Primele galaxii s-au format mai devreme decât se credea

Mai mulţi cercetători din Uniunea Europeană, coordonaţi de francezul Johan Richard, au descoperit o galaxie îndepărtată, ale cărei stele au început să se formeze "la doar 200 de milioane de ani după Big Bang", a anunţat, marţi, Comisia Europeană.

Imaginea articolului Primele galaxii s-au format mai devreme decât se credea

Primele galaxii s-au format mai devreme decât se credea (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Galaxia descoperită de savanţii de la Centrul de cercetări astrofizice din Lyon este situată la o distanţă de 12,8 miliarde de ani-lumină de Terra şi conţinea, în momentul realizării acelor observaţii (la 950 de milioane de ani după Big Bang), stele în vârstă de circa 750 de milioane de ani.

Aceste rezultate sugerează faptul că primele galaxii "s-ar fi format mai devreme decât se credea", potrivit savanţilor de la Centre de la Recherche Nationale Scientifique (CNRS), şi aduc informaţii capitale despre formarea lor şi despre evoluţia lor la începuturile universului.

"Această descoperire reprezintă o etapă importantă în cercetările din domeniul astronomiei moderne", a declarat comisarul european însărcinat cu educaţia şi ştiinţele, Androulla Vassiliou, într-un comunicat.

Cercetătorii europeni au beneficiat de o finanţare primită din partea Fondului european Marie Curie.

Această descoperire ar putea explica, totodată, felul în care universul a devenit transparent pentru razele ultraviolete, în primul miliard de ani după Big Bang.

De asemenea, reuşita cercetătorilor europeni îi va ajuta pe astronomii din lumea întreagă să înţeleagă mai bine evoluţia galaxiilor mai apropiate de Terra, care ar fi putut să influenţeze climatul de pe planeta noastră, a adăugat Comisia Europeană.