Cel mai mare telescop din Chile a realizat cele mai bune imagini cu o exoplaneta de până acum.

Imaginea articolului Un telescop din Chile a fotografiat o planetă mai mare ca Jupiter, aflată la 87 ani lumină

Sursa Foto - ESA

Steaua AF Leporis  se află la aproximativ 87,5 ani lumină distanţă de Pământ , în constelaţia Lepus , la sud de ecuatorul ceresc.

Două echipe de astronomi s-au concentrat recent asupra acestei stele după ce au cules datele obţinute de  telescoapele spaţiale Hipparcos şi Gaia ale Agenţiei Spaţiale Europene.

Când astronomii au examinat observaţiile telescoapelor despre AF Leporis, au descoperit schimbări ciudate în orbita stelei, ceea ce sugerează că o planetă mare ar putea fi prezentă pe orbita sa.

„Planetele exercită o tracţiune gravitaţională asupra stelelor gazdă, perturbându-le traiectoria pe cer”, a scris într-un comunicat Observatorul European de Sud (ESO), care operează observatorul astronomic din Chile şi care a publicat imaginile pe 20 februarie.

„Cele două echipe au descoperit că steaua AF Leporis a prezentat o traiectorie atât de perturbată, un semn revelator că o planetă s-ar putea ascunde acolo”, citează publicaţia Space

Intuiţia astronomilor s-a dovedit corectă şi au descoperit  o exoplanetă de patru până la şase ori mai masivă decât cea mai mare planetă a sistemului nostru solar, Jupiter. Aceasta orbitează AF Leporis la aceeaşi distanţă cu care Saturn orbitează în jurul Soarelui.

A fost singura planetă dintr-un alt sistem solar ce a fost descoperită vreodată prin metode combinate de detectarea abaterilor în orbita unei stele şi imagistica directă.