Planetele asemănătoare Pământului, ceva obişnuit în Calea Lactee

Galaxia noastră, Calea Lactee, conţine cel puţin 100 de miliarde de planete, potrivit unui studiu statistic bazat pe detectarea planetelor din afara sistemului nostru solar.

Imaginea articolului Planetele asemănătoare Pământului, ceva obişnuit în Calea Lactee

Planetele asemănătoare Pământului, ceva obişnuit în Calea Lactee (Imagine: NASA)

Studiul, care urmează să fie publicat în revista Natura, a fost realizat de către o echipă internaţională de astronomi, informează NASA.

Potrivit studiului, galaxia noastră conţine, în medie, o planetă pentru fiecare stea. Acest lucru înseamnă că este foarte probabil să existe un minimum de 1.500 de planete la o distanţă de doar 50 de ani-lumină de Pământ.

De asemenea, studiul ajunge la concluzia că există mai multe planete de mărimea Pământului decât super-uriaşe de tipul planetei Jupiter. O estimare a studiului indică existenţa a peste 10 miliarde de planete asemănătoare Pământului în Calea Lactee.

"Rezultatele converg rapid într-un rezultat comun: Nu numai că planetele sunt ceva obişnuit în galaxia noastră, dar există mai multe planete mici decât mari", a declarat Stephen Kane, cercetător la NASA şi co-autor al studiului.