobilitate Metropolitană, Asociaţia Transportatorilor Feroviari din România, Club Feroviar - "Clubul Oamenilor de Afaceri din sectorul Feroviar", Universitatea Politehnica Bucureşti, Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti şi Universitatea Transilvania Braşov.
Citește pe alephnews.ro: Aplicația care știe dacă navighezi pe site-uri porno. Părinții și copiii își pot urmări istoricul reciproc
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Citește pe www.zf.ro: Final de linie: A dispărut definitiv unul dintre cele mai cunoscute hipermarketuri din România
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Vrei să vorbești cu Salvador Dalí? Muzeul din Florida îți pune la dispoziție „telefonul homar”. Versiunea digitală a artistului răspunde la 400-500 întrebări zilnic
S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
EXCLUSIV | Adrian Mititelu și-a pulverizat copilul aflat pe patul de spital: „E un escroc! A luat bani de la toată lumea”
CANCAN.RO
Sfântul Gheorghe, sărbătoare IMPORTANTĂ pentru români. Ce nu ai voie să faci astăzi. Tradiții și obiceiuri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe