Prima pagină » Social » Şcolile vor fi clasificate în trei categorii, în funcţie de risc

Şcolile vor fi clasificate în trei categorii, în funcţie de risc

Unităţile de învăţământ şcolar vor fi clasificate, începând cu anul viitor, în trei categorii, cu grad de risc minim, mediu şi maxim, pentru a fi incluse într-un sistem de supraveghere şi protecţie gestionat împreună cu inspectoratele judeţene de poliţie.
Şcolile vor fi clasificate în trei categorii, în funcţie de risc
30 aug. 2007, 15:17, Social

Noul sistem va fi aprobat prin ordin comun al miniştrilor Educaţiei şi Internelor şi aplicat începând cu anul şcolar următor, a declarat, joi, la Guvern, Victor Paul Dobre, secretar de stat în Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.

Clasificarea va fi efectuată pe baza "riscului criminogen" al şcolilor, definit prin lipsa măsurilor de pază şi locaţia unităţilor şcolare. În această categorie au fost incluse 2.345 unităţi, dintr-un total de 12.053 şcoli, majoritatea în mediu rural.

Procedura va fi monitorizată cel puţin o dată pe lună, prin analize la nivelul prefecturilor.

"Vom continua monitorizarea pentru creşterea siguranţei în unităţile de învăţământ cu risc criminogen ridicat, prioritar în municipiul Bucureşti şi în unele judeţe care se confruntă cu o criminalitate ridicată", a afirmat Dobre.

Din datele prezentate, joi, de secretarul de stat rezultă că în anul şcolar 2006-2007 au fost înregistrate, la nivel naţional, un număr de 2.979 infracţiuni în zona unităţilor de învăţământ, la care au participat 3.013 autori dintre care 75,4% elevi. Victimele acestor infracţiuni au fost în majoritatea cazurilor tot elevi.

Comparativ cu perioada similară a anului trecut, numărul infracţiunilor înregistrate în primul semestru este în scădere cu 24,9%.

Principalele cauze ale infracţiunilor sunt, în opinia autorităţilor, plecarea părinţilor la muncă în străinătate, numărul mare al familiilor dezbinate, interesul minim acordat de părinţi pentru colaborarea cu profesorii, ineficienţa măsurilor coercitive aplicate de conducerea unităţii de învăţământ, lipsa de reacţie a unor cadre didactice şi a părinţilor elevilor indisciplinaţi, nivelul redus al nivelului de pregătire a unor profesori în ceea ce priveşte modul de acţiune în situaţii tensionate.