Arnold Schwarzenegger s-a abonat la Charlie Hebdo şi îndeamnă oamenii să facă acelaşi lucru

Actorul Arnold Schwarzenegger se numără printre noii abonaţi ai săptămânalului francez Charlie Hebdo, al căror număr s-a dublat după atacul terorist comis miercuri la sediul din Paris al publicaţiei satirice, şi îndeamnă oamenii să facă acelaşi lucru.

196 afișări
Imaginea articolului Arnold Schwarzenegger s-a abonat la Charlie Hebdo şi îndeamnă oamenii să facă acelaşi lucru

Arnold Schwarzenegger (Imagine: Hepta)

Peste 13.000 de persoane s-au abonat, de miercuri, la săptămânalul francez, a precizat cotidianul Le Figaro, dublându-se, astfel, numărul celor care urmăresc regulat publicaţia. Anterior, Charlie Hebdo avea 10.000 de abonaţi, informează hollywoodreporter.com.

"Sunt alături de francezi în lupta împotriva terorismului şi vreau să transmit un mesaj, aşadar, mă abonez. Şi voi ar trebui să faceţi la fel", a scris Arnold Schwarzenegger, joi, pe Twitter, mesajul său fiind însoţit de un link unde se poate face abonarea şi de popularul hashtag #JeSuisCharlie.

Scenarişti, producători şi regizori din Societatea civilă a scenariştilor, producătorilor şi regizorilor (L'ARP) din Franţa au încurajat, de asemenea, abonarea la Charlie Hebdo. Într-o declaraţie publicată pe site-ul asociaţiei, grupul a declarat că "are un angajament profund privind libertatea de exprimare şi procesul de creaţie".

Declaraţia a fost semnată de consiliul de conducere, printre ai cărui membri se numără Michel Hazanavicius, Claude Lelouch şi Costa-Gavras, regizori premiaţi cu Oscar.

Editorii Charlie Hebdo au anunţat că o nouă ediţie a publicaţiei este programată să apară miercurea viitoare, echipa lucrând în redacţia ziarului Libération. Echipa Charlie Hebdo a primit mai multe donaţii pentru continuarea activităţii săptămânalului. Printre cei care au decis să sprijine financiar publicaţia se numără şi Guvernul francez, care a donat un milion de euro. De asemenea, Charlie Hebdo a primit 250.000 de euro dintr-un fond al presei susţinut de publisherii francezi, 250.000 de euro dintr-un fond pentru inovaţie digitală susţinut de Google şi 100.000 de lire sterline de la The Guardian Media Group, compania care editează cotidianul britanic The Guardian, după cum relatează publicaţia The Hollywood Reporter.

Publicaţia satirică Charlie Hebdo ar urma să apară miercurea viitoare într-un tiraj excepţional de un milion de exemplare, conform presei franceze. În mod obişnuit, Charlie Hebdo avea un tiraj de aproximativ 50.000 de exemplare.

Un reprezentant al săptămânalului Charlie Hebdo a anunţat încă de joi că o nouă ediţie a publicaţiei satirice franceze va apărea miercurea viitoare, după cum a relatat la momentul respectiv AFP.

"Vom continua, am decis că săptămânalul va fi publicat şi săptămâna viitoare. Suntem cu toţii de acord", a declarat editorialistul Patrick Pelloux, care este şi specialist în medicina de urgenţă. Acesta a precizat că echipa publicaţiei urmează să se întâlnească în viitorul apropiat. "Îl vom face la noi, ne vom descurca", a spus acesta, precizând că redacţia publicaţiei nu este accesibilă, fiind în derulare ancheta privind atacul de miercuri.

"Este foarte greu, cu durerea noastră, cu temerile noastre, dar o vom face oricum, pentru că această prostie nu va câştiga. Charb (directorul publicaţiei, ucis miercuri în atac, n.r.) a spus întotdeauna că săptămânalul trebuie să fie publicat, indiferent de situaţie", a continuat Pelloux, cu o voce stinsă.

Echipa care a rămas la Charlie Hebdo s-a reunit joi, în jurul prânzului, pentru a discuta despre viitorul publicaţiei, a explicat pentru AFP Gerard Biard, redactor-şef al săptămânalului. "Vom lansa ceva săptămâna viitoare, nu ştim încă exact sub ce formă", a declarat Biard.

Charlie Hebdo este un săptămânal satiric, nonconformist, cunoscut pentru caracterul său profund antireligios şi pentru caricaturile cu profetul Mahomed, pe care le publică în mod regulat.

Charlie Hebdo, un jurnal fără publicitate, apare pe piaţa franceză în fiecare miercuri, la preţul de 3 euro.

În paginile acestui săptămânal sunt publicate caricaturi, relatări, polemici şi glume. Folosind un ton ireverenţios şi nonconformist, Charlie Hebdo are o orientare profund antireligioasă şi de stânga, publicând articole despre extrema dreaptă, catolicism, islam, iudaism, cultură, politică etc.

Publicaţia Charlie Hebdo a fost lansată în 1969 şi a avut o apariţie neîntreruptă până în 1981. Ulterior apariţia a fost suspendată, iar, în decembrie 1982, a mai apărut un număr al acesteia. În 1992, Charlie Hebdo a reînceput să apară cu regularitate, fiind editată de Stéphane Charbonnier, cunoscut sub numele de Charb, un renumit caricaturist şi jurnalist francez. Predecesorii acestuia în funcţia de director al publicaţiei au fost François Cavanna (în perioada 1969 - 1981) şi Philippe Val (din 1992 până în 2009).

12 persoane (11 bărbaţi şi o femeie) au murit, iar alte 11 au fost rănite, miercuri, într-un atac comis de indivizi înarmaţi cu arme automate şi lansatoare de rachete la sediul parizian al revistei satirice Charlie Hebdo. Printre decedaţi se numără directorul publicaţiei, Stéphane Charbonnier (Charb), şi alţi trei cunoscuţi caricaturişti - Jean Cabut (Cabu), Bernard Verlhac (Tignous) şi Georges Wolinski (Wolinski).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici