Trei specii necunoscute de bacterii, descoperite în stratosferă

Cercetătorii indieni au descoperit, în stratosfera terestră superioară, trei noi specii de bacterii rezistente la radiaţiile ultraviolete, informează CNN.

Imaginea articolului Trei specii necunoscute de bacterii, descoperite în stratosferă

Cercetătorii indieni au descoperit trei noi specii de bacterii în stratosferă

Bacteriile descoperite nu sunt similare cu niciuna dintre speciile existente pe Pământ. Ele au fost identificate în mostre pe care cercetătorii le-au colectat în urma trimiterii unui balon în stratosferă, potrivit unei declaraţii a Indian Space Research Organization (ISRO).

Stratosfera este învelişul terestru expus cel mai mult la radiaţii ultraviolete a căror putere omoară în mod normal orice organism.

În urma analizelor la care au fost supuse mostrele prelevate în stratosferă cu ajutorul balonului, microbiologii au identificat 12 colonii de bacterii şi şase de fungi. Dintre acestea, trei colonii de bacterii sunt specii absolut noi, potrivit ISRO.

Cercetătorii indieni au numit una dintre colonii Janibacter hoylei, după astrofizicianul Fred Hoyle.

"Deoarece studiile actuale nu stabilesc în mod concludent originea extraterestră a microorganismelor, ele sunt însă încurajatoare pentru continuarea activităţii noastre în explorarea originilor vieţii", se arată în declaraţia ISRO.