Secretul "tinereţii eterne", descoperit de cercetătorii americani

Secretul "tinereţii eterne" - o enzimă care opreşte efectele îmbătrânirii asupra organelor interne - a fost descoperit de cercetătorii americani de la Dana-Farber Cancer Institute din Boston, informează thesun.co.uk.

Imaginea articolului Secretul "tinereţii eterne", descoperit de cercetătorii americani

Secretul "tinereţii eterne", descoperit de cercetătorii americani (Imagine: Claudia Veja/Mediafax Foto)

Oamenii de ştiinţă americani au folosit o anumită enzimă în teste efectuate pe şoareci, pentru a opri efectele pe care procesul de îmbătrânire le are asupra organelor interne.

După ce va fi pusă la punct, procedura va putea fi utilizată şi pe pacienţi umani, cu scopul de a-i ajuta pe oameni să rămână pentru totdeauna tineri şi sănătoşi.

Prin activarea acelei enzime, procesul de degenerare a ţesuturilor a fost inversat, după doar patru săptămâni, în cadrul testelor de laborator efectuate de specialiştii americani.

Studiul a fost coordonat de medicul Ronald DePinho, de la Dana-Farber Cancer Institute din Boston.

Studiul cercetătorilor americani s-a concentrat asupra telomerilor. Telomerii sunt markeri ai îmbătrânirii biologice care se găsesc în toate celulele şi care au rolul de a proteja cromozomii. Mai precis, telomerii sunt pachete de ADN plasate la capetele cromozomilor care au rolul de a împiedica dezintegrarea acestora, respectiv de a întârzia procesul îmbătrânirii. Pe măsură ce oamenii îmbătrânesc, telomerii devin din ce în ce mai scurţi, celulele nu mai sunt protejate şi, în cele din urmă, mor. Se estimează că lungimea telomerilor se reduce, în medie, anual, cu 21 de nucleotide sau unităţi structurale.

Prin reactivarea enzimei telomerază, cercetătorii americani au reuşit regenerarea telomerilor, împiedicând astfel micşorarea acestora şi inversând procesul de îmbătrânire a organismului.

De altfel, importanţa telomerilor a fost recunoscută în 2009, când trei cercetători americani (Elizabeth H. Blackburn, Carol W. Greider şi Jack W. Szostak) au fost recompensaţi cu premiul Nobel pentru medicină.