Sârbu: Preţurile pe piaţa publicităţii TV vor începe să crească în semestrul doi

Directorul executiv al Central European Media Enterprises (CME), Adrian Sârbu, consideră că preţurile pe piaţa publicităţii TV în Europa Centrală şi de Est vor începe să crească în semestrul al doilea, după ce au atins nivelul minim în primul trimestru, transmite Bloomberg.

27 afișări
Imaginea articolului Sârbu: Preţurile pe piaţa publicităţii TV vor începe să crească în semestrul doi

Sârbu: Preţurile pe piaţa publicităţii TV vor începe să crească în semestrul doi

"Vedem unele semne de îmbunătăţire uşoară a percepţiei pe pieţele noastre, iar preţurile publicităţii vor începe să crească din nou în a doua jumătate a anului", a afirmat Sârbu într-un interviu acordat Bloomberg la Praga.

El a arătat că, în perioada de declin, CME "a continuat să sprijine clienţii prin pachete promoţionale şi alte stimulente".

CME s-a confruntat în 2009 cu scăderea cu până la 30% a cheltuielilor pentru publicitatea TV, în condiţiile în care companiile au redus bugetele de marketing din cauza crizei economice.

Compania, care operează canale de televiziune în şase state din Europa Centrală şi de Est, a estimat în februarie că pieţele unde este prezentă îşi vor reveni în a doua jumătate a anului.

Veniturile din publicitate ale CME au continuat să fie "slabe" în majoritatea pieţelor companiei, în primul trimestru, iar în unele cazuri au atins nivelul minim, comparativ cu anul precedent, a mai spus Sârbu.

El a precizat că operaţiunile din Slovenia şi Croaţia au obţinut rezultate mai bune în primul trimestru, comparativ cu anul anterior.

CME desfăşoară operaţiuni în România, Cehia, Croaţia, Slovenia, Slovacia şi Bulgaria.

Sârbu a mai arătat că CME urmează să comunice în acest an previziuni mai exacte referitoare la evoluţia profiturilor în următorii câţiva ani.

Compania anticipează pentru trimestrul al doilea "o tendinţă pozitivă" a cheltuielilor pentru publicitatea TV, comparativ cu primele trei luni.

Totodată, este probabil ca Cehia, cea mai mare piaţă a CME, să înregistreze performanţe rezonabile în intervalul menţionat.

Sârbu consideră că preţul publicităţii din regiune, care a atins un maxim în 2008, ar putea reveni la nivelul anterior crizei în 2011, în funcţie de evoluţia fiecărei pieţe.

Grupul CME operează reţele de televiziune şi afaceri în domeniul Internetului şi conţinutului în şase state din Europa Centrală şi de Est, care au o populaţie totală de aproximativ 50 de milioane de persoane.

Posturile de televiziune ale companiei sunt localizate în România (PRO TV, PRO TV Internaţional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV România), Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, Pro.bg and Ring.bg), Croaţia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport şi MTV Cehia), Slovacia (TV Markíza şi Doma) şi Slovenia (POP TV, Kanal A şi TV Pika).

Compania a anunţat, luni, finalizarea achiziţiei grupului bulgar de televiziune bTV de la News Corporation, pentru 400 de milioane de dolari.

De asemenea, CME a anunţat la începutul lunii aprilie finalizarea tranzacţiei de vânzare a operaţiunilor din Ucraina, respectiv Studio 1+1 şi televiziunile Kino, către Harley Trading Limited, companie deţinută de Igor Kolomoisky, pentru 300 de milioane de dolari.

CME este listată la bursa electronică Nasdaq, din SUA, precum şi la Bursa de Valori de la Praga.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici