Snapchat, reţeaua care îşi autodistruge mesajele, începe să transmită publicitate

Reţeaua de socializare Snapchat, renumită pentru faptul că mesajele şi fotografiile postate pe aceasta se autodistrug la câteva secunde după ce sunt văzute de utilizatori, a anunţat vineri că va începe să transmită publicitate.

8245 afișări
Imaginea articolului Snapchat, reţeaua care îşi autodistruge mesajele, începe să transmită publicitate

Snapchat, reţeaua care îşi autodistruge mesajele, începe să transmită publicitate (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Primul spot publicitar încorporat în acest weekend de Snapchat între mesajele sale efemere a fost unul de promovare a filmului horror "Ouija". Reclama a fost în fapt un trailer de 20 de secunde de promovare a acestui film şi a putut fi vizionată de utilizatorii americani ai reţelei de socializare, relatează mashable.com.

Conform sursei citate, nu este clar cât timp vor apărea astfel de spoturi de promovare pe Snapchat şi nici cât de des vor fi transmise aceste reclame. Însă este de aşteptat ca Snapchat să continue experimentele în privinţa difuzării de publicitate, mai scrie mashable.com.

Mesajele publicitarea vor fi introduse în secţiunea "actualizări recente" a reţelei Snapchat, potrivit unui anunţ făcut vineri pe blogul platformei.

De asemenea, Snapchat a promis că nu va introduce publicitatea "printre mesajele personale", precum fotografiile pe care utilizatorii reţelei şi le transmit şi nici în timp ce aceştia poartă o conversaţie. "Ar fi foarte nepoliticos (să facem acest lucru, n.r.). Vrem să vedem dacă putem să livrăm aceste mesaje publicitare într-o manieră amuzantă şi informativă", au spus reprezentanţii Snapchat, citaţi de AFP.

Aceasta este prima iniţiativă a Snapchat de a încerca să facă bani prin intermediul mesajelor publicitare.

Recent, Snapchat a fost în centrul unui scandal, după ce hackerii au publicat online un număr mare de imagini şi înregistrări video de pe serviciul de mesagerie efemeră, provocând temeri cu privire la aceste mesaje, care se presupune că ar trebui să dispară la câteva secunde după ce sunt văzute de utilizatorii reţelei.

Pe de altă parte, în luna iulie, huffingtonpost.com relata că Snapchat este în negocieri cu mai multe companii chineze pentru o investiţie care ar putea să ridice valoarea acesteia la o sumă de 10 miliarde de dolari.

Conform sursei citate, valoarea atât de mare a Snapchat este specifică industriei de telecomunicaţii din SUA, însă The Huffington Post atragea atenţia că această companie a avut până în prezent venituri de 0 dolari.

Potrivit Bloomberg, un grup de investitori, între care se află şi Alibaba, versiunea chineză a retailerului Amazon, este interesat de achiziţionarea acestei aplicaţii.

Snapchat a intrat în atenţia internaţională a media după ce atât Facebook, cât şi Google au făcut oferte de 3 miliarde de dolari, respectiv 4 miliarde de dolari pentru a cumpăra această aplicaţie. Însă, Snapchat a refuzat ambele oferte.

În luna mai, Federal Trade Commission a anunţat că a încheiat un acord cu compania Snapchat, pe care a acuzat-o că îşi înşală utilizatorii în privinţa caracterului efemer al "snaps"-urilor publicate (fotografii, mesaje video, mesaje text), despre care se presupune că ar trebui "să dispară pentru totdeauna" în mai puţin de 10 secunde. Snapchat a neglijat mai ales să îi informeze pe utilizatori în legătură cu faptul că "snaps"-urile pot fi salvate pe termen nedeterminat, utilizând alte aplicaţii.

Acest serviciu pentru telefoane inteligente a devenit foarte popular după lansarea sa în septembrie 2011. Însă succesul său a generat multe îngrijorări, pentru că aplicaţia poate să ofere adolescenţilor o falsă impresie de securitate atunci când îşi publică fotografiile.

FTC a acuzat Snapchat şi de faptul că a colectat, fără să îi anunţe, contactele din agendele utilizatorilor săi care posedă un iPhone, un iPad sau un iPod.

Aceeaşi instituţie americană a reproşat faptul că Snapchat nu şi-a securizat suficient serviciul "Find a Friend", care a permis piraţilor cibernetici să acceadă în baza sa de date şi să fure astfel nume şi numere de telefon de la 4,6 milioane de utilizatori.

Nicio amendă nu a fost aplicată, însă Snapchat ar putea face obiectul unor sancţiuni financiare, dacă nu va respecta condiţiile acestui acord, după cum a mai spus FTC.

Snapchat a promis, într-un comunicat, că va răspunde chestiunilor semnalate de FTC şi a precizat că a rezolvat deja mai multe dintre aceste probleme.

Totodată, Snapchat şi-a asigurat utilizatorii că va continua să investească în sisteme de securitate şi în mijloace tehnice care să împiedice comiterea unor abuzuri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici