Tobă: Licitaţia privind achiziţia a 400 de maşini VW Polo a fost corectă şi nu au existat contestaţii

Ministrul Afacerilor Interne, Petre Tobă, susţine într-un răspuns la întrebarea deputatului PNL de Suceava Ioan Bălan, că achiziţia celor 400 de autospeciale VW Polo a fost făcută în urma unei licitaţii la care s-au prezentat doi ofertanţi şi că a fost câştigătoare oferta cu preţul cel mai scăzut.

637 afișări
Imaginea articolului Tobă: Licitaţia privind achiziţia a 400 de maşini VW Polo a fost corectă şi nu au existat contestaţii

Tobă: Licitaţia privind achiziţia a 400 de maşini VW Polo a fost corectă şi nu au existat contestaţii

Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan a adresat, în 2 noiembrie, în Parlament, o întrebare ministrului Afacerilor Interne privind achiziţia a 400 de autospeciale cu care să fie dotată Poliţia Rutieră, atrăgând atenţia că se cumpăra VW Polo în condiţiile în care firma germană se află într-un scandal privind manipularea normelor de poluare.

Astfel, Bălan arată că în cadrul programului de înnoire a parcului auto al Poliţiei Române au fost achiziţionate 400 de autospeciale la un preţ de 11.496 de euro, inclusiv TVA şi dotările suplimentare specifice.

"De remarcat este faptul că, pentru prima dată după foarte mulţi ani, Poliţia Română va fi dotată cu autospeciale de producţie străină, câştigătorul licitaţiei fiind Porche România, cu modelul Volkswagen Polo, cu motorizare 1.2 TSI. La acest lucru trebuie amintit scandalul în care se află compania germană privind manipularea normelor de poluare”, a arătat deputatul.

Bălan a adăugat că, trecând peste ridicolul diferenţei dintre oferta câştigătoare şi oferta care a pierdut licitaţia (o diferenţă de 2,4 lei faţă de Renault România), fiind vorba de dotarea Poliţiei Rutiere în cadrul căreia tot mai mulţi ofiţeri îşi pierd viaţa, vrea să ştie dacă modelul selectat printr-o licitaţie, "asupra căreia planează mai multe suspiciuni privind corectitudinea” poate sprijini operaţiunile Poliţiei Rutiere şi poate asigura protecţia vieţii ofiţerilor în condiţiile în care mulţi specialişti se întreabă de ce nu s-a optat pentru achiziţia de biciclete. El a mai întrebat care este perioada de garanţie a acestor autospeciale şi serviciile post-garanţie asigurate de Porche România, precum şi diferenţa de costuri de întreţinere între oferta câştigătoare şi achiziţia de autospeciale din producţia autohtonă.

Deputatul liberal a mai solicitat precizări privind criteriile de distribuire a acestor autospeciale Inspectoratelor judeţene de poliţie.

În răspunsul transmis în 3 decembrie, ministrul Afacerilor Interne, Petre Tobă, arată că licitaţia a fost organizată în baza legislaţiei actuale care prevede sancţiuni când se încalcă principiile ce stau la baza atribuirii de contracte cum ar fi nediscriminarea, tratamentul egal, recunoaşterea reciprocă, transparenţa şi proporţionalitatea.

Tobă explică în răspuns că la această licitaţie au fost două oferte admisibile, ale Renault Commercial Roumanie SRL şi Porche România SRL, fiind declarată câştigătoare oferta cu preţul cel mai scăzut şi menţionează că nu a fost nicio contestaţie la atribuire.

Ministrul mai arată că garanţia autospecialelor este de trei ani sau 100.000 de kilometri, iar serviciile post-garanţie urmează să fie achiziţionate în funcţie de necesităţile reale ale autovehiculelor.

"O eventuală comparaţie între două sau mai multe autovehicule, pentru a stabili costurile de întreţinere ale acestora se poate realiza doar după o perioadă de exploatare a autovehiculelor în cauză, avându-se în vedere şi specificul misiunilor derulate de către acestea”, precizează Petre Tobă.

Ministrul menţionează că autospecialele VW Polo au fost distribuite Brigăzii Rutiere din cadrul Direcţiei Generale a Poliţiei Municipiului Bucureşti, Secţiei de Poliţie Autostrăzi şi tuturor Serviciilor Rutiere din cadrul Inspectoratelor judeţene de poliţie.

Potrivit lui Tobă, la distribuirea către structuri s-a avut în vedere ca fiecărui judeţ să-i fie repartizate câte şase-zece autospeciale ţinând cont de asigurarea vizibilităţii şi intervenţiei operative la evenimentele sesizate, dinamica accidentelor de circulaţie, tranzitarea localităţilor de drumuri europene şi naţionale, existenţa în judeţ a unor localităţi cu trafic aglomerat şi de deficitul de autospeciale din fiecare structură.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici