- Home
- Sport
- (09.10.2015, 17:13)
- Adrian Ţone
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
COMENTARIU: Arena banilor
Când cheltuieşti sume imense pentru campanii de „awereness”, pentru a atrage atenţia asupra muncii şi personalităţii tale, s-ar putea să-ţi iasă. Dar ai grijă, pentru că delăsarea lui Chiricheş, nesiguranţa lui Grigore sau stilul împiedicat al lui Keşeru ar putea să ceară alţi bani.
296 afișări
COMENTARIU: Arena banilor
Când UEFA a decis ca România să joace ultimul meci de acasă din preliminariile CE 2016 cu porţile închise, din suma alocată pentru marketing şi publicitate la începutul anului în bugetul FRF rămăsese o sumă considerabilă. Şi atunci a pornit o campanie de publicitate, foarte bine ţintită, „Arena fanilor”. Suporterii erau chemaţi să-şi ia bilete virtuale, fotografiile lor urmând a fi imprimate în vestiarul tricolorilor. Scopul? Necunoscut. De ani buni, jucătorii naţionalei par să nu mai fie impresionaţi nici de prezenţa fizică a suporterilor în tribune, darămite de nişte fotografii. Dar campania a prins şi a adunat în doar câteva zile 10.000 de oameni doritori să-şi ştie poza de profil lângă tricoul netranspirat al lui Chipciu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
-
Unul dintre cei mai mari angajatori din România închide o fabrică de componente auto
-
Reacţia lui Biden după violenţele din campusuri: Au dreptul să protesteze, dar nu să provoace haos
-
Un stâlp electric s-a păbuşit în craterul de la Slănic. Alte 16 persoane, evacuate din apartamente
Datele problemei s-au schimbat în momentul în care Comisia de Apel a UEFA a decis ca meciul cu Finlanda să se joace totuşi cu spectatori. „Ce mai freamăt, ce mai zbucium! Codrul clocoti de zgomot şi de arme şi de bucium”, vorba poetului. Frivolul facebook vuia, pe posturile tv naţionale se difuzau în prime-time spoturi care anunţau că putem fi alături de tricolori. Şi, în alte două zile s-au epuizat toate biletele scoase la vânzare.
O campanie de publicitate reuşită, chiar dacă scopul ei final rămăsese la fel de incert. Pentru că într-o ţară ca România, în care fotbalul este pe primul loc în preferinţele oamenilor, nu ai nevoie de campanii de publicitate. Ai nevoie de fotbalişti, ai nevoie de transpiraţie, de dăruire, de spiriti de sacrificiu, de patriotism. Şi românii ahtiaţi de fotbal vor veni să urmărească emoţia. Ca să umpli Arena Naţională la meciul naţionalei de fotbal ai nevoie de Surugiu de la rugby, care plângea în hohote la finalul unui meci câştigat în ultimele minute.
Joi seara s-a demonstrat însă că românul este un mare consumator de publicitate, că poţi umple un stadion şi printr-o campanie de advertising bine gândită. Numai că iniţiatorii campaniei nu au cunoscut foarte bine atributele produsului.
Produsul a fost bine lăudat şi inoculat în conştiinţa colectivă, dar clientul final, suporterul, s-a simţit înşelat la terminarea meciului, rămânand cu gustul searbăd al fotbalului prestat de tricolori. Ceea ce a dus la huiduieli şi cererea demisiei.
Când produsul nu este bine identificat şi confunzi (voit sau nu) popularizarea unei echipe iubite cu „awerenessul” personal, este foarte posibil, ca şi în cazul de faţă, să fii nevoit să cheltuieşti, poate mai mult, pentru campanii de gestionare a crizei.
Citește pe alephnews.ro: Războiul pentru dezvoltarea Inteligenței Artificiale a început. Apple recrutează zeci de experți de la Google pentru a-și extinde divizia de A.I.
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
FOTO. Taylor Swift deține un portofoliu imobiliar în valoare de 100 de milioane de dolari. Câte locuințe posedă Miss Americana
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 21:55
Turcia suspendă schimburile comerciale cu Israel din cauza războiului din Fâşia Gaza
-
astăzi, 21:51