- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (14.04.2014, 19:21)
- Laura Mitran
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
RAPORT: Transportul ar putea deveni cea mai mare sursă de emisii de CO2
Transportul va deveni cea mai mare sursă de emisii de CO2 dacă politicienii nu iau măsuri ambiţioase şi nu acţionează în mod decisiv, potrivit unui raport al Grupului Interguvernamental pentru Schimbări Climatice (IPCC), citat de Federaţia Europeană Transport & Environment (T&E).
114 afișări
RAPORT: Transportul ar putea deveni cea mai mare sursă de emisii de CO2 (Imagine: Shutterstock)
Cel mai recent raport al IPCC, ce va fi disponibil marţi pe site-ul organizaţiei, avertizează liderii din toată lumea cu privire la ameninţarea crescândă a emisiilor necontrolate din transporturi, se arată într-un comunicat al organizaţiei Terra Mileniul III.
Este vorba despre raportul "Climate Change 2014: Mitigation of Climate Change" (Schimbări climatice 2014: Temperarea schimbărilor climatice), ce va publicat marţi pe site-ul http://mitigation2014.org/.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
-
Zelenski: Ucraina are nevoie de mai multe arme de la aliaţi pentru a-i opri pe ruşi
-
Coldplay şi Sting cer eliberarea lui Toomaj Salehi, rapperul iranian condamnat la moarte
-
Leverkusen ajunge în finala Europa League şi îşi păstrează invincibilitatea în acest sezon
Potrivit reprezentanţilor organizaţiei T&E din Bruxelles, raportul, al cărui rezumat este deja disponibil pe site, arată că sectorul de transporturi va deveni cea mai mare sursă de emisii de CO2 la nivel global în cazul în care factorii de decizie nu vor lua măsuri urgente.
"Fără politici sustenabile şi de impact pentru a reduce emisiile de CO2 ale maşinilor şi camioanelor, emisiile din transport ar putea creşte cu o rată mai mare decât în oricare alt sector", se menţionează în raport.
Potrivit lui Greg Archer, manager de proiect pentru autovehicule curate al T&E, "mulţumită reglemtărilor UE, emisiile provenite de la maşinile noi sunt în scădere, dar este imperios necesar să fie luate măsuri şi în privinţa autocamioanelor şi dubelor". Raportul IPCC insistă asupra necesităţii unor măsuri urgente care să reducă emisiile vehiculelor, dar Comisia Europeană a amânat în mod repetat strategiile promise de reglementare a emisiilor de la autoutilitare după anul 2020, mai spune acesta.
O analiză realizată de T&E arată că introducerea limitelor de CO2 pentru maşinile din Europa a triplat câştigurile asociate eficienţei carburanţilor. În urma reglementării din perioada 2000-2007, emisiile de CO2 din UE au scăzut cu doar 1,3 la sută pe an, în timp ce din 2008 până în 2013 au scăzut cu 3,5 la sută pe an.
T&E avertizează însă că autovehiculele de pe drum ating aproximativ jumătate din eficienţa măsurată la testele auto. Comisia Europeană plănuieşte să introducă în 2017 un nou test care să elimine ambiguităţile legislative din sistemul actual, dar măsura întâmpină o opoziţie fermă din partea constructorilor.
"Politicile UE actuale care încurajează apariţia maşinilor electrice pe şosele sunt ineficiente şi neclare. Noua Comisie va trebui să vină cu o nouă strategie pentru a reduce emisiile tuturor autovehiculelor după 2020 şi să o integreze în formele sustenabile de mobilitate urbană. În final, aceste politici vor pune sectorul de business european în fruntea tranziţiei globale către vehicule nepoluante", a mai spus Greg Archer.
Grupul Interguvernamental pentru Schimbări Climatice (Intergovernmental Panel on Climate Change - IPCC) este un organism ştiinţific însărcinat cu evaluarea riscurilor asupra încălzirii globale. Grupul a fost constituit în 1988 de către Organizaţia Meteorologică Mondială (WMO) şi de Programul Naţiunilor Unite pentru mediul înconjurător (UNEP), ambele organizaţii ale ONU.
Organizaţia IPCC şi Al Gore au fost distinşi cu premiul Nobel pentru pace în 2007.
Citește pe alephnews.ro: Noul film „Stăpânul inelelor” va fi lansat în 2026. Cine va face parte din distribuție
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ca între Prime Doamne: Ce i-a transmis Jill Biden lui Carmen Iohannis după întâlnirea de la Casa Albă
Prăbuşirea dureroasă a celei mai fierbinţi pieţe imobiliare: birourile stau goale, spaţiile comerciale sunt pustii, iar clădirile fantomă rezidenţiale domină orizontul
Cine este antreprenorul care vrea să transforme cele mai arzătoare dorinţe ale oamenilor într-o afacere. El a creat şi vândut mai multe afaceri
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imaginile anului cu romanticul Ilie Năstase în timp ce își sărută cu foc soția! Cum a răsfățat-o pe Ioana Năstase, după ce femeia a dezvăluit că relația lor o face să trăiască în minciună și durere
PROSPORT.RO
'O sfidează pe soția lui Florin Piersic!' Scandal cu femeia nelipsită de lângă marele actor, aflat pe patul suferinței
CANCAN.RO
Cine este Anna Török, soția lui Florin Piersic. Cei doi au trăit o poveste de dragoste ca în filme
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe