Noua tehnologie, ce va debuta pe SUV-ul electric Volvo EX60 în 2026, folosește senzorii mașinii pentru a analiza în timp real parametri precum înălțimea, greutatea, forma corpului și poziția pe scaun. Pe baza acestor date, centura ajustează automat forța aplicată corpului în cazul unui impact.
Spre deosebire de centurile clasice care dispun de doar 3 profiluri de limitare a sarcinii, noul sistem Volvo extinde numărul acestora la 11 profiluri distincte, oferind o gamă mult mai largă de setări.
Astfel, un pasager de talie mare într-un accident sever va beneficia de o forță de reținere mai mare pentru a reduce riscul de traumatism cranian, în timp ce un pasager mai mic implicat într-un accident ușor va primi o forță mai mică, diminuând riscul fracturilor costale.
„Această inovație aduce centura de siguranță în era digitală. Folosim puterea senzorilor și a software-ului pentru a proteja mai bine fiecare persoană, în funcție de nevoile ei specifice”, au declarat oficialii Volvo.
Centurile multi-adaptive comunică direct cu sistemele de siguranță ale mașinii, colectând date precum viteza de deplasare, direcția impactului și poziția ocupantului în momentul coliziunii.
Mai mult, prin actualizări software, sistemul poate fi îmbunătățit constant, asemenea unui smartphone care primește noi funcții după achiziție.