O societate din Serbia susţine că forma rectangulară a AQUA Carpatica este proprietatea lor intelectuală. Valvis Holding: Izvoarele sunt în România, în munţii neprihăniţi ai Bucovinei şi vor rămâne veşnic acolo

O societate din Serbia pretinde, în condiţiile succesului intern şi internaţional al AQUA Carpatica, că se "confundă culoarea neagră cu cea albă, numele AQUA Carpatica cu cel slav de «Voda», iar forma rectangulară este proprietatea lor intelectuală", spune Jean Valvis, preşedintele Valvis Holding.

3132 afișări
Imaginea articolului O societate din Serbia susţine că forma rectangulară a AQUA Carpatica este proprietatea lor intelectuală. Valvis Holding: Izvoarele sunt în România, în munţii neprihăniţi ai Bucovinei şi vor rămâne veşnic acolo

" Pe plan internaţional, acum, când AQUA Carpatica a cucerit milioane de cetăţeni din România, când AQUA Carpatica a înregistrat succese internaţionale (USA, UK, Germania, Japonia, China, ţările arabe, Australia, etc), acum, când AQUA Carpatica obţine premii în fiecare an (Grand Effie, FIBRA) şi cea mai înaltă distincţie, Cannes Lions Gold, acum în plin succes şi numai cu câteva luni înainte de expirarea legală a perioadei de 5 ani în care se putea solicita anularea mărcilor, o societate înfiinţată demult, în 2004, vine să pretindă că se confundă culoarea neagră cu cea albă, numele românesc AQUA Carpatica cu cel slav de «Voda», iar forma rectangulară este proprietatea lor intelectuală. Nu a pretins acest lucru la început, când am apărut pe piaţă, dar pretinde acum, când avem succes", se spune într-o declaraţie de presă a preşedintelui Valvis Holding, remisă luni agenţiei MEDIAFAX..

Preşedintele Valvis Holding remarcă faptul că "societatea proprietară a marcii VodaVoda (Serbia) după o tentativă total nereuşită de a penetra piaţa din România în 2010 şi fără a avea vânzări relevante, auditabile, nu apare în niciun raport de piaţă al organismelor de cercetare internaţionale" şi că "este prezentă doar într-o singură ţară, chiar şi acolo cu întreruperi de producţie şi vânzare în perioda 2012-2013".

"Vodavoda a cerut instanţei din România să i se acorde proprietatea intelectuală a formei geometrice «sticla pătrată», când lumea este invadată de sticle pătrate (spirtoase, sucuri şi chiar ape minerale din alte ţări). Da, ne confruntăm cu o decizie nefavorabilă a primei instanţe, dar în mod evident vom face apel la această decizie care nu e definitivă şi nici executorie, bazându-ne pe argumente solide", mai spune Jean Valvis.

El spune că practica judiciară constantă în UE consemnează că "o simplă sticlă/formă geometrică fără un însemn grafic pe ea nu poate fi protejată ca marcă întrucât îi lipseşte distinctivitatea (Cauza T-411/14 – Tribunalul Uniunii Europene) ".

"Având în vedere şi practica judiciară constantă din Uniunea Europeană, care afirmă că o simplă sticlă/formă geometrică fără un însemn grafic pe ea nu poate fi protejată ca marcă întrucât îi lipseşte distinctivitatea (Cauza T-411/14 – Tribunalul Uniunii Europene) suntem încrezători că drepturile noastre asupra mărcii tridimensionale vor fi confirmate de instanţele superioare. AQUA Carpatica este o marcă tridimensională depusă, necontestată şi validată de OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci) şi este clar şi evident (pentru oricine) că este net distinctă de marcă VodaVoda. Vom demonstra că nu există nici un risc de confuzie", a mai declarat preşedintele Valvis Holding.

Valvis a mai remarcat faptul că nu a profitat "de pe urma lipsei de succes a brandului VodaVoda nici în România, nici pe pieţele internaţionale" şi s-a declarat convins că "succesul AQUA Carpatica nu s-a datorat faptului că oamenii au crezut că produsul provine din Serbia şi aparţine VodaVoda".

"Dorim să asigurăm milioanele de cetăţeni care se bucură de calitatea izvoarelor noastre unice şi cu adevărat deosebite, ca AQUA Carpatica nu dispare, cum au afirmat recent anumiţi «binevoitori» din presă. Vom rămâne mereu pe piaţă, iar motivele sunt următoarele: " izvoarele sunt în România, în munţii neprihăniţi ai Bucovinei şi vor rămâne veşnic acolo; izvoarele aparţin Statului român şi nimeni nu poate să le facă să dispară; nimeni în lume nu poate pretinde că forma geometrică pătrată este proprietatea lui intelectuală. Geometria pătrată aparţine umanitaţii şi civilizaţiei. AQUA Carpatica, cea mai pură apă minerală carbogazoasă din Lume, este o valoare românească naţională şi internaţională, va rămâne aşa, iar succesul brandului aparţine consumatorilor din România, echipei AQUA Carpatica, Carpaţilor care garantează puritatea izovarelor şi rezervelor deosebite de apă minerală din România. Nimeni nu va opri această valorificare pe care o merităm cu toţii', se mai spune în declaraţia lui Jean Valvis, preşedintele Valvis Holding.

De asemenea, Valvis reaminteşte că "pe plan naţional, deja de la apariţia pe piaţă a AQUA Carpatica, calitatea de «cea mai pură apă minerală carbogazoasa din lume» a fost contestată (obstacole la CNA, articole defăimătoare, plângeri penale urmate de NUP)" şi subliniază că "NIMENI, până acum nu a fost în stare să aducă în spaţiul public (sau pe masă) un alt izvor de apă minerală carbogazoasă cu zero nitraţi".

"Astfel, se dovedeşte că a fost o “problemă” falsă legată de o afirmaţie (calitate) adevărată (AQUA Carpatica – zero nitraţi). Recent, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a României a anulat definitiv deciziile CNA prin care se interzicea difuzarea spoturilor AQUA Carpatica – cea mai pură apă minerală carbogazoasă din lume. Atunci, când decizia CNA a fost publicată, au apărut zeci de articole pe presă. Acum, când cea mai înaltă instanţă a Justiţiei din România a anulat-o, nimeni nu reflectă această repunere în drepturi", a mai declarat preşedintele Valvis Holding.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici