Primăria Capitalei: Autobuzele vechi ale STB, transformate în autobuze pe gaz sau în troleibuze

  • Un număr de 600 de autobuze vechi ale STB vor fi modernizate şi transformate în autobuze de tip GNC (gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau în troleibuze, anunţă, duminică, Primăria Capitalei.
  • Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 şi Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 în troleibuze.
3837 afișări
Imaginea articolului Primăria Capitalei: Autobuzele vechi ale STB, transformate în autobuze pe gaz sau în troleibuze

Primăria Capitalei: Autobuzele vechi ale STB, transformate în autobuze pe gaz sau în troleibuze

Un număr de 600 de autobuze vechi ale STB vor fi modernizate şi transformate în autobuze de tip GNC (gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau în troleibuze, anunţă, duminică, Primăria Capitalei.

Proiectul vizează reducerea emisiilor poluante.

Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 şi Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 în troleibuze.

Restul de până la 1.000 de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate într-o etapă ulterioară a proiectului.

Vehiculele vor suferi transformări esenţiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor şi dotarea lor cu aer condiţionat şi cu echipamente moderne de comunicaţii.

Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei staţii de alimentare, în trei autobaze care vor fi modernizate, staţii necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor.

Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea reţelei de contact aferente în unele zone deficitare - Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Siseşti, Berceni.

Proiectul pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei şi dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului. Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene şi se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic.

Prin aceste proiecte, STB SA urmăreşte reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar şi prelungirea cu cel puţin şapte ani a duratei de viaţă a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună.

În acelaşi timp, scad costurile de întreţinere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani.

Totodată, scade şi poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici