Vacanţa mare şi afacerile: Cote maxime la vânzările de jucării, articole sportive şi de camping, dar şi echipamente de îngrijire personală & fitness

Vacanţa mare (17 iunie - 11 septembrie) vine cu schimbări pozitive în mai multe categorii de afaceri cum ar fi cele din turism, cultură-spectacole, transporturi, comerţ cu dulciuri, jucării, articole sportive şi de camping şi chiar renovările casnice, arată o analiză realizată de MEDIAFAX.

265 afișări
Imaginea articolului Vacanţa mare şi afacerile: Cote maxime la vânzările de jucării, articole sportive şi de camping, dar şi echipamente de îngrijire personală & fitness

Vacanţa mare şi afacerile: Cote maxime la vânzările de jucării, articole sportive şi de camping, dar şi echipamente de îngrijire personală & fitness

Cei mai importanţi factori care dinamizează economia în vacanţa ce debutează în acest weekend sunt, ca în fiecare an, concediile părinţilor, eliberarea copiilor din rigorile şcolii, reîntregirea familiilor (mai ales a celor plecaţi la muncă în străinătate) şi, desigur, căldura uneori excesivă din lunile de vară.

De departe, industriile relaxării sunt cele mai câştigate. Excursiile mai lungi sau mai scurte cu familia ridică – uneori peste maximul de capacitate – gradul de ocupare în restaurante, popasuri şi pensiuni turistice, cu o anumită moderaţie în cazul hotelurilor. Afacerile care combină turismul cu alimentaţia publică şi cu entertainmentul au, astfel, mai multe şanse de creştere decât cele axate exclusiv pe cazare.

Ştrandurile şi acvaparcurile ajung, de asemenea, la cote maxime ale gradului de ocupare, crescând nu doar încasările de la intrare, ci şi vânzările din incintele acestora (mici, bere, îngheţată, diverse băuturi şi gustări, articole de plajă etc.), ca şi consumul de apă. Şi parcurile de distracţii se activează, punându-şi în funcţiune dotările specifice ca mountain-rousse, tiribombe, console de jocuri sau – pe lacuri – bărci şi hidrobiciclete.

Litoralul este, incontestabil, vedeta vacanţei mari, inclusiv din punctul de vedere al businessului. „Litoralul este vedeta vacanţei mari, dar din păcate are acest statut doar două luni pe an. Va trebui să ieşim din această paradigmă, să fructificăm şi capetele de sezon”, a declarat pentru MEDIAFAX Iulian Gropoşilă, preşedintele filialei Constanţa a Consililui Naţional al IMM. El a exemplificat că în anii `70, în lunile mai-iunie şi septembrie-octombrie veneau turiştii din ţările nordice, pentru care temperaturile de 15-20 de grade însemnau zile toride. „Partea plină a paharului este că în vacanţa mare afluxul de turişti e copleşitor pentru toţi cei care au un business pe litoral şi că se fac în continuare investiţii”, a spus liderul patronal.

Tot în această perioadă, mai ales în luna august, revin în ţară românii plecaţi la muncă în străinătate, apreciaţi adesa ca fiind cei mai importanţi investitori. Foarte mulţi dintre ei îşi construiesc sau cel puţin renovează şi (re)mobilează locuinţele, fapt care dinamizează vânzările de materiale de construcţii şi de mobilier. Desigur, şi ei merg în staţiunile turistice ori pe litoral, contribuind substanţial la impulsionarea afacerilor amintite mai sus.

Temperaturile fiind, în această perioadă, la cotele maxime anuale, este de aşteptat că se vor vinde mai bine instalaţiile de climatizare şi de aer condiţionat, ca şi aparatura pentru tehnica frigului.

De asemenea, este de aşteptat să se majoreze consumul de carburant, pe fondul intensificării excursiilor de familie cu maşina şi al transporturilor cu autocarul, avionul sau trenul.

Ar mai fi de menţionat că în vacanţa mare ating cote maxime şi vânzările de jucării, articole sportive şi de camping, dar şi echipamente de îngrijire personală & fitness.

Trecând în celălalt registru, al influenţelor negative, trebuie menţionat că principala ameninţare a verii este seceta. Un studiu al Administraţiei Naţionale de Meteorologie arată că sectoarele afectate de creşterea temperaturii şi modificarea regimului de precipitaţii sunt agricultura, infrastructura (inclusiv construcţiile), turismul, energia, industria, transportul, sănătatea şi activităţile recreative. De asemenea, sunt afectate în mod indirect industria alimentară, prelucrarea lemnului, industria textilă, producţia de biomasă şi de energie regenerabilă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici