Prăpastia dintre jurnalişti şi specialiştii în PR: Ziariştii, mai puţini şi mai prost plătiţi

Prăpastia dintre jurnalişti şi specialiştii în relaţii publice (PR) se adânceşte în SUA, diferenţa de salarizare între aceştia fiind de aproape 20.000 de dolari pe an, în timp ce la fiecare ziarist există un număr de cinci "PR-işti".

488 afișări
Imaginea articolului Prăpastia dintre jurnalişti şi specialiştii în PR: Ziariştii, mai puţini şi mai prost plătiţi

Prăpastia dintre jurnalişti şi specialiştii în PR: ziariştii sunt mai puţini şi mai prost plătiţi (Imagine: Shutterstock)

Discrepanţa între salariile ziariştilor şi cele ale specialiştilor în PR este din ce în ce mai mare în SUA. Potrivit unei analize realizate de Pew Research Centre, diferenţa este de aproape 20.000 de dolari pe an. Totodată, această analiză confirmă un alt trend - domeniul relaţiilor publice s-a extins şi mai mult, numărul specialiştilor în PR depăşindu-l pe cel al reporterilor de aproximativ cinci ori, potrivit theguardian.com.

În 2013, potrivit Bureau of Labour Statistics (BLS) din SUA, un specialist în PR avea un venit mediu anual de 54.940 de dolari, în timp ce un reporter câştiga în medie 35.600 de dolari pe an.

Comparativ cu anul 2004, decalajul la nivel salarial între un "PR-ist" şi un jurnalist a crescut foarte mult, conform lui Alex Williams de la Pew Research Centre. În 2004, un specialist în relaţii publice câştiga în medie 43.830 de dolari pe an, în timp ce un jurnalist - 31.320 de dolari.

Totodată, în ultimii zece ani, numărul reporterilor din SUA a scăzut cu 17%, de la 52.550 la 43.630. În schimb, numărul specialiştilor în PR a crescut cu 22%, de la 166.210 la 202.530.

În plus, potrivit lui Alex Williams, care a citat un studiu realizat de Universitatea din Georgia, absolvenţii de relaţii publice câştigă, în medie, la începutul carierei lor aproximativ 35.000 de dolari pe an. Această sumă este cu 5.000 de dolari mai mare decât cea a tinerilor care îşi încep cariera ca jurnalişti la un cotidian şi cu 6.000 de dolari mai mult decât cea primită de cei care încep să lucreze în televiziune.

Potrivit theguardian.com, aceste cifre amintesc de avertizarea făcută de Robert McChesney şi John Nichols în cartea lor din 2010, intitulată "The Death and Life of American Journalism": "Cu cât echipele editoriale se micşorează, cu atât scade şi abilitatea media de a interoga şi contracara afirmaţiile din comunicatele de presă".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici