Reprezentant Thomas Cook: Din cauza imaginii negative, România atrage străinii doar cu preţuri mici

Singura şansă a României să atragă turişti străini este, din cauza imaginii negative, să se poziţioneze pe piaţă ca o destinaţie ieftină, pentru cei cu venituri mici şi medii, a declarat agenţiei MEDIAFAX Gheorghe Mărginean, proprietarul Karpaten Turism, reprezentantul Thomas Cook în România.

893 afișări
Imaginea articolului Reprezentant Thomas Cook: Din cauza imaginii negative, România atrage străinii doar cu preţuri mici

Reprezentant Thomas Cook: Din cauza imaginii negative, România atrage străinii doar cu preţuri mici (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Noi avem şanse doar ca destinaţie ieftină, din cauza imaginii negative pe care o avem. În România vin turişti străini cu venituri medii şi mici", a spus Mărginean.

El a adus anul trecut pe litoral, prin Thomas Cook Neckermann, peste 5.600 de turişti străini, dintre care 60% au fost germani, iar restul polonezi. În acelaşi timp, TUI nu a reuşit să aducă mai mult de 1.000 de străini la Marea Neagră, iar rezultatele nesatisfăcătoare l-au făcut pe turoperatorul german să scoată litoralul românesc din cataloagele sale.

Litoralul a apărut însă în această toamnă pe două pagini din catalogul Thomas Cook pentru piaţa germană, dar şi în cel care va fi promovat în Polonia.

Pentru anul viitor, reprezentantul Thomas Cook în România estimează că va aduce pe litoral peste 7.000 de turişti străini, dintre care mai mult de 5.700 de germani şi 1.300 de polonezi. De asemenea, peste 100 de turişti germani şi polonezi veniţi prin Thomas Cook vor face revelionul în Sinaia şi Poiana Braşov, la hoteluri de trei şi patru stele.

"Thomas Cook a intrat pe piaţa românească cu preţuri mai mici cu până la 40% faţă de concurenţă, la aceleaşi hoteluri, şi aşa se explică numărul mai mare de turişti. Faţă de două chartere care au venit în acest an pe Kogălniceanu, germanii care vin în România anul viitor prin Thomas Cook au locuri rezervate pe nouă chartere care aterizează pe Varna. Tot pe aeroportul din Bulgaria aterizează şi două curse săptămânale cu turişti polonezi aduşi de Thomas Cook, dintre care o parte vor veni pe litoralul românesc", a mai spus Mărginean.

El a afirmat că străinii nu sunt dispuşi să cheltuiască pe litoral mai mult de 50 de euro pe zi, incluzând transportul cu avionul, cazarea şi micul dejun şi peste 70 de euro zilnic pentru transport, cazare şi masă în regim all inclusive.

Pe lângă aceste sume, cheltuielile zilnice suplimentare, pe excursii, mâncare, băutură şi suveniruri nu depăşesc 50 de euro. Prin comparaţie, pentru all inclusive în Spania străinii plătesc până la 150-170 de euro de persoană pe zi, incluzând şi transportul.

În ceea ce priveşte media de vârstă, aceasta este cuprinsă între 30 şi 50 de ani pentru străinii care vin pe litoral, 40-60 de ani pentru cei care ajung la munte şi peste 50 de ani la turiştii care fac circuite în ţară. Pentru turiştii de pe croazierele, vârsta medie este 74 de ani.

Karpaten Turism se ocupă anual de serviciile pe teritoriul României a aproximativ 200.000 de turişti străini, ajunşi pe croaziere, circuite, sejururi la munte, la mare şi în Deltă.

Thomas Cook, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, a reînceput din acest an să aducă turişti străini în România, prin intermediul brandului Neckermann, după ce în anul 2006 s-a retras de pe piaţa românească.

Thomas Cook este pionierul turismului de masă şi în anul 1841 a organizat o călătorie cu trenul în Anglia pentru 500 de persoane. În 1855 a făcut primul tur al Europei, organizat pentru turiştii britanici.

În 1900, firma Thomas Cook era lider în turismului mondial.

În anii '60 Josef Neckermann a înfiinţat firma Neckermann Reisen în Germania şi a început să facă oferte de masă pentru zboruri cu avionul, iar în 1964 a lansat primul catalog turistic. Firma s-a numit ulterior NUR Turistic, iar după unirea cu compania Condor Flug Diensts a devenit C&N Turistic.

C&N Touristic a preluat în 2001 compania britanică Thomas Cook Holdings Ltd., schimbându-şi numele în Thomas Cook AG, firmă înregistrată în Germania. Aceasta a fuzionat în 2007 cu touroperatorul britanic MyTravel, şi s-a format astfel Thomas Cook Group Plc., cu sediul central în Londra, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din lume.

Thomas Cook Group activează pe 21 de pieţe, are 22 de milioane de clienţi şi a avut în anul fiscal 2009-2010 o cifră de afaceri de 9,3 miliarde de lire sterline. Grupul deţine aproape 100 de avioane, are 31.000 de angajaţi şi, în afară de Europa, mai activeză în Asia, Egipt şi Canada.

 

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici