Vacă modificată genetic produce lapte cu niveluri ridicate de insulină umană

• Descoperirea unei echipe de cercetători permite vacii să producă insulină umană în laptele său.
  • Producţia de insulină în laptele de vacă ar putea oferi o sursă accesibilă şi fiabilă de tratament pentru milioanele de persoane cu diabet zaharat de tip 1.
  • Perspectivele de viitor indică posibilitatea ca o turmă de vaci modificată genetic să furnizeze întreaga cantitate de insulină necesară pentru ţară într-un singur an.
Imaginea articolului Vacă modificată genetic produce lapte cu niveluri ridicate de insulină umană

Sursa foto: X

Un grup de cercetători de la Universitatea din Illinois Urbana-Champaign şi Universidade de São Paulo din Brazilia a descoperit o modalitate radicală de a produce insulină umană: o vacă modificată genetic care produce insulină umană în laptele său, informează Futurism.

Cercetătorii au inserat un segment de ADN uman care codifică precursorul insulinei active, numit proinsulină, în nucleele celulelor a zece embrioni de vacă. Din cei zece embrioni, s-a născut o viţică modificată genetic în Brazilia. Odată maturată, vaca a fost însămânţată şi stimulată să producă lapte folosind hormoni.

În mod surprinzător, vaca a produs nu numai proinsulină, ci şi insulină în laptele ei. Producţia echivala cu un gram pe litru, o cantitate semnificativă, deoarece este necesară doar o fracţiune de miligram pentru o doză.

Echipa intenţionează să supună vaca modificată genetic să treacă prin ciclurile complete de lactaţie pentru rezultate şi mai bune.

Cercetătorii sunt de părere că, la o scară largă, alte metode de producţie a insulinei, inclusiv drojdia şi bacteriile modificate genetic, ar putea fi în curând învinse de vacile specializate pentru lactaţie.

Cu toate acestea, pentru a dezvolta un lanţ complet de aprovizionare, ar fi nevoie de un mod de colectare şi purificare a insulinei. Cercetătorii consideră că acestea sunt obstacole uşor de depăşit şi văd un viitor în care un turmă de 100 de capete ar putea produce întreaga cantitate de insulină necesară pentru ţară într-un an.