Studiu: Un sfert dintre români consumă alcool într-o zi obişnuită

Unu din patru români consumă o băutură alcoolică într-o zi obişnuită, potrivit unui studiu GfK care analizează ocaziile de consum pentru băuturi.

1322 afișări
Imaginea articolului Studiu: Un sfert dintre români consumă alcool într-o zi obişnuită

Studiu GfK: Un sfert dintre români consumă alcool într-o zi obişnuită (Imagine: Shutterstock/ Mediafax Foto)

De-a lungul anului, numărul celor care consumă alcool variază, vârful fiind înregistrat în sezonul cald (aprilie – septembrie). Preferatele românilor sunt berea şi vinul făcut în casă, a căror importanţă în consumul de alcool se schimbă odată cu sezonul: berea este preferata verii, iar vinul se consumă mai ales în anotimpul rece.

În perioada octombrie 2015 – martie 2016, cota de consum pentru vinul de casă se triplează. Numărul mediu de ocazii de consum pe zi pentru toate băuturile analizate este de 2,5 ori. Bărbaţii cu vârsta până în 35 de ani se disting printr-o frecvenţă zilnică semnificativ mai mare decât media - de 3 ori pe zi.

În privinţa ponderii în consum, românii preferă băuturile calde, în principal cafeaua şi mixurile pe bază de cafea – aproape jumătate dintre ocazii fiind generate de aceste băuturi. Peste o treime dintre ocazii se referă la băuturi răcoritoare, iar 16% la băuturile alcoolice. Cantitatea de lichid consumată pe zi este de 630 ml (în afară de apă şi lactate). Una din 10 persoane adulte consumă cel puţin o băutură în baruri, restaurante şi terase, iar incidenţa zilnică creşte în sezonul cald cu apoximativ 20%.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici