Planete asemănătoare cu Terra, în vecinătatea galaxiei noastre

Deşi nu au fost încă descoperite, există planete asemănătoare cu Pământul, în ceea ce priveşte condiţiile de susţinere a vieţii, pe orbita unor stele din vecinătatea galaxiei noastre, au declarat astrofizicienii americani.

Imaginea articolului Planete asemănătoare cu Terra, în vecinătatea galaxiei noastre

Planete asemănătoare cu Terra, în vecinătatea galaxiei noastre

"Există câteva duzini de stele asemănătoare Soarelui nostru, la o distanţă de aproximativ 30 de ani lumină şi cred că multe dintre acestea, poate chiar jumătate din ele, au în jurul lor planete asemănătoare cu Pământul", a declarat Alan Boss, cu ocazia conferinţei anuale organizate de American Association for the Advancement of Science (AAAS).

"Cred că avem şanse mari să descoperim planete asemănătoare cu Pământul la distanţe de 10, 20 sau 30 de ani lumină de Soare", a declarat Boss, astrofizician la Carnegie Institution for Science.

Boss este convins de faptul că mai multe planete de dimensiunile Terrei vor putea fi descoperite cu ajutorul lui Kepler, un telescop spaţial pe care agenţia spaţială americană (NASA) urmează să îl lanseze pe 5 martie, sau a lui COROT, satelitul franco-european care este echipat cu un telescop, aflat deja pe orbită încă din 2006.

COROT a descoperit deja câteva exoplanete - din afara sistemului nostru solar - mai mici. Una dintre ele este puţin mai mare decât jumătate din Terra, dar este foarte aproape de steaua în jurul căreia orbitează şi este foarte fierbinte.

Imaginile noilor planete vor prezenta caracteristicile atmosferelor care le înconjoară şi îi vor ajuta pe oamenii de ştiinţă să determine concentraţiile de metan şi de oxigen. Prin aceste metode, cercetătorii vor şti nu numai dacă o planetă este locuibilă, dar şi dacă ea este nelocuită în prezent.