Turiştii blocaţi pe aeroportul din Cluj vor sesiza Protecţia Consumatorilor şi vor cere despăgubiri

Majoritatea turiştilor care aşteaptă, de marţi dimineaţă, pe Aeroportul din Cluj-Napoca, să plece în vacanţă în staţiunea Hurghada, din Egipt, vor sesiza Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj şi vor cere despăgubiri pentru întârzierea zborului.

33 afișări
Imaginea articolului Turiştii blocaţi pe aeroportul din Cluj vor sesiza Protecţia Consumatorilor şi vor cere despăgubiri

Turiştii blocaţi pe aeroportul din Cluj vor sesiza Protecţia Consumatorilor şi vor cere despăgubiri (Imagine: Adi Piclisan/Mediafx Foto)

Unul dintre turişti a declarat, marţi seară, că zborul care fusese amânat pentru ora 19.35 a fost anulat şi că li s-a spus din partea companiei de turism Kartago Tours că s-ar putea să nu plece decât miercuri.

Pasagerii care sunt din Cluj au plecat să doarmă acasă, iar restul au fost anunţaţi că primesc cazare pentru o noapte la un hotel.

"Ne-au spus doar că sunt ceva probleme cu avionul care trebuia să vină din Egipt şi care nu ar mai avea licenţă de zbor. Am lăsat numerele de telefon pentru a fi anunţaţi dacă se pleacă şi când şi urmează să ne cazăm la un hotel, nu ştim unde şi în ce condiţii, pentru această noapte. Ni s-a spus clar că numai miercuri vom pleca, poate dimineaţă, poate după-masă, nu se ştie când. Concediul e ratat şi am vorbit majoritatea pasagerilor să facem reclamaţie la OPC şi să cerem despăgubiri", a spus un turist din Timişoara.

Un alt turist, Vasile Eugen Szabo, a declarat, la rândul său, că mulţi s-au gândit să renunţe la sejur după o zi de stat prin aeroport.

"Marţi după-amiază noi trebuia să fim la plajă, la mare, în Egipt. În loc de asta, am stat în aeroport, am stat la Cluj. Cine mai are chef de concediu? Mulţi vor să renunţe şi să îşi primească banii înapoi", a spus Szabo, care va sesiza şi el CJPC despre situaţia creată.

Un alt pasager al cursei spre Egipt s-a declarat nemulţumit de întârzierea care va ajunge la 24 de ore, în condiţiile în care avea plătită, pentru miercuri, o croazieră la Hurghada, care nu va mai putea fi efectuată.

"Am dat o grămadă de bani pe excursia asta, care includea şi o croazieră în ziua de miercuri, şi speram să avem un sejur frumos, iar acum stăm la Cluj şi, în loc să dormim într-un hotel de cinci stele în Egipt, dormim în Cluj. E inadmisibl. Voi cere să primesc toţi banii înapoi şi renunţ la excursie", a spus turistul, care pleca în concediu cu soţia şi doi copii.

Potrivit unora dintre turiştii de pe Aeroportul din Cluj-Napoca, firma Kartago Tours ar fi decis să le returneze banii pentru ziua pierdută din cauza întârzierii avionului.

Aproximativ o sută de turişti din mai multe judeţe ale ţării aşteaptă, de marţi dimineaţă, pe Aeroportul din Cluj-Napoca, deoarece cursa charter a companiei Koral Blue, care trebuia să plece la ora 10.25 spre staţiunea Hurghada (Egipt), avea întârziere. Turiştii aflaţi pe Aeroportul Cluj-Napoca vor primi cazare la hotel în noaptea de marţi spre miercuri şi o masă.

Directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, David Ciceo, a declarat, la rândul său, că s-a primit din partea companiei doar explicaţia că întârzierea are la bază "motive comerciale".

Şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj, Mircea Radu, a precizat că, dacă se vor primi sesizări din partea pasagerilor faţă de această întârziere, instituţia va verifica situaţia şi va aplica sancţiuni.

La rândul lor, aproximativ 300 de români care au fost în vacanţă la Hurghada aşteaptă, pe aeroportul din localitatea respectivă, întrucât aeronava care urma sa îi aducă la Cluj-Napoca nu a decolat, din cauza unor probleme între compania aeriană şi autorităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici