Primarul Arad: Linia de tramvai e inutilă, făcută de fostul primar, nu aş fi susţinut un astfel de proiect

Primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă, a afirmat că linia de tramvai în care au fost investiţi peste două milioane de euro şi stă nefolosită de opt ani a fost construită de fostul primar Dorel Popa, de la PSD, şi că, personal, nu ar fi susţinut niciodată un astfel de proiect "inutil".

240 afișări
Imaginea articolului Primarul Arad: Linia de tramvai e inutilă, făcută de fostul primar, nu aş fi susţinut un astfel de proiect

Gheorghe Falcă (Imagine: Ovidiu Micsik/ Mediafax Foto)

Gheorghe Falcă a declarat miercuri, la sediul PDL Arad, că nu vede utilitatea liniei de tramvai inaugurate în 2004 pentru a face legătura cu Zona Industrială Vest, întrucând aceasta se termină la doi kilometri depărtare de fabrici.

Edilul spune că proiectul îi aparţine fostului primar Dorel Popa (PSD).

"El a şi inaugurat linia în 2004, când eu aveam doar câteva luni de mandat. Nu aş fi susţinut niciodată un astfel de proiect, banii puteau merge către alte trasee. Nicio companie de acolo nu doreşte să-şi lase oamenii să meargă pe joi doi kilometri şi merită felicitaţi pentru asta", a spus Falcă.

Primarul a declarat că proiectul a fost conceput greşit şi pentru că are o singură linie pentru ambele sensuri de circulaţie, ceea ce nu ar permite un trafic al tramvaielor care să asigure transportarea a mii de muncitori către fabricile din zonă la orele de vârf, când oamenii merg la muncă sau se întorc acasă.

Municipalitatea arădeană nu mai exploatează de opt ani o linie de tramvai care a fost inaugurată în 2004 printr-o investiţie de două milioane de euro din fonduri europene, motivând că traseul nu mai este rentabil, deşi se estimase că vor exista mii de călători. Noua cale pentru tramvaie a fost construită din fonduri Phare, pentru a face legătura, pe o distanţă de aproape patru kilometri, între oraşul Arad şi Zona Industrială Vest, unde lucrează aproximativ zece mii de oameni.

Zona cu fabrici se află la marginea DN 7, după ieşirea din oraş spre Vama Nădlac, iar municipalitatea estimase atunci că angajaţii vor folosi ca mijloc de transport tramvaiul. Linia a fost utilizată însă foarte puţin după ce a fost inaugurată, responsabilii Companiei de Transport Public, aflată sub autoritatea municipalităţii, constatând că nu există suficienţi călători pentru a acoperi cheltuielile de exploatare.

Reprezentanţii municipalităţii afirmau că traseul este nerentabil pentru că patronii asigură transportul salariaţilor cu autocare sau microbuze, mulţi angajaţi beneficiind gratuit de transport sau de abonamente la preţ redus.

"Au existat încercări de reluare a circulaţiei tramvaielor pe acest traseu, însă nu au existat suficienţi călători interesaţi. Primăria a organizat inclusiv întâlniri cu reprezentanţii fabricilor din zonă, la care a fost expusă problema, dar aceştia nu s-au arătat dispuşi să renunţe la transportul salariaţilor cu autocare", a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad, Corina Drăghici.

Un lider de sindical de la o fabrică din zonă a declarat că linia s-a dovedit inutilă pentru că se termină la marginea parcului industrial, iar angajaţii ar trebui să meargă mult pe jos până la locul de muncă, în condiţiile în care autocarele sau microbuzele îi preiau pe oameni din apropierea caselor şi îi lasă în faţa fabricilor.

La momentul promovării proiectului de construire a noii căi pentru tramvaie, Primăria prevăzuse şi construirea unui nou cartier de locuinţe în vecinătatea zonei industriale, proiect care a fost însă abandonat de investitori din cauza crizei economice.

Reţeaua totală de linie de tramvai din Arad are, în prezent, peste o sută de kilometri de cale ferată simplă, din care 30 de kilometri sunt în exteriorul municipiului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici