ANALIZĂ: BRAT - Tirajele ziarelor româneşti, în scădere în vara lui 2014. Ziarul Financiar, în creştere

Tirajele ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada iulie-septembrie 2014- o tendinţă descendentă raportată în ultimii ani -, cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2013, excepţia fiind cotidianul de business Ziarul Financiar, care este pe un trend ascendent.

413 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ: BRAT - Tirajele ziarelor româneşti, în scădere în vara lui 2014. Ziarul Financiar, în creştere

ANALIZĂ: BRAT - Tirajele ziarelor româneşti, în scădere în vara lui 2014. Ziarul Financiar, în creştere (Imagine: Shutterstock)

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), pentru perioada iulie - septembrie 2014, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei şi Capital, în scădere, însă, faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, pentru luna iulie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 13.257 de exemplare (14.100 în iulie 2013), în august - 13.244 de exemplare (13.943 în august 2013), iar în septembrie - 12.931 de exemplare (13.895 în septembrie 2013).

Poziţia a doua a clasamentului este ocupată de România liberă, editat de Eta Media Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 13.916 exemplare în iulie, în scădere comparativ cu perioada similară din 2013, când înregistra o medie de vânzări de 21.425 copii. În luna august, România liberă a avut o medie de vânzări de 11.961 de copii, în scădere faţă august 2013, când afişa o medie de vânzări de 21.490 copii. În luna septembrie, media de vânzări a cotidianului a fost de 12.263 de copii, în scădere faţă de septembrie 2013, când afişa o medie de vânzări de 15.606 de copii.

În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, Adevărul, editat de Adevărul Holding. Astfel, Adevărul a înregistrat în luna iulie o medie de vânzări de 8.702 exemplare, în scădere faţă de luna iulie 2013, când înregistra o medie de vânzări de 10.424 de copii. În luna august, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 9.233 de exemplare, în scădere faţă de aceeaşi lună a anului 2013, când afişa o medie de vânzări de 10.485 de copii. În luna septembrie a acestui an, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 9.019 de copii, comparativ cu 10.449 copii reprezentând media de vânzări în septembrie 2013.

Cotidianul Jurnalul Naţional, editat de Intact Publishing, ocupă poziţia a patra, în scădere faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, în luna iulie, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 7.865 de exemplare (9.573 în iulie 2013), pentru ca în luna următoare media de vânzări să fie de 7.578 de exemplare (10.301 în august 2013). În ultima lună a celui de-al treilea trimestru, Jurnalul Naţional a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 8.376 de exemplare (9.299 în septembrie 2013).

La capitolul publicaţii financiare, Ziarul Financiar, editat de Mediafax Group, a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie pentru iulie de 8.783 de exemplare (în creştere faţă de iulie 2013, când avea 7.813 exemplare), de 8.841 de exemplare (7.893 copii în august 2013) şi de 8.827 de exemplare (8.034 de exemplare în septembrie 2013).

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se încadrează în trendul general, cu o medie de vânzări pentru luna iulie de 26.674 de exemplare (27.358 în iulie 2013), cu o medie de 28.590 de exemplare în august (31.139 în august 2013) şi de 29.427 de exemplare în septembrie (30.975 în septembrie 2013).

Pe de altă parte, în categoria tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Holding, este lider de vânzări şi a raportat, în iulie, o medie de 108.424 de exemplare (în scădere mare faţă de iulie 2013, când înregistra o medie de 120.717 exemplare), în august, de 109.509 de exemplare (122.546 în august 2013) şi, în septembrie, de 109.450 de exemplare (121.052 în septembrie 2013).

Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor, în general, se situează Libertatea, publicaţie editată de Ringier România, ale cărei cifre au scăzut comparativ cu perioada similară a anului 2013: o medie de 66.589 de exemplare pe apariţie în iulie (83.081 exemplare în iulie 2013), de 66.605 de exemplare în august (83.156 de exemplare în august 2013) şi de 63.404 de exemplare în septembrie (82.693 de exemplare în septembrie 2013).

Pe de altă parte, potrivit unui comunicat al BRAT remis MEDIAFAX, faţă de trimestrul anterior, în perioada iulie - septembrie 2014 se observă o scădere a mediei tirajului tipărit cu aproximativ 0,41% şi a tirajului vândut cu aproximativ 2,09%. Tirajul difuzat a înregistrat o creştere de aproximativ 1,38%.

Faţă de trimestrul similar al anului 2013 se observă o creştere a mediei tirajului tipărit cu aproximativ 7,38% şi a tirajului difuzat cu aproximativ 7,75%. Tirajul vândut a înregistrat o scădere de aproximativ 15,1%.

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici