Aproximativ 500 de angajaţi ai TVR protestează faţă de concedierile colective din televiziune

Circa 500 de angajaţi ai SRTv s-au adunat luni, în jurul orei 10.00, în curtea instituţiei şi protestează faţă de procesul de concediere colectivă din TVR în urma căruia vor fi desfiinţate 872 de posturi.

Share pe Facebook 1119 afişări

Circa 500 de angajaţi ai TVR protestează faţă de concedierile colective din televiziune (Imagine: Alexandru Solomon/ Mediafax Foto)

Reprezentanţii Sindicatului pentru Unitatea Salariaţilor TV din TVR - SPUS TV (sindicatul reprezentantiv din TVR, n.r.) au declarat pentru MEDIAFAX că acţiunea este spontană şi a fost declanşată în contextul în care, în noaptea de sâmbătă spre duminică, administraţia Societăţii Române de Televiziune (SRTv) a afişat pe site-ul intern al instituţiei comisiile care îi vor evalua pe angajaţii TVR în vederea aplicării planului de restructurare.

"Protestăm nu neapărat faţă de aceste comisii, ci vizavi de modul în care a fost concepută această restructurare. Noi avem un proiect de restructurare, dar nu au ţinut cont de el şi nici de punctul nostru de vedere", au spus reprezentanţii SPUS TV.

Aceştia au precizat că în timpul negocierilor cu administraţia TVR reprezentanţii sindicatului au cerut ca numărul posturilor care vor fi desfiinţate în SRTv să fie mai mic decât cifra aprobată prin Hotărârea CA din 28 august, însă conducerea Televiziunii Române a acceptat doar 55 de posturi în plus faţă de schema organizaţională iniţială. În noua schemă organizaţională vor rămâne 2.395 de locuri de muncă, urmând să fie desfiinţate doar 872 de posturi, faţă de cele 962 propuse iniţial.

"Noi am cerut 247 de posturi în plus, dar au decis să menţină doar 55 de posturi în plus. Noi am cerut 247 de posturi în plus ca să nu se producă ruptura în activitatea TVR, pentru că nu suntem fabrică de nasturi sau şuruburi, suntem o instituţie de cultură", au spus reprezentanţii SPUS TV.

În timpul protestului, angajaţii TVR strigă "Jos Săftoiu!" şi "Jos Consiliul de Administraţie!", la acţiune participând numai salariaţii din Bucureşti.

Totuşi, reprezentanţii SPUS TV au atras atenţia că în momentul de faţă Consiliul de Administraţie al TVR a fost desfiinţat prin recenta hotărâre a Curţii Constituţionale.

Pe parcursul activităţii sale, CA a stat tot timpul "sub sabia constituţionalităţii sau neconstituţionalităţii sale", au spus reprezentanţii SPUS TV, întrebându-se cum pot fi constituţionale hotărârile luate de un CA declarat neconstituţional.

Potrivit reprezentanţilor SPUS TV, a fost luată legătura şi cu salariaţii studiourilor teritoriale ale Televiziunii Române în vederea demarări unor acţiuni similare de protest.

Salariaţii TVR intenţionează să protesteze luni până în jurul orei 12.30. Ulterior, reprezentanţii SPUS TV se vor întâlni cu un avocat pentru a discuta eventualele acţiuni pe care le pot declanşa în instanţă.

"Vom stabili şi modul în care vom picheta administraţia în continuare", au mai spus reprezentanţii SPUS TV, precizând că sindicatul este afiliat la Confederaţia Sindicală "Meridian".

Societatea Română de Televiziune este în prezent în plin proces de restructurare. Consiliul de Administraţie (CA) al SRTv a aprobat, pe 28 septembrie, noua schemă organizaţională a Televiziunii Române, care prevede desfiinţarea a 872 de posturi, în instituţie urmând să rămână în urma concedierilor colective 2.395 de angajaţi.

Totodată, CA al TVR a adoptat, pe 29 august 2012, Programul de redresare economică a televiziunii publice.

TVR are o pierdere cumulată de 145.618.779,33 de euro, iar perioada necesară pentru a plăti această datorie este estimată la 7,5 ani, după cum a declarat Claudiu Săftoiu într-un interviu acordat agenţiei MEDIAFAX pe 10 august.

Conducerea TVR a trebuit să elaboreze o strategie de restructurare a Televiziunii Române, după ce, pe 27 iunie, Guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă (OUG) potrivit căreia Consiliul de Administraţie al TVR trebuie să aprobe, în termen de 45 zile (de la publicarea în MO a OUG, n.r), un program de redresare economică, cu restructurări economice, de personal şi plata datoriilor fiscale în şase luni.

Pe 10 august, CA al TVR a adoptat raportul grupului de lucru care stă la baza Programului de redresare economică a Televiziunii Române, care a prevăzut că TVR Info şi TVR Cultural trebuie să îşi înceteze emisia, iar misiunea TVR Cultural va fi preluată de TVR 2 (care se va redenumi TVR 2 Cultural) şi de TVR 3.

TVR Info şi-a suspendat emisia pe 15 august, la ora 23.59, în timp ce TVR Cultural şi-a suspendat emisia pe 15 septembrie, de la ora 23.59.

În baza Programului de redresare economică a SRTv, Guvernul a aprobat, pe 1 septembrie, Memorandumul privind reeşalonarea obligaţiilor fiscale acumulate de TVR, în cuantum de peste 65 milioane de euro, pe o perioadă de 7,5 ani.

Actualul Consiliu de Administraţie al Societăţii Române de Televiziune a fost însă desfiinţat, după ce Curtea Constituţională a admis, pe 26 septembrie, sesizarea PDL în cazul hotărârii Parlamentului din 26 iunie de numire a noii conduceri a TVR, în care nu a fost desemnat niciun membru propus de PDL. Judecătorii Curţii Constituţionale (CC) au decis că hotărârea Parlamentului din 25 iunie privind componenţa Consiliului de Administraţie al SRTv este neconstituţională.

Totuşi, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX în 4 octombrie de reprezentanţii Societăţii Române de Televiziune, hotărârile Consiliului de Administraţie (CA) al SRTv, adoptate până la publicarea în Monitorul Oficial a deciziei Curţii Constituţionale (CC) privind neconstituţionalitatea desemnării CA, între care şi Programul de redresare economică a TVR, rămân valabile.

Pe de altă parte, Claudiu Săftoiu a spus vineri seară, într-o declaraţie la Antena 3, că programul de restructurare a TVR va continua "neabătut", chiar dacă în Monitorul Oficial a fost publicată decizia Curţii Constituţionale (CC) privind neconstituţionalitatea desemnării CA al Televiziunii Române. Astfel, planul de restructurare a TVR este implementat de grupul de lucru învestit prin hotărâre a CA.

Totodată, Săftoiu a spus că, în prezent, în TVR mai sunt aproximativ 3.302 angajaţi, pentru că în ultima perioadă au mai ieşit la pensie 30-40 de persoane.

De asemenea, Săftoiu a precizat că, la 20 noiembrie, în urma procesului de concediere colectivă, Televiziunea Română trebuie să rămână cu un număr total de 2.395 de angajaţi.

În ceea ce priveşte impactul acestei măsuri de concediere colectivă asupra bugetului TVR, Claudiu Săftoiu a răspuns că se vor reduce cheltuielile cu personalul cu 30%.

Săftoiu a mai explicat că, în prezent, din taxa TV pe care TVR o colectează de la telespectatori, în sumă totală de 23 de milioane de lei, 6,5 milioane de lei reprezintă cheltuielile cu personalul televiziunii publice. În urma restructurării, această sumă va fi cu 30% mai mică, a spus Săftoiu.

După aceste declaraţii, în timpul weekendului, pe site-ul intern al TVR a fost publicat un Ordin al lui Claudiu Săftoiu, în care este prezentată componenţa comisiilor care vor evalua personalul TVR în vederea concedierii colective.

Irina Radu, Mădălin Voicu, Cristian Ţopescu, Radu Gabrea şi Stere Gulea se numără printre personalităţile din afara televiziunii publice care, alături de reprezentanţi ai TVR, formează cele 13 comisii de evaluare a personalului TVR în vederea concedierii colective, la care se adaugă o comisie de contestaţii. În aceste comisii se regăseşte şi câte un reprezentant al sindicatului reprezentantiv din TVR, care are statut de observator.

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
TVR ,
ANGAJAŢI ,
PROTEST
Versiunea: mobil  |  completa
ULTIMA ORĂ
Una din cele mai FRUMOASE ACTRIŢE din lume, de nerecunoscut. Imaginile care i-au şocat pe fanii din lumea întreagă. O recunoşti?

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.