Tatăl elevului cu ADHD, respins de colegi, îşi apără fiul: Nu a avut niciodată un comportament agresiv acasă

Tatăl elevului de la Şcoala "I.L. Caragiale" din Piteşti, pe care colegii îl acuză că îi agresează, susţine că fiul său nu a avut niciodată un comportament violent sau un vocabular agresiv acasă, informează corespondentul MEDIAFAX.

2714 afișări
Imaginea articolului Tatăl elevului cu ADHD, respins de colegi, îşi apără fiul: Nu a avut niciodată un comportament agresiv acasă

Tatăl elevului cu ADHD îşi apără fiul: Nu a avut niciodată un comportament agresiv acasă

Viorel Rizoiu, tatăl elevului acuzat că şi-ar agresa colegii, a declarat corespondentului MEDIAFAX că fiul său nu a creat niciodată probleme în familie.

"Băiatul meu este acum într-un program de recuperare care va dura până se va lămuri situaţia existentă. Mergem cu el, ca şi până în prezent, atât la psiholog şi la psihiatru. Colegii îl acuză de mai multe fapte şi l-au exclus din colectivitate. Acasă cu noi niciodată nu a fost agresiv, nici măcar din punct de vedere verbal. Ca orice adolescent a avut şi ieşiri copilăroase, dar nu reacţii ca cele de care este acuzat. Nu spun că tot ce am auzit de la colegii de clasă despre el sunt minciuni, dar copii sunt provocatori", a spus tatăl copilului cu ADHD.

Tatăl spune că după ce l-a adoptat, băiatul a fost nevoit să treacă prin mai multe operaţii care l-au afectat, psihic. Dar spune că nici colegii nu l-au ajutat să se integreze în colectivitate ci, dimpotrivă, l-au îndepărtat.

"De 8 ani de când l-am luat am ştiut că are mici probleme de sănătate, cu care s-a născut. În mediul pediatru a fost diagnosticat cu ADHD. La 9 ani a avut două operaţii inghinale, care i-au afectat mersul, iar de aici s-a pus o amprentă asupra lui şi psihic. De atunci am tot stat din spital în spital. Probabil s-a rupt legătură cu copiii, cu mediul normal. În copilărie ştia să se joace. După multele probleme de sănătate n-a ştiut să se facă înţeles. Nu a ştiut să-şi mai facă prieteni. Nu vreau să acuz pe nimeni. Nimeni nu e perfect", a mai spus Viorel Rizoiu pentru MEDIAFAX.

Viorel Rizoiu asigură că se ocupă permanent de sănătatea fizică şi psihică a copilului şi că aşteaptă chiar un nou diagnostic al celor mai recente teste efectuate.

"Nu-l lăsăm din mână. De la şcoală e scutit medical 10 zile. Apoi, mai vedem. Nu stăm cu mâinile în sân. Peste două săptămâni vor veni nişte rezultate de la un institut din Bucureşti cu privire la diagnostic, dar nu vreau să comentez acum", a spus tatăl copilului.

Psihologul şcolii "I.L. Caragiale" din Piteşti aruncă vina asupra părinţilor.

"Acest elev are un comportament deosebit de violent, pe care nu şi-l poate controla, fapt care mă face să cred că problemele lui sunt de natură neuropsihiatrică. Şi-a ameninţat în nenumărate rânduri colegii că îi va spinteca ori că îi omoară. Copiii plâng, sunt traumatizaţi. Elevul trebuie să ajungă la un neuropsihiatru. Părinţii trebuie să înţeleagă importanţa acestui aspect. Fără intervenţie medicamentoasă toate eforturile sunt nule", a declarat corespondentului Mediafax psihologul şcolii IL Caragiale, Simona Mosoia.

Elevii clasei a 7- a B din Şcoală "I.L. Caragiale" din Piteşti au refuzat să intre, timp de trei zile consecutiv, la ore, afirmând că nu mai acceptă să înveţe în aceeaşi clasă cu un coleg care ar suferi de tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenţie (ADHD). Elevii protestatari spuneau că acesta îi agresează fizic şi verbal şi îi ameninţă cu moartea.

Copiii, împreună cu părinţii lor, au protestat în holul de la intrarea în instituţia de învăţământ. Ei au purtat pancarte prin care cereau să fie lăsaţi să înveţe, iar colegul lor cu probleme de sănătate să fie transferat la o altă şcoală.

Uniunea Naţională a Studenţilor din România a transmis un comunicat prin care solicită părinţilor şi elevilor clasei a 7-a B, de la şcoala "I.L. Caragiale" din Piteşti, să înceteze protestul şi să permită copilului să participe la cursuri.

Ce este tulburarea ADHD: Simptome şi metode de ameliorare

Această tulburare, tradusă ca sindrom al deficitului de atenţie şi al hiperactivităţii, este frecvent întâlnită în rândul copiilor şi adolescenţilor, între 4% şi 6% dintre şcolari prezentând manifestări ale ADHD.
Din nefericire, multe cazuri rămân nediagnosticate şi netratate, notează CSID.

Cu toate acestea, există soluţii eficiente pentru îmbunătăţirea atenţiei şi concentrării copiilor. Potrivit unor studii ştiinţifice, suplimentarea dietei cu acizi graşi omega 3 şi omega 6, magneziu şi zinc ajută la diminuarea simptomatologiei ADHD. Iată câteva informaţii preţioase oferite de specialiştii GTS Solution.

Simptomele ADHD

Din cauza imposibilităţii de a fi calm şi a neatenţiei, copilul cu ADHD poate prezenta simptome din mai multe categorii:

Deficit de atenţie: se concentrează cu greu asupra unei sarcini, nu poate fi atent mai mult de câteva minute, nu termină ceea a început, este uituc şi distrat, greşeşte deseori din neglijenţă, pare că nu ascultă când cineva îi vorbeşte;

Hiperactivitate motrică: este agitat în permanenţă, îi este aproape imposibil să stea câteva minute pe scaun, nu se angajează în jocuri sau activităţi liniştite, are mai tot timpul semne de "bună purtare": vânătăi, zgârieturi, cucuie;

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici