Studiu: Tinerii se uită la televizor de aproape şapte ori mai puţin decât cei de peste 65 de ani

Tinerii se uită în prezent de aproape şapte ori mai puţin la televizor decât persoanele de peste 65 de ani, potrivit unui raport al autorităţii de reglementare Ofcom, citat de BBC.

487 afișări
Imaginea articolului Studiu: Tinerii se uită la televizor de aproape şapte ori mai puţin decât cei de peste 65 de ani

Hepta

Potrivit raportului Ofcom, tinerii cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani petrec doar 53 de minute pe zi uitându-se la televizor, ceea ce reprezintă o scădere de două treimi în ultimii 10 ani.

În acelaşi timp, cei cu vârsta de 65 de ani şi peste petrec în medie puţin sub şase ore pe zi uitându-se la televizor.

Această „diferenţă între generaţii” în ceea ce priveşte obiceiurile de vizionare este mai mare ca niciodată, potrivit raportului anual Media Nations al Ofcom.

Acesta a atribuit decalajul utilizării alternativelor la televiziune, cum ar fi serviciile de streaming şi videoclipurile de scurt metraj.

În raportul său, Ofcom a precizat că aproximativ una din cinci locuinţe din Marea Britanie are acces la toate cele trei mari servicii de streaming - Netflix, Disney+ şi Amazon Prime.

Acesta a precizat că 5,2 milioane de locuinţe au acum acces la toate cele trei, ceea ce ar costa aproximativ 300 de lire sterline pe an dacă ar plăti pentru ele individual.

Cu toate acestea, în raport se precizează că cifra include testele gratuite şi persoanele care împart conturile între gospodării.

Ofcom a constatat, de asemenea, că, în general, numărul de locuinţe abonate la cel puţin un serviciu de streaming a scăzut cu 350.000. Acesta a dat vina pe presiunea asupra bugetelor gospodăriilor ca urmare a creşterii costului vieţii.

Dar a constatat, într-un sondaj realizat în rândul persoanelor care şi-au anulat serviciile, că trei sferturi dintre acestea plănuiau să îşi reînnoiască abonamentele atunci când situaţia lor se va schimba.

„Revoluţia streaming-ului întinde decalajul dintre generaţii în ceea ce priveşte televiziunea, creând o prăpastie clară în ceea ce priveşte obiceiurile de vizionare ale tinerilor şi ale persoanelor mai în vârstă”, a declarat directorul Ofcom pentru informaţii de piaţă, Ian Macrae.

„Radiodifuzorii tradiţionali se confruntă cu o concurenţă dură din partea platformelor de streaming online, căreia îi răspund parţial prin popularitatea propriilor aplicaţii de redare la cerere, în timp ce televiziunea de radiodifuziune este încă locul unde trebuie să meargă pentru marile evenimente care reunesc naţiunea, cum ar fi finala Euro sau sărbătorirea Jubileului”, a mai spus el.

În 2021, Ofcom a constatat că timpul petrecut în faţa ecranului - durata medie de timp pe care oamenii o petrec vizionând conţinut video pe toate dispozitivele - a atins o medie zilnică de cinci ore şi 40 de minute. Acesta a scăzut cu 25 de minute în cele mai recente cifre, care au constatat că, în medie, oamenii au petrecut 59% din timpul petrecut pe ecran vizionând televiziune în direct sau catch-up.

Între timp, o treime dintre adulţii din Marea Britanie urmăresc videoclipuri de scurtă durată - sau videoclipuri cu o durată mai mică de 10 minute - iar 65% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani le urmăresc zilnic.

Această cifră este mult mai mare pentru publicul tânăr, 93% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 15 şi 17 ani vizionând zilnic videoclipuri de scurtă de pe YouTube, 90% pe Instagram şi 73% pe TikTok.

Raportul a analizat, de asemenea, tipul de videoclipuri scurte pe care oamenii le urmăresc online şi a constatat că conţinutul de tip „how to” - cum ar fi reţete sau DIY - este cel mai vizionat.

Aproximativ 59% au declarat că urmăresc videoclipuri online cu ştiri scurte, 32% au declarat că urmăresc videoclipuri despre jocuri video şi puţin peste jumătate dintre adulţii chestionaţi au declarat că urmăresc videoclipuri postate online de prieteni şi familie.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici