Trendul berii artizanale atrage mai puţini tineri

Şase firme în producţia de bere au fost înfiinţate anul trecut, conform datelor de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, mai puţine decât în anul anterior semn că tendinţa tinerilor de a paria pe berea artizanală încetineşte.

873 afișări
Imaginea articolului Trendul berii artizanale atrage mai puţini tineri

„În 2018-2019 a fost un boom, s-au deschis foarte multe microberării, toată lumea a crezut că va merge. Însă, acum vedem că se închid berării pentru că nici nu sunt foarte multe locaţii în România unde să vinzi. Noi de aceea ne axăm pe beri speciale, pe export şi targetăm publicul cunoscător“, a spus Ioana Coca, cofondator al Oriel Beer, una dintre cele mai cunoscute microberării, potrivit ZF.

România este o piaţă mică pentru berea artizanală, însă tendinţa de reducere a numărului de microberării se vede şi în ţări mari, inclusiv în SUA, unde piaţa a ajuns la o saturaţie. În acelaşi timp, pe piaţă apar tot mai multe băuturi precum kombucha, vinuri la doză sau alte băuturi care atrag atenţia consumatorilor. Astfel, acestea câştigă teren în rândul consumatorilor ocazionali de bere artizanală. În plus, producătorii mici fac faţă mai greu creşterii costurilor, majorări cu care s-au confruntat toate businessurile, indiferent de domeniu, în ultimii doi ani. Şi nici pandemia nu a fost un moment bun pentru berării deoarece multe baruri şi restaurante au fost închise, iar HoReCa este pentru multe dintre microberării principala piaţă de desfacere.

Datele de la Asociaţia Berarii României arată că în 2021 erau 85 de afaceri de tip microberărie, cu şapte mai mult decât în anul anterior. În schimb, în 2020 au fost puse pe picioare 18 astfel de firme.

Pe de altă parte, în Franţa sunt 2.000 de astfel de afaceri, în Marea Britanie 1.800 iar în Elveţia peste 1.000 de microberării, potrivit datelor pe 2020 (ultimele disponibile) de la Asociaţia Berarii Europei. În Cehia, campioana mondială în ceea ce priveşte consumul de bere, sunt mai bine de 500 de microberării.

Piaţa berii a stagnat în 2021, iar datele Asociaţiei Berarii României arată că românii au consumat anul trecut un volum de bere similar cu cel din 2020, respectiv 16,6 milioane hl. În primul semestru al anului 2022, piaţa berii a scăzut cu 4%.

Ponderea deţinută de sectorul HoReCa în vânzările de bere a crescut anul anterior doar cu un procent faţă de 2020, până la 9%, comparativ cu o pondere de 15-20% în anii de dinainte de pandemie. Deşi românii sunt unii dintre cei mai mari consumatori de bere din Europa, ocupând locul cinci în 2020 (cele mai recente date) cu 87 de litri per capita pe an, ei preferă să cumpere băutura în magazine şi apoi să o bea acasă. La nivel mondial, România este pe locul zece la consumul de bere, potrivit celor mai recente date.

Pe de altă parte, din consumul total, berea artizanală nu depăşeşte 1%.

Piaţa berii este dominată de 4 companii – Ursus Breweries, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod (Tuborg) şi Bergenbier. Companiile domină ca volume, dar nu ca număr de fabrici. împreună aceste companii au nouă unităţi de producţie. Însă, chiar şi marile companii mizează pe produse de tip artizanal.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici