Potrivit companiei, Primăria Sectorului 1 are de plătit peste 116 milioane de lei, la care se vor adăuga în continuare penalități, până la plata sumelor.
Deși Romprest va întrerupe activitatea de salubrizare pentru Primăria Sectorului 1, utilizatorii casnici și non-casnici, plătitori ai serviciilor de salubrizare, nu vor fi afectați.
„Operatorul delegat, Compania Romprest Service SA, face apel la locuitorii Sectorului 1, dar și la cei care îl tranzitează, pentru a manifesta înțelegere față de circumstanțele care au condus la aceasta situație, care nu îi este imputabilă operatorului și pe care am încercat să o evităm. Vă asigurăm că, odată cu remedierea de către autoritate a încălcărilor contractuale, vom depune toate eforturile pentru revenirea la prestarea integrală a serviciului. Ne regăsim, la 5 ani distanță de la prima criză a serviciului public de salubritate în Sectorul 1 din anul 2021, în fața unei noi crize, cauzate, în principal, de refuzul la plată al restanțelor provenite din aceleași facturi din perioada 2020-2021, care, în plus, sunt acum validate definitiv de instanțele de judecată, fiind purtătoare de actualizări și penalități contractuale, plata lor reprezentând acum obligație legală”, se arată în comunicatul publicat marți de compania de salubrizare.
Romprest acuză că Primăria Sectorului 1 „ignoră în mod repetat și continuu propriile obligații contractuale, emite și impune acte unilaterale, inopozabile operatorului și aplică sancțiuni fără baza factuală, legală și contractuală”, precizând că astfel, compania trebuie să reducă serviciile pe fondul neplăților.
„S-a dovedit că autoritatea nu are capacitatea de a își asuma rolul conferit de contract și de acționa conform propriilor obligații, conduita instituțională, oscilând dramatic de la pasivitate față de recunoașterea și satisfacerea drepturilor legitime ale operatorului, la agresivitate în impunerea unor măsuri discreționare și nelegale. Efectele acestei crize manageriale, care se perpetuează la nivelul administrației locale, au fost resimțite de către operatorul delegat în ultimii 5 ani, iar acum, când toate demersurile legale care au dat câștig de cauză operatorului se dovedesc ineficace în fața disprețului pe care administrația actuală îl manifestă față de lege, efectele se vor răsfrânge asupra întregii comunități”, se arată în comunicatul transmis de Romprest.
Compania îi îndeamnă pe locuitorii Sectorului 1 să susțină demersul companiei și totodată, să păstreze curățenia chiar și în condițiile de reducere a prestării serviciilor de salubrizare pe domeniul public.
Reamintim că Primăria Sectorului 1 a pierdut în iulie procesul cu Romprest, intentat în urma neplății facturilor din anul 2021 – 2022, atunci când Clotilde Armand era primar de sector.