- Home
- Ştiinţă-Sănătate
- WASHINGTON, (30.10.2014, 07:42)
- Gaidau Ion
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Propulsia primului etaj al rachetei Antares era asigurată de motoare ruseşti datând din anii '60
Propulsia primului etaj al rachetei Antares, care a explodat marţi seara la scurt timp după lansare, era asigurată de motoare derivate dintr-o tehonologie sovietică datând din anii '60, a precizat constructorul său american Aerojet Rocketdyne.
1793 afișări
Propulsia primului etaj al rachetei Antares era asigurată de motoare ruseşti datând din anii '60 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Acest motor, denumit AJ-26, iniţial cunoscut ca fiind NK-33, a fost construit pentru lansarea rachetei ruseşti N1 pentru misiuni cu echipaj uman pe Lună", a anunţat compania cu sediul a Sacramento (California, vest) pe site-ul său de Internet.
Sistemul cu două motoare AJ-26 oferă lansatorului Antares "performanţe îmbunătăţite la costuri mai mici în comparaţie cu alte motoare pentru rachetă de aceeaşi capacitate", a dezvăluit firma, care în anii '90 a cumpărat licenţa de fabricaţie a acestor motoare în Statele Unite.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
-
Anonymous a întrerupt parada de Ziua Victoriei pe televizoarele smart din Siberia
-
9 mai - Ziua Naţională a Oinei. Se împlinesc 125 de ani de la disputarea primului campionat naţional de oină
-
Cutremure în Gorj şi Vrancea, joi după-amiază, la trei minute unul de celălalt
Motorul a fost, la origine, construit de compania rusă JSC Kuzneţov, în apropiere de Moscova.
Aerojet Rocketdyne susţine că, din 1993, a modernizat complet motorul şi mecanismul său.
Potrivit Orbital Sciences, o societate sub contract cu NASA care trebuia să lanseze racheta Antares ce transporta o capsulă pentru alimentarea Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), fosta Uniune Sovietică a cheltuit la acea vreme echivalentul a 1,3 miliarde de dolari într-o perioadă de zece ani pentru a dezvolta acest motor. În total, peste 200 de motoare au fost construite, însă acestea nu au fost folosite niciodată.
"Sovieticii aveau o problemă cu acest motor în anii '60 şi au oprit în cele din urmă fabricarea sa", a explicat pentru AFP Marco Caceres, un expert în sectorul spaţial pentru Teal Group.
NASA a testat AJ-26, care arde kerosen şi oxigen, la centrul său de la Stennis, în Mississippi (sud), unde, în mai, unul dintre aceste motoare a explodat în cursul unui test static la sol.
Agenţia spaţială a refuzat, în acest stadiu, să stabilească o legătură între acest accident şi explozia rachetei Antares marţi seara, la câteva secunde după lansare, la baza spaţială Wallops din Virginia (est).
Primele patru zboruri ale Antares s-au desfăşurat fără probleme.
Orbital Sciences şi NASA au început să ancheteze asupra cauzei producerii incidentului.
Inginerii Orbital au spus că nu s-a observat nicio problemă în timpul numărătorii inverse. Orbital a precizat, de asemenea, că este vorba de prima lansare a Antares 130, o versiune mai puternică a lansatorului decât modelele 110 şi 120 utilizate până acum.
Pe lângă motoarele de provenienţă rusească, Orbital Sciences a solicitat societăţii ucrainene Iusjnoe fabricarea rezervoarelor şi structurii primului etaj al rachetei Antares.
Accidentul de marţi seara va determina NASA să examineze în detaliu lansatorul Antares şi, în special, utilizarea motorului de provenienţă rusească, apreciază John Logsdon, fostul director al "Space Policy Institute" de la Washington.
Citeşte şi:
O rachetă care transporta o capsulă la Staţia Spaţială Internaţională a explodat după lansare - FOTO, VIDEO
Orbital anunţase deja că vrea să înlocuiască acest motor, iar "acest eşec va accelera, foarte probabil, procesul", a afirmat John Logsdon pentru AFP.
Citește pe alephnews.ro: Noul film „Stăpânul inelelor” va fi lansat în 2026. Cine va face parte din distribuție
Citește pe www.zf.ro: Avertisment apocaliptic de la omul care a creat ChatGPT: ”Îmi este frică de ce va urma, este o problemă masivă. Nu realizaţi încă impactul Inteligenţei Artificiale.” Milioane de joburi vor dispărea
Citește pe www.zf.ro: Avertisment apocaliptic de la omul care a creat ChatGPT: ”Îmi este frică de ce va urma, este o problemă masivă. Nu realizaţi încă impactul Inteligenţei Artificiale.” Milioane de joburi vor dispărea
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ca între Prime Doamne: Ce i-a transmis Jill Biden lui Carmen Iohannis după întâlnirea de la Casa Albă
Prăbuşirea dureroasă a celei mai fierbinţi pieţe imobiliare: birourile stau goale, spaţiile comerciale sunt pustii, iar clădirile fantomă rezidenţiale domină orizontul
Cine este antreprenorul care vrea să transforme cele mai arzătoare dorinţe ale oamenilor într-o afacere. El a creat şi vândut mai multe afaceri
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imaginile anului cu romanticul Ilie Năstase în timp ce își sărută cu foc soția! Cum a răsfățat-o pe Ioana Năstase, după ce femeia a dezvăluit că relația lor o face să trăiască în minciună și durere
PROSPORT.RO
'O sfidează pe soția lui Florin Piersic!' Scandal cu femeia nelipsită de lângă marele actor, aflat pe patul suferinței
CANCAN.RO
Cine este Anna Török, soția lui Florin Piersic. Cei doi au trăit o poveste de dragoste ca în filme
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe