PLANORUL DISPĂRUT - Arafat: Ministerul Transporturilor investigheaza motivele pentru care dispariţia a fost anunţată cu întârziere

Secretarul de stat în MAI, Raed Arafat, a declarat că Ministerul Transporturilor investighează motivele pentru care dispariţia planorului a fost anunţată cu întârziere, aparatul de zbor decolând joi la amiază de la Ghimbav, iar autorităţile au fost anunţate după nouă ore că nu a revenit la bază.

833 afișări
Imaginea articolului PLANORUL DISPĂRUT - Arafat: Ministerul Transporturilor investigheaza motivele pentru care dispariţia a fost anunţată cu întârziere

Arafat: Ministerul Transporturilor investigheaza motivele pentru care dispariţia planorului a fost anunţată cu întârziere

Întrebat de reporterul MEDIAFAX de ce autorităţile au aflat după nouă ore despre dispariţia planorului care a decolat, joi după-amiază, de la Aeroclubul din Ghimbav, secretarul de stat în MAI Raed Arafat a răspuns: "În legătură cu chestiunea aceasta, Ministerul Transporturilor investighează de ce şi va stabili care a fost motivul care a dus la întârzierea aflării acestei informaţii".

Arafat a mai menţionat că autorităţile stabilesc în această seară în ce zone se vor desfăşura, duminică, operaţiunile de căutare a planorului.

Comandantul Aeroclubului Braşov, Stelian Cojocaru, a afirmat că joi, atunci când a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav, pilotul Mircea Crăciun a spus că intenţionează să zboare aproximativ două- trei ore, fiind vorba despre un zbor de „verificare după asamblare”, se arată într-un comunicat al ROMATSA.

Joi, în jurul orei 21.50, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Braşov a fost sesizat de către ROMATSA că un planor care a decolat în jurul orei 12.30 din zona Aerodromului Ghimbav nu a mai revenit la bază.

Din datele obţinute a reieşit că pilotul aparatului de zbor are 57 de ani, ”mare experienţă” şi executa un zbor privat în zona Postăvarul, potrivit MAI.

Romatsa anunţa că pilotul Mircea Crăciun a folosit ultima dată telefonul mobil joi, la ora 13.06, în timp ce traversa staţiunea Predeal.

De asemenea, sursa citată menţionează că, potrivit reglementărilor în vigoare, pentru zborul în această clasă de spaţiu aerian nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, iar pilotul poate obţine informaţii la cerere.

”Acesta nu a intrat în legătură radio cu ACC Bucureşti sau cu compartimentul de informare a zborurilor pentru a solicita informaţii. Pe ecranele radar nu au existat niciun fel de informaţii primite de la transponderul planorului. Potrivit relatărilor comandantului Aeroclubului Braşov, acesta a fost în legătură radio numai cu conducătorul de zbor de la Aerodromul Ghimbav. Prima informaţie referitoare la eveiment a fost primită de către Romatsa de la comandantul Aeroclubului Braşov joi, la ora 21.39. După raportarea menţionată mai sus, s-a trecut la punerea în aplicare a procedurilor operaţionale SAR (căutare-salvare), potrivit prevederilor Regulamentului aprobat prin HG nr. 741/2008 şi s-au declanşat operaţiunile specifice. (...) Toate aceste informaţii au fost transmise prin sistemul SAR la Inspectoratele pentru situaţii de urgenţă din zonă şi adiacente zonei. În jurul orei 23.30, Sistemul Naţional pentru Apeluri de Urgenţă a informat că la ora 13.06, pilotul a folosit telefonul mobil la traversul localităţii Predeal, fapt care a determinat reevaluarea zonei de căutare”, se arată într-un comunicat al ROMATSA.

În prima zi a căutărilor, s-a acţionat cu un număr de peste 650 de forţe şi 99 de vehicule şi aeronave aparţinând MAI, Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Transporturilor, Salvamont, Serviciilor de Voluntari, Ambulanţa, Ocoalelor Silvice şi unor diverse organizaţii.

Peste 850 de forţe de ordine şi voluntari au căutat, sâmbătă, planorul pe 30 de trasee montane din judeţele Braşov, Prahova, Argeş şi Dâmboviţa.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), cu sprijinul serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, echipele de căutare au ridicat sâmbătă patru drone în zona Rucăr, Satic, Pecineagu.

"Echipele din teren au solicitat informaţii de la localnici, de la administratorii de cabane sau pensiuni montane şi de la turiştii aflaţi în zonă, fiecare informaţie relevantă fiind verificată. Căutările de la sol, ca şi cele din aer au fost conduse în sistem integrat, asigurându-se o comunicare permanentă cu aeronavele implicate în misiunile aeriene", se arată într-un comunicat trimis MEDIAFAX de MAI.

Cei peste 850 de pompieri, jandarmi, poliţişti, militari, salvamontişti, pădurari şi voluntari de la diverse cluburi Off Road care participă la operaţiunile de căutare au la dispoziţie 133 de mijloace vehicule şi aeriene.

"Componenta aeriană a căutărilor este asigurată de 12 aeronave - şapte elicoptere ale MAI şi MApN, cinci avioane ale Aeroclubului României şi o motoparapantă. Fiecare aeronavă a avut zone prestabilite de căutare, la stabilirea acestora fiind consultaţi specialişti şi piloţi din cadrul Aerodromului Ghimbav, care cunosc traseele de zbor frecvente pentru planoare", se precizează în comunicatul MAI.

Procurorii de la Parchetul Curţii de Apel Braşov s-au sesizat din oficiu joi, pe rolul acestei unităţi constituindu-se un dosar penal cu privire la faptul că în aceeaşi zi planorul, care a decolat fără un plan de zbor la ora 12.30, a dispărut, iar pilotul, singura persoană aflată la bord, nu a mai contactat reprezentanţii Aeroclublului Ghimbav sau familia şi nu a mai revenit la bază.

Pe timpul nopţii, echipele de intervenţie au sistat căutările, acestea urmând să fie reluate în cursul zilei de duminică.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici