SONDAJ: Jumătate dintre români consideră că scrisul de mână îi ajută să îşi fixeze mai bine cunoştinţele

Aproape cinci din zece (48,56%) români consideră că principalele beneficii ale scrisului de mână sunt fixarea cunoştinţelor şi înţelegerea mai bună a informaţiilor, odată puse pe hârtie, potrivit sondajului „Percepţia românilor asupra scrisului de mână şi utilizarea instrumentelor de scris”.

231 afișări
Imaginea articolului SONDAJ: Jumătate dintre români consideră că scrisul de mână îi ajută să îşi fixeze mai bine cunoştinţele

SONDAJ: Jumătate dintre români consideră că scrisul de mână îi ajută să îşi fixeze mai bine cunoştinţele (Foto: Pixabay)

În acelaşi timp, peste trei din zece respondenţi resimt ca principal avantaj asimilarea mai rapidă a informaţiilor, conform sondajului de opinie citat, care a fost realizat online, în luna octombrie, şi comandat de Consult Company, importator şi distribuitor în România de instrumente de scris, înfiinţat în anul 2004.

Sondajul de opinie „Percepţia românilor asupra scrisului de mână şi utilizarea instrumentelor de scris” a fost realizat în mediul online, la solicitarea Consult Company, în luna octombrie 2018, pe un eşantion de 1.357 de respondenţi, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban, iar marja de eroare a sondajului este de plus / minus 2%.

Îmbunătăţirea creativităţii este următorul beneficiu apreciat de 8,92% dintre români, iar numai 3,39% dintre participanţii la sondaj nu văd un câştig datorat scrisului de mână.

Situaţiile în care românii scriu de mână, o întrebarea care a permis răspunsuri multiple, sunt următoarele: 75,09% completează diferite acte/ cereri/ solicitări; 60,13% fac liste cu task-uri personale; 56,23% iau notiţe la întâlniri de business sau în interes de serviciu; 39,94% fac liste cu task-uri pentru serviciu; 36,04% iau diferite notiţe în interes personal; 27,86% scriu de mână scrisori şi felicitări.

În plus, alţi români folosesc scrisul de mână în următoarele scopuri: 24,98% iau notiţe la cursuri şi la şcoală, deşi, la sondaj, au participat exclusiv respondenţi cu vârste de peste 18 ani; 11,57% scriu în jurnalul personal; 3,54% scriu de mână în alte situaţii.

„Există o percepţie eronată legată de faptul că tehnologia ar putea înlocui scrisul de mână, la fel cum s-a vorbit şi despre dispariţia cărţilor tipărite în defavoarea celor electronice. Rezultatele acestui sondaj ne arată că a scrie de mână continuă să fie un obicei răspândit în rândul românilor, care înţeleg beneficiile metodei tradiţionale de a scrie cu pixul pe hârtie şi, mai mult, apreciază şi sunt interesaţi să deţină un instrument de scris de calitate”, declară Claudia Roşu, Managing Partner al Consult Company.

Cei mai mulţi dintre români, aproape şapte din zece, poartă, întotdeauna, la ei - în poşetă, servietă sau buzunar - un instrument de scris, pixul fiind instrumentul de scris preferat pentru utilizare frecventă. Astfel, peste jumătate dintre respondenţi (55,06%) aleg să scrie cu pixul, 17,88% preferă creionul şi 17,07% optează pentru stilou.

Indiferent de instrumentul de scris utilizat, aproape jumătate dintre români (49,23%) scriu zilnic de mână mai mult decât semnături pe documente sau completarea diferitelor tipizate. Doar 8,33% dintre români afirmă că scriu foarte rar de mână.

Românii ar folosi mai des un instrument de scris, în primul rând, dacă ar deţine unul de foarte bună calitate – 42,59% exprimându-şi această dorinţă.

Peste trei din zece români ar scrie mai des de mână, dacă ar fi nevoiţi, sau ar alege să utilizeze mai rar dispozitive precum telefoane, tablete sau PC-uri. O pondere nesemnificativă, de doar 2,06% dintre cei sondaţi, afirmă că nu doresc să scrie de mână şi nu consideră că ar putea fi determinaţi de factori externi să o facă.

În topul celor mai cunoscute branduri de instrumente de scris se regăsesc atât mărci premium, cât şi mid-level sau mass-market. Astfel, la întrebarea (cu răspuns multiplu) ce branduri de instrumente de scris cunosc, românii au menţionat cel mai frecvent în răspunsurile lor următoarele branduri: 1. Bic – 84,23%; 2. Parker – 70,67%; 3. Pilot – 59,84%; 4. Mont Blanc - 42,30%; 5. Sheaffer – 9,87%; 6. Cross – 8,47%.

Parker este brandul premium cel mai bine poziţionat şi cu cea mai bună percepţie în rândul românilor – peste şapte din zece români au nominalizat Parker ca fiind cel mai cunoscut brand de instrumente de scris. Parker Pen Company, producătorul brandului, este furnizorul oficial de instrumente de scris al Coroanei Britanice. Parker, alături de Sheaffer şi Cross (furnizorul oficial de instrumente de scris al Casei Albe), care fac parte din aceeaşi categorie de instrumente de scris premium.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici