INTERVIU: Dan Chişu: Dacă "WebSiteStory" va fi un fiasco, nu voi da socoteală nimănui

Dan Chişu, al cărui debut în lungmetraj, "WebSiteStory", va avea premiera pe marile ecrane româneşti pe 14 mai, a declarat, într-un interviu acordat MEDIAFAX, că este mândru că pelicula sa este realizată fără bani publici şi astfel, dacă va fi un fiasco, nu va da socoteală nimănui.

375 afișări
Imaginea articolului INTERVIU: Dan Chişu: Dacă "WebSiteStory" va fi un fiasco, nu voi da socoteală nimănui

Dan Chişu: Dacă "WebSiteStory" va fi un fiasco, nu voi da socoteală nimănui (Imagine: Lazslo Raduly/Publimedia/Mediafax Foto)

Dan Chişu mai povesteşte, în acelaşi interviu, cum a evoluat filmul, de la o poveste găsită pe internet până la o producţie în care a cooptat nume precum Marius Moga şi Dragoş Bucur. De asemenea, acesta mărturiseşte şi în ce stadiu este cu un alt proiect de lungmetraj al său, "Ursul".

Prezentăm integral interviul acordat de Dan Chişu agenţiei MEDIAFAX:

Reporter: Spuneţi-mi povestea proiectului. De unde v-a venit ideea şi cum s-a schimbat povestea de la scenariu până la filmările propriu-zise?

Dan Chişu: Povestea am găsit-o pe net. Eram fascinat de felul în care orice tânăr îşi putea posta filmările făcute cu telefonul mobil. Acolo am descoperit-o pe Diana Gurscă, care a postat controversatul filmuleţ intitulat "Cu cine fac sex vineri seara". Mi-a luat o lună să o găsesc pe Diana şi încă o lună să o conving că ea este potrivită pentru rolul Mirei din film. Povestea nu s-a schimbat, s-a adaptat personalităţii fiecăruia, pentru că am făcut un joc prin care fiecare îşi crea propriul personaj începând de la cele patru pagini pe care le-au primit drept fişa personajului, în care se regăseau nişte linii directoare despre personajul ce urma a fi interpretat. De fapt, dialogurile sunt ale lor, improvizate pe baza pesonalităţii personajului interpretat de fiecare în parte.

Rep.: De ce aţi schimbat titlul din "Pac! Eşti mort" în "WebSiteStory"?

D.C.: Iniţial filmul s-a numit "Pac! Eşti mort!", iar pe timpul filmărilor am avut câteva intervenţii în presă. În momentul în care am creat conceptul campaniei de promovare a filmului şi anume o campanie virală de marketing, am decis să rup orice legătură între campania în sine şi numele meu sau al filmului. Conceptul a fost crearea unui blog al unei fete unde posta filmuleţe video despre problemele ei cu părinţii, sub deviza "Părinţii tăi sunt la fel de cretini ca ai mei?". Filmuleţele respective erau de fapt duble din film, însă la momentul respectiv ele au fost tratate ca atare şi foarte mulţi tineri au postat şi ei răspunsuri video la postările fetei. În foarte scurt timp, traficul pe blog a crescut continuu, pe măsură ce avansam cu postările fetei. Trăgând foarte multe duble la filmări, am putut anticipa comentariile unora dintre vizitatori, astfel răspunsurile video ale fetei au fost credibile şi, până la un moment dat, nimeni nu s-a prins că este vorba despre o campanie de marketing. Au fost şi câteva persoane care, urmărind blogul, au observat ticuri verbale sau asemănări între înfăţişarea fetei şi a Dianei din filmuleţul amintit mai sus, iar noi a trebuit să negăm de fiecare dată şi să mergem mai departe pe varianta blogului unei fete cu probleme în familie.

Rep.: De ce acest titlu?

D.C.: Este o poveste din zona internetului şi mi-a surâs şi legătura cu "West Side Story".

Rep.: Cum s-a născut colaborarea dintre dumneavoastră şi Marius Moga (regizor-producător)?

D.C.: Aveam nevoie de un nume sonor în materie de hituri pentru tinerii cărora se adresează filmul. Ştiam că e bun, scump şi destul de ocupat. Aşa că l-am şocat din prima: i-am spus ce vreau şi că nu am să-i cer niciun ban pentru acest privilegiu de a face muzică de film, pentru un film cu subiect controversat. A acceptat. A şi râs puţin.

Rep.: Cum aţi ales actorii care să joace în film?

D.C.: Un casting scurt, pentru că pe Costel (Bojog, n.r.) şi Teo (Oreste Teodorescu, n.r.) îi ştiam. Pe ceilalţi, Bucur, (Florin, n.r.) Piersic Jr. şi Şerban Ionescu i-am convins să joace pro-bono.

Rep.: Aţi avut roluri scrise cu un actor anume în minte?

D.C.: Nu am avut aproape nimic scris din păcate. Am riscat enorm. Nu se face aşa. De altfel, toate problemele filmului sunt generate de lipsa scenariului, de aceea am lucrat foarte mult la montajul lui. Este un experiment, aştept rezultatul lui de la public.

Rep.: Aţi vrut să aveţi un actor în distribuţie şi nu l-aţi putut coopta în proiect?

D.C.: Nu. Am fost atât de fericit că i-am avut pe Bucur, Florin Piersic Jr., Lia (Bugnar, n.r.) şi Şerban Ionescu încât…

Rep.: Va participa filmul în festivaluri?

D.C.: Nu este un film de festival. Are o parte masiv comercială. Este un film de public. A fost deja selecţionat în câteva, dar doar pentru tema destul de rar abordată până acum. Suntem selecţionaţi în trei festivaluri până la sfârşitul anului, dar aşteptăm răspunsul de la încă câteva unde, nota bene, am fost solicitaţi să participăm datorită subiectului.

Rep.: Puteţi să îmi spuneţi, în prezent, despre ce festivaluri este vorba?

D.C.: Festivalul Internaţional al Filmului de Dragoste de la Mons, în Belgia, Cottbus International Film Festival în Germania şi Culture & Cultures Film Festival în Franţa

Rep.: Ce dificultăţi aţi întâmpinat ca regizor, având în vedere că acesta este debutul dumneavoastră în lungmetraj?

D.C.: În primul rând, întoarcerea la film. E altfel decât acum 30 de ani. Pentru mine este important că am reuşit să-l termin fără finanţare de la CNC. Dacă va fi un fiasco, nu voi da socoteală nimănui, sunt banii mei şi asta mă va face să mă bucur mai tare în cazul în care va fi un succes.

Rep.: De ce aţi ales acest moment pentru a debuta în film?

D.C.: Cinema-ul românesc este pe val afară… de ce să nu profit de simpatia publicului pentru succesul filmului românesc în general? Poate îi voi convinge să vină în sală cu un astfel de produs, mai dinamic, într-un cuvânt, comercial. Îmi asum acest lucru. L-am făcut conştient, intenţionat.

Rep.: Mai aveţi un proiect, "Ursul". În ce stadiu este acum filmul?

D.C.: "Ursul" este în postproducţie cu pre-mixul făcut. Aştept să plec la Paris pentru mix-ul final.

Rep.: Mai semnează Goran Bregovic muzica filmului?

D.C.: Muzica este gata şi, deşi sunt subiectiv, este senzaţională. E primul film la care (Bregovic, n.r.) semnează muzica după "Trenul vieţii/ Train de vie", al lui Radu Mihăileanu.

Dan Chişu este un cunoscut om de televiziune şi media. Este promotorul unor evenimente precum "Noaptea Devoratorilor de Publicitate" şi Festivalul de Film DaKino.

Interviu de Oana Ghita, oana.ghita@mediafax.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici