Astronomii au descoperit un fenomen cosmic îngrijorător. Când se va întâmpla

• Astronomii au observat o pereche de găuri negre supermasive care se vor ciocni peste 250 de milioane de ani.
  • Cuplul cosmic se află situat într-o galaxie aflată la 89 de milioane de ani lumină distanţă.
Imaginea articolului Astronomii au descoperit un fenomen cosmic îngrijorător. Când se va întâmpla

Astronomii au descoperit un fenomen cosmic îngrijorător. Când se va întâmpla

Conform publicaţiei Sky and Telescope, Astronomii au observat o pereche de găuri negre supermasive care se vor ciocni peste 250 de milioane de ani.  Perechea cosmică se situează într-o galaxie aflată la 89 de milioane de ani lumină distanţă.

Când se vor ciocni, vor produce unde gravitaţionale puternice.

Cum au fost descoperite?

În urmă cu trei ani, o echipă condusă de François Schweizer de la Observatorii Carnegie a raportat o concentraţie compactă şi albăstruie  de stele chiar lângă centrul strălucitor al NGC 7727, o galaxie oarecum distorsionată din constelaţia Vărsător. Despre „al doilea nucleu” s-a dovedit că produce raze X slabe, ceea ce l-a determinat pe Schweizer şi colegii săi să sugereze că ar putea fi nucleul unei galaxii mai mici, cu o gaură neagră centrală uşor activă, care a fuzionat cu NGC 7727 în urmă cu aproximativ 2 miliarde de ani.

O echipă de astronomi condusă de Karina Voggel de la Observatorul din Strasbourg prezintă dovezi conform cărora ambele nuclee ale galaxiei adăpostesc o gaură neagră supermasivă, separate la o distanţă de aproximativ 1.600 de ani lumină. Este suficient de aproape ca să intre în spirală şi să se ciocnească în doar 250 de milioane de ani  .

Suntem foarte norocoşi că sunt apropiate, dar nu s-au unit încă”, spune Voggel.

Folosind tehnologia Multi Unit Spectroscopic Explorer (M.U.S.E) de pe Very Large Telescope al Observatorului European de Sud din Chile, echipa a măsurat mişcările masive ale stelelor şi din jurul celor două nuclee. Răspândirea vitezelor indică mase ale găurilor negre de 154 milioane pentru prima şi, respectiv  de 6,3 milioane  pentru cea de-a doua.

M.U.S.E oferă o rezoluţie spaţială extrem de ridicată, oferind un spectru pentru fiecare pixel de 0,025 secunde de arc din câmpul său vizual. Acest lucru permite măsurători de viteză foarte aproape de fenomen, din care se poate calcula masa găurii negre.