- Home
- Sport
- BUCUREŞTI, (07.09.2014, 18:46)
- Adrian Petculescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
REPORTAJ: Hamilton se impune la Monza după un start ratat
Britanicul Lewis Hamilton a reuşit să câştige Marele Premiu de Formula 1 al Italiei după un start ratat şi a redus de la 29 la 22 de puncte diferenţa care îl separă de liderul clasamentului piloţilor, colegul său de la Mercedes, germanul Nico Rosberg.
130 afișări
REPORTAJ: Hamilton se impune la Monza după un start ratat (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Doi piloţi au fost, duminică, protagonişti la Monza, Lewis Hamilton şi Valtteri Bottas. Ambii au avut reveniri spectaculoase după ce au ratat startul. Hamilton a plecat din pole-position, dar o problemă tehnică l-a împiedicat să-şi păstreze poziţia. Până la primul viraj, el a fost depăşit în ordine de colegul şi rivalul său Nico Rosberg (locul 2 pe grilă), de Felipe Massa (4) şi de Kevin Magnussen (5).
În turul 5/53, atât Hamilton, cât şi Massa l-au întrecut pe danezul de la McLaren-Mercedes. Cinci tururi mai târziu, britanicul l-a depăşit pe pilotul echipei Williams şi a început o cursă de urmărire a liderului Rosberg. Până la schimbul de pneuri, Hamilton nu s-a putut apropia la mai puţin de o secundă de Rosberg. Germanul a comis o eroare gravă în turul 9, însă Massa şi Hamilton, care îl urmau în acel moment, nu au profitat. Rosberg a ratat primul viraj după linia boxelor, a intrat pe o bretea de legătură presărată cu obstacole, a făcut slalom printre acestea şi a revenit pe pistă tot în frunte.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
-
Firea intră în cursa electorală: Împreună vom lupta pentru dreptul bucureştenilor la o viaţă mai bună
-
Burduja, despre candidatura la Primăria Capitalei: Să mergem înainte şi să le prezentăm bucureştenilor un model de administraţie liberală
-
Românii vor să trăiască mai sustenabil, dar le lipseşte infrastructura. Cum se poate implica mediul privat?
După singura intrare la boxe, Hamilton a declanşat atacul decisiv asupra lui Rosberg, care a greşit din nou în acelaşi loc, în turul 29. De această dată liderul clasamentului piloţilor a revenit pe pistă în urma coechipierului său de la Mercedes, după repetarea slalomului.
Lewis Hamilton a pilotat în continuare fără greşeală până la final. Rosberg şi Massa s-au mulţumit cu locurile 2, respectiv 3, fără a fi jenaţi de alţi adversari şi fără a se apropia unul de altul. Pentru Massa aceasta a fost prima clasare pe podium în acest an.
Un alt pilot care s-a remarcat la Monza a fost Bottas. Şi el a plecat cu greu în cursă şi căzut de pe locul 3 ocupat pe grilă până pe poziţia a 11-a după primul tur. Apoi finlandezul şi-a luat la "croşetat" adversarii unul după altul, preferând ca loc de depăşire mai ales linia din faţa boxelor, unde avantajul DRS i-a facilitat manevrele. Nico Hulkenberg, Kimi Raikkonen, Sergio Perez, Fernando Alonso, Jenson Button, Sebastian Vettel şi Kevin Magnussen nu au avut aproape nicio reacţie în faţa "uraganului" finlandez, astfel că pilotul de la Williams a ajuns pe locul 4 în turul 21. După ce a ieşit de la schimbul de pneuri, în turul 25, Bottas s-a văzut întrecut, din grupul de mai sus, de Vettel, Magnussen şi Perez.
De data aceasta, talentatului driver i-au trebuit 15 tururi şi mai multe atacuri pentru a-i rezolva pe cei trei. În turul 40, el a ajuns din nou pe locul 4, poziţia cea mai înaltă pe care o putea ocupa la Monza, în condiţiile startului său ratat.
După Bottas, Daniel Ricciardo (Red Bull) a trecut linia de sosire al cincilea. Plecat al nouălea de pe grilă şi clasat mult timp în afara punctelor, câştigătorul ultimelor două etape a avut o parte finală de cursă în stilul lui caracteristic, cu multe depăşiri, ultimul pilot întrecut fiind chiar colegul său de la Red Bull, cvadruplul campion mondial Sebastian Vettel. Germanul a plecat de locul 8 al grilei şi a terminat al şaselea, după o evoluţie destul de "plată".
Pe pistă, locul 7 a fost ocupat de Kevin Magnussen, dar o penalizare de cinci secunde, primită pentru că l-a scos în decor pe Bottas şi adăugată timpului final, l-a trimis pe pilotul danez pe locul 10.
Mexicanul Sergio Perez (Force India) şi britanicul Jenson Button (McLaren-Mercedes) au ocupat locurile 7, respectiv 8. Cei doi au oferit câteva dueluri pasionante, roată la roată, pe parcursul mai multor viraje. Câştig de cauză a avut mexicanul, care a revenit de fiecare dată când Button l-a întrecut.
Ferrari a dezamăgit în faţa propriilor suporteri. Spaniolul Fernando Alonso, al şaptelea la start, a abandonat în turul 29, din cauza unor probleme mecanice, în timp ce finlandezul Kimi Raikkonen nu a încurcat pe nimeni în această cursă. El a fost al 11-lea în calificări, iar abandonul colegului său şi penalizarea lui Magnussen l-au promovat două poziţii.
Astfel, Hamilton a câştigat a şasea cursă în acest sezon, a doua la Monza şi a 28-a din carieră. Pe podium, la festivitatea de premiere, britanicul a spus că este coleg şi prieten cu Rosberg, în ciuda duelurilor mai puţin fair-play de la ultimele Grand Prix-uri. Germanul nu prea are fani nici în Italia. După ce a fost huiduit la Spa-Francorchamps, a păţit acelaşi lucru şi la Monza. Nici faptul că le-a vorbit în italiană spectatorilor nu a pus capăt fluierăturilor. În schimb, Hamilton şi Massa, brazilianul fost pilot la Ferrari, au fost aclamaţi de fanii care au inundat linia dreaptă din faţa boxelor, la festivitatea de premiere.
Rosberg a pierdut doar şapte puncte în urma MP al Italiei, astfel că avantajul său faţă de Hamilton este acum de 22 puncte (238 la 216), o diferenţă mare ţinând cont că britanicul a câştigat două curse în plus faţă de pilotul german, în 2014. Pe locul trei continuă să se afle Daniel Ricciardo, cu 166 de puncte.
La constructori, Ferrari (162 de puncte) a pierdut locul 3 în faţa Williams (177 de puncte). A şaptea dublă Mercedes din acest an apropie echipa germană (454 de puncte) de titlul mondial. Red Bull este departe, pe locul 2, cu cele 272 de puncte acumulate.
Următoarea etapă a CM de Formula 1 va avea loc la 21 septembrie, la Singapore, în nocturnă.
Citește pe alephnews.ro: STUDIU. Timpul trece, suferința rămâne. Anxietatea pe care o simțiți ar putea fi „doliu pandemic”
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Primele & singurele imagini cu Mititelu Jr., după ce s-a intoxicat cu medicamente! E bine, mersi!
CANCAN.RO
Sfântul Gheorghe, sărbătoare IMPORTANTĂ pentru români. Ce nu ai voie să faci astăzi. Tradiții și obiceiuri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe