Apple a lansat reţeaua de socializare Ping, dedicată fanilor muzicii

Apple a lansat o reţea de socializare numită Ping, dedicată fanilor muzicii, parte a celei mai recente versiuni a software-ului iTunes, informează BBC News Online. Reţeaua de socializare Ping le permite utilizatorilor să îşi construiască un sistem de prieteni online, similar cu Twitter.

38 afișări
Imaginea articolului Apple a lansat reţeaua de socializare Ping, dedicată fanilor muzicii

Apple a lansat reţeaua de socializare Ping, dedicată fanilor muzicii

Particularitatea reţelei este că, asemeni MySpace, proprietate News Corportion, noul serviciu de socializare permite realizarea unui playlist alcătuit din melodiile pe care le ascultă prietenii unui utilizator.

Potrivit analiştilor de pe piaţă, noul serviciu Apple intră în competiţie directă cu reţeaua MySpace.

"Este o reţea de socializare dedicată total muzicii. Noi credem că va deveni popular foarte repede, deoarece 160 de milioane de persoane îl pot folosi începând de azi (miercuri, n.r.)", a declarat Steve Jobs, liderul Apple, la evenimentul de lansare a noului serviciu online.

Noul serviciu va fi disponibil prin programul iTunes pe 10 tipuri diferite de computere (Mac şi PC), dar şi prin aplicaţia iTunes pe iPhone şi iPod Touch.

Analiştii de la firma de cercetare de piaţă CCS Insight au declarat că iniţiativa Apple este "o mişcare ambiţioasă" şi că noua reţea va fi o provocare pentru MySpace, dar şi pentru celelalte reţele de socializare.

"MySpace trebuie să analizeze ceea ce înseamnă această lansare pentru ei. Probabil vor avea în curând un competitor puternic în Ping", a declarat Michael Gartenberg, partener la compania de cercetare de piaţă Altimeter.

Reţeaua MySpace atrăgea, în mod obişnuit, muzicienii care foloseau această platformă pentru a partaja conţinuturi muzicale şi pentru a atrage alţi muzicieni. Totuşi, în prezent, dezvoltarea reţelei a stagnat.

"Ping distruge orice cotă de piaţă mai are MySpace. Rămâne de văzut ce fel de competitor va fi pentru Facebook", a declarat Xeni Jardin, coeditor la blogul specializat în tehnologie Boing Boing.

Pe de altă parte, cofondatorul Apple Steve Wozniak a declarat că Ping nu vrea să atragă public de la alte reţele de socializare.

"Sună de parcă ar fi o subsidiară a Facebook, dar Facebook este viaţă, iar asta este muzică", a declarat Wozniak.

Jobs a mai declarat că noua reţea este o modalitate de a redescoperi muzica. Noul serviciu le permite utilizatorilor să îşi creeze un profil pe iTunes, cu o listă detaliată de prieteni şi de melodii care le plac, precum şi concerte la care intenţionează să meargă.

Unele dintre caracteristicile Ping există deja şi la alte servicii online precum Spotify şi Last.fm. Totuşi, în prezent iTunes este cel mai mare serviciu online de muzică. Potrivit lui Jobs, de la lansarea platformei, circa 12 miliarde de melodii au fost descărcate de pe acest site.

La acelaşi eveniement, Jobs a prezentat cea mai nouă versiune a Apple TV, un dispozitiv care poate fi aplicat unui televizor şi folosit pentru a viziona pe ecranul TV filme şi show-uri TV de pe platforma iTunes. Prima versiune a acestui produs datează din 2007, dar nu a fost niciodată un mare succes pentru Apple. Jobs a descris în trecut acest serviciu ca fiind un "hobby" al său.

"Am vândut multe, dar nu a fost nicodată un mare succes", a spus Jobs. Noua versiune a Apple TV le permite utilizatorilor să închirieze conţinuturi. Toate filmele şi show-urile TV vor fi în format HD. Iniţial vor fi disponibile programe TV numai de la două companii, Fox şi ABC.

"Sperăm că celelalte studiouri vor vedea că ideea funcţionează şi se vor alătura proiectului destul de repede", a mai spus Jobs.

Totodată, miercuri seara, Jobs a prezentat şi noi versiuni ale iPod Nano şi iPod Shuffle.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici