• Pe 22 Februarie 2017, telescopul NASA a dezvăluit informaţii despre un sistem solar alcătuit din 7 exoplanete.
  • Cele 7 planete au dimensiuni apropiate de cele ale Pământului.
  • Sistemul de planete TRAPPIST-1 se află la distanţa de 40 de ani lumină faţă de Pământ.
Imaginea articolului În căutarea unui nou Pământ. Telescopul NASA a dezvăluit informaţii despre un sistem solar alcătuit din 7 exoplanete

Foto: Profimedia

În urmă cu 3 ani telescopul Spitzer al celor de la NASA a dezvăluit existenţa unui sistem de 7 planete de dimensiuni asemănătoare cu cele ale Pământului, care se învârt în jurul unui singur soare.

”Prima dată când am văzut ce conţine sistemul mi-am spus: "Cred că glumeşti!" Şi apoi m-am uitat şi eu la date şi spuneam: "Da, iată-le!". Pur şi simplu nu aş fi crezut niciodată aşa ceva. Este dincolo de orice aş fi putut să visez”, a spus Nikole Lewis, cercetător la Proiectul Telescopul James Webb.

Cele şapte exoplanete poartă denumirea de TRAPPIST-1. Ele se află la o distanţă de 40 de ani lumină de Pământ, în constelaţia Aquarius.
Datele prelevate de la telescopul Spitzer i-au ajutat pe oamenii de ştiinţă să măsoare densitatea a şase planete şi dimensiunea acestora.

În urma studierii densităţii s-a ajuns la concluzia că suprafaţa acestora este stâncoasă. Un aspect foarte interesant este că toate cele şapte planete sunt mult mai aproape de soare decât planeta Mercur din sistemul nostru solar.

De asemenea, distanţa dintre planete este mult mai mică.

”Dacă ai sta pe una dintre aceste planete, ai putea să vezi multe dintre ele pe cer în timp ce se deplasează în perioadă sinodică,” a adăugat Nikole Lewis.

”Este o descoperire excelentă, fantastică,” a exclamat Sean Carey, manager Centrul Spaţial Spitzer.