Oprescu: Pasajul Basarab, una din marile realizări, deşi am fost acuzat că a fost o lucrare faraonică

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, joi, că una dintre cele mai mari realizări în cei patru ani de mandat este finalizarea Pasajului Basarab, deşi unii l-au acuzat că a fost o lucrare faraonică şi că a dus la bun sfârşit "proiectele lui Băsescu şi Videanu".

429 afișări
Imaginea articolului Oprescu: Pasajul Basarab, una din marile realizări, deşi am fost acuzat că a fost o lucrare faraonică

Oprescu: Pasajul Basarab, una din marile realizări, deşi am fost acuzat că a fost o lucrare faraonică (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)

"După unii, n-a fost bine că l-am terminat, am fost acuzat că a fost o lucrare faraonică, ce a costat foarte mult. Ce o fi costat foarte mult? Vă spun eu ce a costat foarte mult: 70 de milioane de euro exproprierile", a spus Sorin Oprescu, la prezentarea bilanţului celor patru ani de mandat.

El a precizat că exproprierile au costat municipalitatea şi 8.000 de euro pe metru pătrat.

Edilul şef al Capitalei a arătat că a fost acuzat şi de faptul că a dus la bun sfârşit proiectele "lui Băsescu şi Videanu".

"Am să le dau o veste care o să-i surprindă: Bucureştiul nu a început şi nici nu se termină cu Băsescu, Videanu sau Oprescu", a mai spus primarul general.

Oprescu a ţinut să precizeze că atunci când a preluat mandatul de primar, lucrările la Pasajul Basarab erau realizate în proporţie de 12-15 la sută, adică "şase stâlpi şi o parte din tablierul de beton".

Pasajul Basarab a fost deschis în 19 iunie 2011. Primarul Sorin Oprescu spunea atunci că şi-a respectat o veche promisiune, aceea de a pune o plăcuţă pe care scrie "Început de Băsescu, finalizat de Oprescu". El preciza că Pasajul Basarab "nu este al lui Băsescu, nici al lui Oprescu, ci al bucureştenilor".

Pasajul Basarab are 1,9 kilometri şi este cel mai lat pod hobant urban din Europa. Acesta face legătura rutieră şi de tramvai între Bulevardul Nicolae Titulescu - Şoseaua Orhideelor - Podul Grozăveşti - Bulevardul Vasile Milea, respectiv Şoseaua Grozăveşti, întregindu-se astfel inelul principal de circulaţie al Municipiului Bucureşti în partea de nord-vest.

Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole, a râului Dâmboviţa peste podul existent lărgit şi a căii ferate în zona Gării de Nord.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici